[Olvasói]Driver: San Francisco – bemutató

Grafika és audio

Technikai rész

A játékot a Ubisoft Reflections készítette több külső stúdióval együttműködve, de tudni kell, hogy a PC verzióért a Ubisoft ukrán stúdiója (Ubisoft Ukraine) felelt. A legtöbb tapasztalt PC játékos itt joggal fogná a fejét, hiszen ez a csapat sajnos nem a jó PC portokról híres, inkább ellenkezőleg. Öröm az ürömben, hogy a Driver San Francisco esetében azért viszonylag korrektnek mondható portot sikerült összerakniuk. A játék motorja piszok gyors, egy nagyon gyenge gépen is szépen tud futni a program akár 60 FPS-el is. Én például a játékot egy 64 bit széles memóriabusszal ellátott, tehát játékra szinte teljesen alkalmatlan Radeon HD 5470M típusú VGA-val játszottam végig és ezen 60 FPS-t produkált 1280×800 felbontásban, igaz, a részletesség minimumon volt. A grafikai beállítások nem árasztanak el minket, csupán a legalapvetőbbek szerepelnek, mint például felbontás, részletesség, v-sync, élsimítás. A látvány szerintem egyáltalán nem rossz, sőt az autók nagyon szépek és a kerék körül gomolygó füst sem lassítja be semennyire a játékot. Az egyetlen negatívum amibe tényleg bele lehet kötni grafika téren az az, hogy a világítást kicsit elrontották, ugyanis a konzolos verziókhoz képest meglehetősen sötétebb lett az egész, de nem vészes, ettől még gond nélkül lehet játszani vele.


(Szegény Lamborghini Murcielago nem ezt a sorsot érdemelte)

A fizikát csak dicsérni lehet, ugyanis szinte minden tereptárgya rombolható vagy elmozdítható. Kidönthetünk lámpaoszlopokat, szétzúzatjuk a buszmegállókat, felboríthatjuk a kukákat és postaládákat, melyek tartalma (általában sok papír) az utcára kerül, vagy ha egy utcai tűzcsapot sikerült eltávolítani a helyéről, akkor több méter magasra tör fel a vízsugár. Ezek az apró dolgok hatalmas mértékben képesek megdobni a játékélményt. Az összes jármű törik, egy kisebb koccanásnál lehet, hogy csak a lámpák törnek ki, de egy nagyobb ütközésnél már jóval komolyabb károkat is elszenved a gépjármű. Nyilván itt is érvényes, hogy egy városi busz jóval több ütközést elvisel, mint egy kisebb családi autó. :) A fizikánál még arra is figyeltek, hogy a fűszálak elhajlanak ha rájuk hajtunk, vagyis még ütközésszimulációt is kapunk. Olyan is előfordulhat, hogy a járdán parkoló bicikliket elgázolva azok több darabra esnek szét.
Ami időnként esetleg hiányérzetet kelthet még az a napszakváltás és a különböző időjárási viszonyok hiánya. Ezt úgy kell érteni, hogy a játékban mindig süt a nap és mindig fényes nappal van. Néha rendesen beborul az ég, de eső nem fog esni.
A hangokat sem érheti panasz, a 170 darab járműnek különböző hangja van, a járókelők kiabálását is hallani amikor félreugranak előlünk a járdán, a szereplők szinkronhangjai is kiválóak. Ezen felül azt is szépen hallani, amikor autónkkal az aszfaltról letérünk egy macskakövezett részre, akkor halljuk a guminak azt a jellegzetes darálós hangját. A zene viszont egy olyan pont, ami számomra egyáltalán nem tetszett. Van több tucat dal a játékban, de engem mind nagyon idegesített, így a zenét én ki is kapcsoltam. Másnak persze lehet, hogy tetszeni fognak, ez túlságosan szubjektív dolog, így nem is pazarlok erre több szót.


(Megy a kuka vándorútra)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!