Hirdetés
Kard ki kard!
A Persona 5 Strikers tehát nem várt minőségben viszi tovább a Persona 5 történetét, és szerencsére a játékmenettel sincs gond. Bár az alapjáték körökre osztott, taktikus csatáit nélkülözni kell, szerencsére a minduntalan seregestül támadó démonok felszeletelése a négyfős partival így is igen élvezetes. A kétféle támadásra és persze az ismerős Persona-varázslatokra építő harcrendszert rengeteg extra lehetőség dobja fel – már azon túl persze, hogy minden karakter teljesen eltérő módszerrel küzd. Kifejezetten tetszett például, hogy a játék megőrizte az eredetinek azon vonását, ami szerint a fantomtolvajok, ha lehet, nem szemtől szembe támadnak. A démonseregeket jelképező alakokat hátulról megtámadva akár egy támadással is semlegesíthetjük, de ha kell, a lámpavasakon, csillárokon és vízköpőkön ugrándozva is közlekedhetünk – ráadásul a magasból Batmanhez illő brutalitással csaphatunk le, különleges támadásokat indítva így. Működnek a sorozatra jellemző elemi erők is, így tűzelementált vízzel, angyalokat pedig a sötétség erejével érdemes támadni. Ezek mellett bevethetjük lőfegyvereinket, kombinálhatjuk támadásainkat a többiekkel és showtime nevű szuperképességeket is bevethetünk.
Bár a csaták pörgősek, és néha igen sok szereplővel zajlanak, a játékmenet mégis érezhetően más, mint a Warriors-játékokban. Ezért részben a lopakodás, illetve a komplex (legalábbis a kopár csataterekhez képest) pályák megannyi trükkje felelős, de az is, hogy a Strikers démonjai veszélyes alakok. Rendben, itt is képesek vagyunk pár másodperc alatt legyalulni néhány tucat senkiházit, de azért itt nem csak a kiemelt ellenfeleknél fogunk megsérülni, ez ugyanis bármelyik csatában előfordulhat. Mivel itt nem seregek csatáznak hatalmas, nyílt tereken, a Warriorsokra jellemző stratégiai metajáték (például szövetségesek küldözgetése, ostromfegyverek használata) sincs jelen, de ezt millió dologgal pótolták a fejlesztők.
Ott van például Joker perszonáinak fejlesztése és kombinálása. Ugyan nem annyira komplex a rendszer, mint az alap Persona 5-ben, így is rengeteg démont tudunk begyűjteni, illetve létrehozni. Noha sajnos a társainkkal való viszonyt nem egyedileg méri a játék, azért a csapaton belüli kohézió továbbra is fontos – az ebben való fejlődéssel speciális bónuszokat nyithatunk meg az egész banda számára. A főellenfelek is sokkal trükkösebben és komplexebbek, mint amit az Omega Force-tól megszokhattunk – nem egyszer akár tíz percig is elnyúlhat, mire lebontjuk valaki páncélzatát, bevetjük ellene a megfelelő elemi mágiát, majd kétvállra fektetjük.
A fejlesztők megpróbálták átvenni a Persona 5 elsöprő grafikus designját, de úgy érzem, ez nem sikerült tökéletesen – főleg a fekete-vörös szín helyett sokhelyütt bevezetett a fehér-vörös kombináció nem volt olyan stílusos. Bár a Strikers is rendelkezik egy naptárral, ezúttal a játék ezen a téren áthághatatlan szabályokkal rendelkezik: bármennyiszer is vonulnánk vissza a kocsiba feltöltődni, esetleg vásárolni, az adott elmebörtön felderítése (vagy a megszabott részig való eljutás) fix időt fog igénybe venni. Mivel nyáriszünet van, nem kell iskolával foglalkozni, nem lesznek a csapattagokon túl meglátogatható ismerősök, és bizony a „vidéki” helyszínek sem kínálnak annyi lehetőséget, mint szerettem volna.
Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a Strikers nem az Atlus játéka – és ha így nézzük, így is nagyszerű, amit az Omega Force kihozott belőle. Sokkal inkább egy Warriors-harcrendszerrel feldobott Persona 5-folytatás ez, mintsem egy kis Persona-mázzal leöntött ezeregyedik Warriors-epizód. A Koei fejlesztőcsapata csúcsformában van: a nemrég megjelent Zelda-feldolgozásuk, az Age of Calamity is nagyszerű lett, a Persona 5 Strikers pedig még annál is élvezetesebb. Igaz, ehhez kifejezetten szükséges az is, hogy a játékos ismerje és kedvelje a Persona 5 világát és karaktereit – de ha ez megvan, hát most folytatódhat a kaland!
A Persona 5 Strikers PC-re, PlayStation 4-re és Switch-re jelent meg.
Pro:
- Meglepően igényes sztori;
- Sophia és Zenkichi nagyszerű új ismerősök;
- a road movie-megközelítés remek ötlet;
- sokkal inkább Persona, mint Warriors.
Kontra:
- A harcrendszer részleteit nem magyarázza el elég jól;
- néhány kínos jelenet.
85
Grath