Ogu and the Secret Forest teszt

Milyen lenne, ha a gyerekkorunkban elképzelt kalandjaink hirtelen valósággá válnának?

Hirdetés

A fantázia földjén

Bár a The Legend of Zelda széria számtalan művet inspirált és inspirál is a mai napig, valahogy még mindig nagyítóval kell keresni az olyan programokat, amik egyenes ágon a nyomdokába szegődnek: igaz ez még akkor is, ha a független játékok piacának legmélyére ásunk. Ez pedig már csak azért is meglepő, mert a legendás játék kortársai – nevesen a Metroid és a Castlevania – által életre hívott Metroidvania műfajból tucatjával gördülnek be a programok Steamre minden hónapban. A dél-koreai Moonlab Studio első alkotása láthatóan ezt a tátongó űrt szeretné kitölteni első címével: az Ogu and the Secret Forest egy bájos és magával ragadó akció-kalandjáték számos fejtörővel, amelynek több, mint egy évnyi korai hozzáférést követően végre begördült a teljes változata.

Gyerekként bizonyára sokunk képzelte el a kertben, vagy az iskolai udvaron való futkározás közben egy földön talált gallyal felvértezve, hogy kardvívó hősök vagyunk, és épp egy nagy kalandra indulunk az ismeretlenbe. Persze ekkor az ismeretlent és annak határait többnyire a házunk köré húzott kerítés határozta meg, de a fantáziánk mindezt valami többé és különlegesebbé tette. Az Ogu pontosan ezt a jellegzetes gyermekkori élményünket ragadja meg, hogy aztán csavarjon rajta és egyet, és megmutassa: mi lett volna, ha az elképzelt kalandjaink valóságossá váltak volna? A főszerepben Ogu, az aranyos szőrmók kisállat áll, aki otthonából kilépve egy teljesen új világban találja magát, ahol feladata nem kevesebb lesz, mint a címadó titkos erdő ezernyi lakójának megsegítése és megmentése.


[+]

Ami már első pillantásra szembetűnő, hogy az Ogu and the Secret Forest a vizuális egyszerűségének dacára – mely sokakban joggal keltheti egy 2000-es évekbeli flash program érzését – megkapó, meseszerű, hangulatos, és a maga módján gyönyörű is. Az egész olyan, mintha egy ábrándozó gyermek ecsetvonásain keresztül kelne életre, és ez a fajta hangulatvilág teljes mértékben visszaköszön a játékmenetben is. Mivel egy erősen a Zeldára hajazó műről beszélünk, így a legnagyobb szerepet itt is a harcok, a felfedezés, és a logikai feladványok megoldásának hármasa kapja – természetesen a kötelező mellékküldetések társasáságban – azonban mindez egy igazán gyermekbarát és szerethető formába van csomagolva.


[+]

A harcokat nem karddal, hanem a játék elején található gallyal vívjuk, zenével és tánccal tudunk életerőt visszanyerni, míg az opcionális feladatok javarésze aranyos és játékos formában, észrevétlenül tanít meg minket a program különféle almechanikáira. Így például amikor segítünk levágni a füvet a lusta koala kertjében, vagy amikor receptet találunk az erdő szélén bográcsoló mackónak, akkor egyben azt is megtanuljuk, hogy a környezet alapos megvizsgálása jutalmakkal gazdagíthat minket, míg a főzés-sütés párosával készített ételek ideiglenes bónuszokkal láthatják el karakterünket. Emellett különálló és hasonlóan hasznos minijáték formájában lehet horgászni is, sőt, akár Stardew Valley módra gazdálkodhatunk, növényeket ülthethetünk, és lakberendezhetünk is, ha éppen úgy tartja a kedvünk.


