Phantasy Star Online 2: New Genesis beszámoló

Megújult a Sega klasszikus MMORPG-je, az új kaland azonban még nem tekinthető teljes értékű produkciónak.

Szép új világ

Nehéz lenne annál rosszabb időpontban kiadni egy játékot, mint az E3 előtt néhány nappal, amikor a játékosok és a videójátékos média figyelme is már teljes egészében a közelgő eseményre koncentrál. A Sega mégis végrehajtotta ezt a bravúrt, amikor június 9-én, szinte teljesen a „radar alatt” útjára indította a régóta fejlesztés alatt lévő új MMORPG-jét. A Phantasy Star Online 2: New Genesis egyszerre tekinthető új produkciónak és afféle kiegészítőnek – egy furcsa hibrid, ami a már ismert online szerepjátékra épül rá, mégis külön kezelendő attól. Az első benyomások alapján ígéretes darab, de bőven vannak benne furcsaságok.

Szóval, mi is pontosan az a New Genesis? Nem különálló játék, hanem a hagyományos PSO2 launcherből indítható – a régi és az új MMORPG gyakorlatilag egymás mellett létezik, a kettő között pedig csak korlátozott az átjárás. Meglévő karakterünket átvihetjük az új játékba, de természetesen az első szinttől kell kezdeni a kalandot. A virtuális pénzek (AC és SG) is közösen használhatók, ahogyan a legtöbb öltözék és kozmetikai elem is átköltözik az új grafikus motor alá. A legtöbb tárgy viszont nem, mert a Phantasy Star Online 2: New Genesis (mostantól csak NGS) teljesen új karakterfejlődést, képességfákat és tárgyakat kínál. A hagyományos kasztok megmaradtak, de valamennyire mindet újra kell tanulni, új dinamikát és Photon Arts képességeket kaptak.

A New Genesis helyszíne és története is új. A játék elején karakterünk egy mentőkapszulában a Halpha nevű bolygóra érkezik, ahol kiderül, hogy a helyiek harcban állnak a DOLLS nevezetű idegen fajjal, akiknek vezetője – meglepetés – Dark Falz. Csakhamar itt is csatlakoznunk kell az ARKS operátorok csapatához, akik a bolygó és az emberiség védelmezői, és megkezdődik a háború a bolygóért. Az új játék koncepcionálisan is más, mint elődje. Míg az eredeti PSO2 a Dreamcast érából származó dizájnt vitte tovább szűk, felszabdalt játékterekkel, addig a New Genesis egy hatalmas, nyílt világot kínál, ami többé-kevésbé szabadon bejárható. Ebben a világban aztán lehet gyűjtögetni alapanyagokat, nyitogatni rejtett ládákat, a világban elszórva található Cocoon nevű tréning létesítményekben pedig Class Skill pontokat szerezhetünk – amiket ezúttal tehát nem a szintlépésekért kapunk. A fejlesztők egyébként ügyesen váltottak paradigmát – olyan nyílt világot sikerült létrehozni, ami egyszerre szép, változatos, felfedezésre érdemes, de mégsem esik a nyugati open-world játékok csapdájába, nem válik unalmassá és monotonná. Ha ki kell valamit emelni az NGS-ből, akkor az mindenképp a világa.

A másik dolog, ami nagyon tetszik, az a mozgás. Nagyobb a terület, így az ARKS ügynököknek is szükségük van a gyorsabb közlekedésre. A jobb ravasz benyomásával indul a Photon Dash, ami egyfajta sprint képesség, de általa jóval magasabbra is lehet ugrani, plusz van dupla ugrás és „vitorlázás” is. Ezeket a mozdulatokat összefűzve hihetetlenül szórakoztató az utazás, percek alatt lehet megtenni nagy távolságokat, és feljutni elképesztően magas helyekre. Halpha világa legalább annyira vertikális, mint amekkora széltében-hosszában, és ezt nagyon jól ki lehet használni harcok és felfedezés közben is.

PSO2: New Genesis Xbox

Természetesen nem mehetünk el szó nélkül a látvány mellett sem, a PSO2: NGS ugyanis radikálisan új motort és a 2012-es elődnél egy generációval szebb grafikát kapott. Nőtt a karakterek részletessége, a világ hatalmas látótávolságot és dús növényzetet kapott, ráadásul dinamikus napszakokkal és időjárással. Mindezt úgy, hogy megtartotta a sorozatra jellemző színes, anime jellegű stílust. Technikailag nem élvonalbeli, és jócskán vannak benne furcsa grafikai anomáliák, de így is hatalmas előrelépés, ami sokkal nagyobb élménnyé teszi a kalandozást.

Hiába azonban a remek technikai és játékmeneti alapok, az NGS jelenleg mégsem teljes értékű MMORPG, egyszerűen azért, mert nincs benne elég tartalom, különösen, ha a továbbra is népszerű elődjét nézzük (amibe egyébként bármikor beléphetünk most is). A világ ugyan nagy, de nem elég nagy, és az is látható, hogy a jelenlegi világtérkép még bővítve lesz, havas és más környezetekkel, új területekkel. Karakterünket csak 20-as szintig húzhatjuk, fegyverből és páncélokból is alig akad, ha pedig elértük a maximális szintet, vajmi kevés cél marad a játékban. Nagyon sok dolog hiányzik, ami az elődben a szavatosságot adta. Csak korlátozott mennyiségű mellékküldetés van, nincsenek extra küldetések vagy helyszínek, a központi városban sincs semmi, se szórakozási lehetőség, kaszinó, koncert (ezek mind élnek és virulnak az eredeti PSO2-ben). Az egész nem több, mint egy látványos, élvezetes, 8-10 órás bevezető, és valószínűleg évek kellenek majd, amíg a New Genesis is hatalmas MMORPG-vé növi ki magát.

PSO2: New Genesis Xbox

Az viszont nagyon pozitív, hogy az alapokat ennyire jól eltalálták. Az új, dinamikusabb mozgás és harci képességek után nekem már kifejezetten rossz volt visszamenni az alap PSO2-be, a látványról és a változatosabb világról már nem is beszélve. A New Genesis egyértelműen egy szebb, modernebb élmény, amit mindenképp érdemes elkezdeni és kipróbálni. Ez is támogatja már a cross-play-t, az Xboxos és PC-s felhasználók nemcsak látják egymást, de együtt is játszhatnak és kereskedhetnek. Bár talán nehezebb elkezdeni, mint az alapjátékot (az első szinteken kimondottan gyengének éreztem a saját karakteremet), szintlépésekkel, fejlődéssel egyre élvezetesebbé válik az új kaland.

Nem forradalom tehát, hanem inkább evolúció, de a legígéretesebb fajtából. Ha kitart a lendület, a Phantasy Star Online 2: New Genesis a jelenlegi egyik legjobb MMORPG-vé nőheti ki magát. Ingyenes játék, úgyhogy nincs ok kihagyni. Jó vadászatot mindenkinek!

A Phantasy Star Online 2: New Genesis PC-re és Xbox konzolokra érhető el.

dreampage

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEGA

Azóta történt

  • Tales of Arise teszt

    Öt év szünet után visszatért a Bandai Namco Games szerepjáték-sorozata, mi pedig elmerültünk Dahna világában, hogy megnézzük, mit tud felmutatni a legújabb epizód.

  • Astria Ascending teszt

    Kézzel rajzolt-mázolt kalandként érkezett meg a legújabb JRPG, amely nem is igazán japán, és igazság szerint nem is igazán jó. Ebből nem lesz felemelkedés.

Előzmények

  • Super Bomberman R Online teszt

    Újabb kört fut a Konami a legutóbbi Bomberman játékkal, ezúttal ingyenes Battle Royale címként próbálnak megfelelni az aktuális trendeknek – nem teljesen eredménytelenül.

  • Puyo Puyo Tetris 2 teszt

    Hat év után visszatért a Sega népszerű puzzle játéka, amely egyesíti két jól ismert univerzum játékszabályait. Puyo Puyo a Tetris ellen, második menet.

  • The Touryst teszt

    Nintendo Switch után Xbox One-ra és PC-re is megérkezett a Shin’en Multimedia gyönyörű produkciója, ami valószínűleg az év egyik legemlékezetesebb kalandja.