Nex Machina teszt (PC, PS4)

...szót tett követett, és végül annyira megtetszett nekik az ötlet, hogy megkeresték a legendás arcade játék még legendásabb alkotóját, Eugene Jarvist, és leigazolták a projekt erejéig. Biztos vagyok benne, hogy ha a Robotron: 2084 jogai ésszerű pénzért megvásárolhatók lettek volna, most igazi, tényleges folytatásról beszélnénk, igaz, mivel sztori a játéktermi gépben nem sok akadt, akár annak is vehetjük. Az biztos, hogy nagyságrendekkel jobb játék lett a Nex Machina, mint amilyenek a hivatalos folytatások voltak…

Az idősebbek talán már a felvezetőből is kikövetkeztették, a fiatalabbaknak viszont elárulom miről van szó: a Nex Machina egy gyors tempójú akciójáték, amely a két analóg kar használatára épül – a bal irányítja karakterünket, a jobbal lőhetünk bármelyik irányba. A stílust a fiatalabb generáció számára jó pár éve a Geometry Wars hozta ismét divatba, amit azóta számtalan próbálkozás követett, általában a játszhatóság terén komoly kihívásokkal küzdve. A Nex Machina szerencsére már csak az alkotók pedigréjéből is kikövetkeztethető módon nem küzd ilyen alapvető gondokkal: az elindításának pillanatától kezdve szüntelen, élvezetes akciót önt a nyakunkba.

A történetmesélést meghagyják a hivatalos weboldalnak, a játékról elég annyit tudnunk, hogy egy katonát irányítunk, aki gépek ellen küzd, mégpedig apró arénák során át visszahódítva a földet a gépbestiák változatos seregétől. Minden arénában (a legtöbb maximum két képernyőnyi) vár ránk pár opcionálisan megmentendő, zölden ragyogó civil, kismillió darabra lőhető tereptárgy, és persze rengeteg beteleportáló ellenfél. Miután túléltük az arra a helyre patikamérlegen kiszámolt szörnyeg-mennyiséget, automatikusan továbbugrunk a következő zónácskába, így az embermentéssel és titokkereséssel sietni kell.

A receptet további két dolog bonyolítja: a suhanás, illetve az extra felszerelések. A suhanás segítségével elillanhatunk durva helyzetekből, és ezzel juthatunk át lézerakadályokon is, amikor nincs idő vagy lehetőség szétlőni annak kibocsátóját. Nagyon ki kell tanulni használatát, hogy pontosan mennyit is tudunk vele sérthetetlenül siklani, nehogy pont ezzel szálljunk bele valami hatalmas robotba. A bónuszok és fegyverek ismerősek lesznek hasonló játékokból, az én kedvencem a lézer lett, amely ugyan lelassít minket, de szétéget mindent, ami csak az útjába került. Minden elhalálozáskor (normál fokozaton 99 „zsetont” és mindegyikért 5 életet kapunk) elölről kell kezdeni az adott arénát, és büntetésként elpottyantunk egy fegyvert is, amit szerencsére fel lehet venni a következő nekifutás során. Ha minden életünk eltűnik, az új zsetonnal nulláról kell kezdenünk a küzdelmet, ami a shoot ’em upokhoz hasonlóan igen komoly érvágást jelent.

Az öt világból álló „kampány” leküzdése sem lesz könnyű, nem csak a durva főellenfelek miatt, de azért is, mert a játék természetesen egyre vadabb tempóra kapcsol. Ezért aztán a Nex Machina nem az a játék, aminek elég egyszer-kétszer nekifutni; nem, itt gyakorolni, edzeni kell, és még inkább, ha meg akarjuk lelni a tengernyi titkot is. A gyakorlásra és ponthajhászásra szolgál az aréna üzemmód, ahol különféle nehezítések is bekapcsolódhatnak és lehet hajszolni a különféle, igen durva kihívásokat is.

Igazán kár, hogy online kooperatív-mód nem kapott helyet a játékban – egy képernyőn lehet együtt zúzni, úgyhogy gondolom büdzsé-okai lehettek ennek a megkötésnek. Remélem, sikeres lesz a játék annyira, hogy ezt megérje belepakolni – mert a multi amúgy remek móka! Viszonylag egyszerű, de pokoli szórakoztató játék lett a Nex Machina – bár nyilván nem való annak, akit nagyon zavar, amikor egy főellenfélen akár hússzor is elhalálozik. A látvány, és főleg a robbanások elképesztően néznek ki, a zene sok-sok díjra érdemes, és úgy egészében is azt kell mondanom, hogy a Nex Machina a stílus rajongóinak már most megéri a 6000 forintos árát!

A Nex Machina PC-re és PlayStation 4-re jelent meg.

Pro:

  • A játékmenet parádés;
  • pont kellemes kihívást ad;
  • csodálatos zene és látvány.

Kontra:

  • Csak offline multiplayer van;
  • a sok robbanás néha kitakarja a képernyőt.

80

Grath

Előzmények