Nioh teszt (PS4)

A fejlesztői pokol

Alig néhány hónapja lelkendeztünk, hogy közel évtizedes fejlesztési folyamat végeredményeként megjelent a Final Fantasy XV, majd a The Last Guardian is. Ezek az ősidők óta várt játékok azonban elbújhatnak: új bajnoka van a régmúlt ködéből előbukkanó programoknak! A Nioh fejlesztése ugyanis 2004 legelején indult, és hosszú története során sokféleképpen festett: RPG-stílusú filmfeldolgozásként indult, majd mikor a filmprojekt bedőlt, klasszikus Dynasty Warriors-jellegű hentelésként gondolták újra. Ez is vagy négy évig készülgetett, csak azért, hogy végül a Ninja Gaiden-játékokról ismert Team Ninja ölébe hulljon a koncepció, akik végül szerencsésen befejezték a fejlesztést. Az egykor tehát még Oni néven beharangozott játék – a PS3 egyik első hivatalosan bejelentett szoftvere – 13 év után, legalább három koncepciót és ugyanennyi fejlesztőstúdiót megjárva kerülhet a boltokba.


[+]

Persze ez a kép kicsit csalóka, hisz az a Nioh, ami végül megérkezett ténylegesen csak négyévnyi fejlesztés eredménye, a korábbiakból csak a történet és a környezet maradt meg. Így tehát a XVII. század eleji Japánban járunk, ahol a sógunátus vérzivataros történetét a valóságban is létezett, később szamurájjá vált angol tengerész, William Adams (az itthon is népszerű Sógun könyv is e matróz életén alapult, legalábbis nagy vonalakban) kavarja meg. Persze nem holmi száraz történelemórát kapunk, a szamurájok és nindzsák mellett ezt a világot temérdek japán szellem és szörnyeteg lakja, amelyek csak arra várnak, hogy jöjjön valaki, aki végre levágja őket.


[+]

Bár ez a világ gyakorlatilag tálcán kínálná az izgalmakat, a történetet sikerült elképesztően laposra megalkotni. William (aki alap kinézetével kiköpött Geralt) nem valami érdekes figura, sőt, lényegében semmilyen személyisége nincs, szövetségesei misztikusnak szánt zavaros beszédekkel operálnak, legfőbb ellenfelünk pedig gyakorlatilag a Főellenfél-klisék Enciklopédiájából lépett ki. Test-tetoválások százai, vörösen izzó szemek, végtelen monologizálás, nevetséges ruházat, lényegében végcél nélküli pusztítás – nem egy eredeti figura, na.

Igaz, az eredetiség amúgy sem feltétlenül a Nioh nagy erénye: három demó és egy rakás videó után persze nem kelthet nagy meghökkenést, ha elárulom, hogy egy Dark Souls-klónról van szó. Nem holmi halvány párhuzamok miatt akasztom rá ezt a leírást, a játék minden porcikáján látszik, hogy a Team Ninja designerei előtt ihletőként, mintaként, elérendő végcélként a From Software sorozata állt. Igaz, ha az ember mentort választ, annál jobbat nem nagyon találhat…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények