One Btn Bosses teszt

Képes egy gomb ritmikus nyomogatása egy teljes játékot elvinni a hátán?

Hirdetés

Gombolyag

A legjobb ritmusjátékok – például Rez, Guitar Hero és Rock Band duó, Hi-Fi Rush, vagy éppen a Beat Saber – többnyire az egyszerűségre törekednek: bárki nekik kezdhet, de mindegyikben időbe telik mesteri szintre emelni a tudásunkat. Az azonban még a műfajon is belül is szinte hallatlan, hogy egy játék egyetlen gomb nyomogatásáig legyen lecsupaszítva. A Midnight Munchies parányi csapata azonban láthatóan szeretné megmutatni, hogy a megfelelő kezekben egy efféle koncepció nem csak egy életképes, de egy élvezetes és érdekfeszítő programot is eredményezhet.

A One Btn Bosses játékmeneti szinten nem árul zsákbamacskát, hiszen pontosan azt nyújtja, amit a címe is sugall: egyetlen gomb használatával kell főellenfelek egész sorát (maximum ötvenet) kiiktatni a csúcsra éréshez. A játéknak azonban van egy társadalmi-politikai aspektusa is, ami többnyire a munkásosztály jogaival kapcsolatos álláspontok megfogalmazásában nyilvánul meg. A főellenfelek ugyanis lényegében nem mások (legalábbis narratív szinten), mint alsó-, közép- és felsővezetők egy tipikus céges hierarchiában, ahol mi apró láncszemek vagyunk csupán.


[+]

A feletteseinkkel szembenézve így feljebb juthatunk a képzeletbeli céges ranglétrán, megcélozva a jól ismert CEO pozíciót, miközben egyfajta szószólókként is vannak használva a fejlesztők vélt álláspontjának kifejtéséhez. Az egygombos párbajok előtt többek között gondolatokkal szembesülhetünk az intézményesített kizsákmányolással, a végtelenségig elhúzódó bürokratikus procedúrákkal, vagy a már-már ellentmondásos munkahelyi elvárásokkal kapcsolatban. Szerencsére viszont mindez nem szájbarágós, hanem befogadhatóbb, humoros, szatirikus formában kerül tálalásra.


[+]

Na de hogy működik a program játékmeneti szinten? Alapvetően a csatározások egy 2D-s síkon zajlanak, melyen belül a háromszögként reprezentált karakterünkkel folyamatosan utazunk egyik irányból a másikba egy hol kör, hol sokszog, hol mindkét végén teleportkapuban végződő hurkon. Minél tovább mozgunk egy irányba, annál nagyobb sebességre teszünk szert, és annál gyorsabban fogunk tüzelni. A lövedékek automatikusan a főellenfelet célozzák meg, így nincs más dolgunk, mint jól időzített gombnyomásokkal fordítani irányunkon, az ellenséges lövések elkerülése érdekében – legalábbis eleinte.


[+]

Bár az első néhány pálya eléggé egyszerű és többnyire csak egy életcsíkkal rendelkező vezetőket kell semlegesíteni, a későbbiek folyamán az ellenfelek egyre szívósabbak lesznek, több, komplexebb mozdulatsorral és akár menet közben váltakozó pályával karöltve, így játékosként is eltérő taktikákat kell majd alkalmaznunk. Az előrehaladásunkkal pontokat szerezhetünk – annál többet, minél gyorsabbak vagyunk, hiszen a játék D-től S rankig értékel minket – a pontokkal pedig új skineket, fegyvereket, mozgási formákat, majd pedig később új passzív bónuszokat oldhatunk fel.


[+]

Ezek többsége merőben képes megváltoztatni a legtöbb harc dinamikáját. A tüzelési módoknál az egyik érdekes variáns az, amelynél zsonglőrködnünk kell, és jó időben visszarepíteni a lövedéket, hogy minél többet sebezzen, de van olyan is, ami irányváltás által generál egy bogyót, ami utána addig nő, amíg újra meg nem fordulunk (vagy el nem éri a maximum méretét). Mozgási opciók terén pedig van lehetőségünk átteleportálni az ellenséges lövéseken (viszont így nem tudunk megfordulni), vagy éppen megállni egy pillanatra és utána hatalmas gyorsulási löketet adni magunknak.


[+]

Összegzés

A One Btn Bosses nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik. Egy látszólag szimpla elgondolás van terítéken, a fejlesztők mégis képesek voltak abból rengeteget kihozni, minden egyes összecsapást érdekessé téve, hiába nem csinálunk többet a gyakorlatban egy gomb ütemes nyomogatásánál. Egyedüli hibának tulajdonképpen csak a középtájon (harmadik-negyedik fejezetben) lévő párharcok róhatók fel, melyek némelyike aránytalanul nehézre, átláthatatlanra sikeredett. Emellett a program alapvetően nem valami combos, hiszen három óra alatt lezavarható, amennyiben figyelmen kívül hagyjuk az opcionális ellenfeleket és az időmérőket. Azonban ezekkel együtt – illetve az előrehaladás után felnyíló roguelike móddal – ezt ki lehet tolni akár 10-15 órára is. Akik vágynak valami frissre és egyedire, azok nyugodtan tegyenek egy próbát a Midnight Munchies játékával, nem fognak csalódni benne.

A One Btn Bosses augusztus 6-án jelent meg PC-re.

A One Btn Bosses legjobb vonásai:

  • Ötletes megvalósítása egy egyszerű koncepciónak;
  • megmosolyogtató módon tálalt céges kritika;
  • addiktív időmérő mód és jól eltalált roguelike mód.

A One Btn Bosses legrosszabb vonásai:

  • a harmadik és negyedik fejezet rémesen van balanszolva;

Koncz Dávid

Azóta történt

Előzmények

  • Gestalt: Steam & Cinder teszt

    A Gestalt világában gőzgépek és kardok, valamint corgi kiskutyák és páncélos szörnyek keverednek ősi próféciák és birodalmi ármányok közepette.

  • Arranger: A Role-Puzzling Adventure teszt

    Az Arranger hőse flegmán veszi tudomásul, hogy ahogy lép, úgy mozdul meg alatta a világ is. Zelda-szerűségnek álcázott navigációs puzzle-gyűjteményről van szó, tényleg izgalmas kihívásokkal.

  • Nine Sols teszt

    A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.