[+]

Számos színesítő elem van tehát, amik gondoskodnak az elfoglaltságunkról, de a fő feladatunk mégiscsak az lesz, hogy a játék hat régiójában helyrehozzuk a károkat és visszaállítsuk a hozzájuk tartozó monolitokat a központi erdőben. Az ezekhez vezető út pedig nem lesz könnyű, ugyanis sokszor igencsak tekervényes fejtörők fogják elállni az utunkat. Ezekhez főleg színek kombinációjára, ábrák felismerésére, illetve kapcsolók megfelelő sorrendben történő megnyomására lesz szükség. Néha azonban az is előfordulhat, hogy rá kell csörögnünk a játék során szerezhető barátainkra, hogy segítséget nyújtsanak nekünk egy-egy akadálynál – például a hatalmas sziklákat csak Poco majomparancsnok tudja elmozdítani az utunkból.


[+]

Mindenemellett számos ellenféllel is meg kell majd küzdenünk, melyek közül a bossok igazán emlékezetesre sikeredtek: van, amelyiket csak úgy lehet legyőzni, ha katapulttal lövellünk rá köveket, míg egy másik megtántorításához nem kevesebbre, mint egy harci robot bevetésére lesz szükség. Egyébként a játékra pakolt RPG-s máz főleg ezen területeken tud igazán érvényt szerezni magának, ugyanis a normál összecsapások a legtöbbször egészen könnyűnek érződnek. A főbb harcokra rákészülve azonban nem csak a Zeldához hasonlóan felfedezéssel megkaparintható szíveknek lesz szerepe, hanem hasonlóan fontos lesz a statisztikáink megemelése a különféle ételekkel, sőt, kulcsfontosságú választás lesz a kalapunk is, melyek némelyike extra harci támadásokkal ruház fel minket.


[+]

Összegzés

Az Ogu and the Secret Forest akár 20-30 óra szórakozást is képes kínálni, és hamisítatlanul hozza egy klasszikus stílusban készült Zelda játék hangulatát – sőt, némely tekintetben még túl is mutat azon. Vannak apróbb bökkenői ugyan – pár tárgy drop rate-je irtózatosan kicsi, illetve eleinte összeakadt a program bajsza a VRR-ral, a 120 fps-sel, sőt, még a 4K felbontással is – de ezek végérvényben nem tudtak elvenni a játékélményéből. A Moonlab Studio első alkotása erősen ajánlott Zelda-rajongóknak és azoknak, akik valami gyermekbarát kikapcsolódást keresnek.

Az Ogu and the Secret Forest július 29-én jelent meg PC-re és mobilra.

Az Ogu and the Secret Forest legjobb vonásai:

  • Szerethető és aranyos karakterek;
  • jópofa minijátékok;
  • jól eltalált világ, élvezetes fejlődési rendszer.

Az Ogu and the Secret Forest legrosszabb vonásai:

  • Kezdeti (ám később megoldásra kerülő) technikai problémák;
  • alacsony drop-rate néhány tárgynál.

Koncz Dávid

Azóta történt

  • Creatures of Ava teszt

    Egy bolygó megmentése már-már mindennaposnak mondható videojátékos feladat, de ha mindezt erőszakmentesen, zenélve tesszük, az mindenképpen különleges kalandnak ígérkezik.

  • Cat Quest III teszt

    Az eddig kizárólag szárazföldi hadviselésben aktív macskaharcosok vitorlát bontottak, és a Karib-tenger aranyban, tejben és szóviccekben gazdag vidékén keresik a világ legértékesebb kincsét.

  • Fallout London teszt

    Radioaktív Temze, emeletes buszok, lejárt tejjel gazdagított tea, valamint hűséges bulldogok, mutáns rókák és Camelot-hívő fanatikusok – ez bizony nagyon nem az a Fallout, amit megszoktál!

  • Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club teszt

    A Famicom Detective Club 35 év után tért vissza egy új epizóddal: gyönyörű képi világot, elavult játékmechanikát és egy elnyújtott, de érdekes – és fontos – történetet hoz a régi és az új rajongóknak.

Előzmények

  • One Btn Bosses teszt

    Képes egy gomb ritmikus nyomogatása egy teljes játékot elvinni a hátán?

  • Gestalt: Steam & Cinder teszt

    A Gestalt világában gőzgépek és kardok, valamint corgi kiskutyák és páncélos szörnyek keverednek ősi próféciák és birodalmi ármányok közepette.