Need for Speed Undercover - beszámoló

A Pro Street a játékosok széles körében csalódást okozott. Volt aki szerette és volt aki nem kedvelte a szimulációs vegyülését az arcade játéktípusával. Azért valljuk be, a legális pályaversenyek nem igazán jöttek be a rajongók számára sem, bár néhol visszasírjuk - legalábbis én - a PS törési modellezését, valamint a vezetési stílusát is. Mert döbbenet, amit elkövettek a Black Box-os srácok! Döbbenet! Természetesen negatív értelemben.

Az EA a 2005-ös Most Wanted-nél húzta meg a követendő példát, mert utoljára ez ért el hatalmas sikereket, köztük nálam is. Ennek tükrében ezúttal a rendőrök is visszatértek, csakúgy mint a Carbon-nál, s a manapság divatos élőszereplős átvezetőkkel (lásd a többi EA-s játékokat, C&C 3 vagy a Red Alert 3 például) tarkították a legújabb Need for Speed történetét, amelybe állítólag még a hollywoodi történetírók is besegítettek.

A sztori kellően gyenge, csattanómentes, ez köszönhető a fejlesztő srácoknak, meg ami a játék körül folyt, a nagy hypolásnak is. Hypolás veszélyes fegyver ám!
Történetünk során egy beépített zsarut alakítunk, aki egy egzotikus szépségű ügynöknő, Maggie Q segítségével próbálja leleplezni az alvilági fiúkat és a rossz kislányokat. Természetesen kis piti autóversenyzőnek állítunk be és a futamok megnyerésével szerzünk magunknak elismertséget. Igen, ez kell nekünk, nyerünk és szépen lassan lebuktatjuk a főgórékat. Egyszerű a történet, mint az egyszeregy. A végkifejlet történéseit, mozzanatait már a játék közepén sejthetjük, hogy ki lesz a hunyó, hiszen már levertünk minden egyéb főellenfélnek számító alvilági alakot..., de azért nem spoilereznék, hogy ki lenne az.

A játék már-már átmegy "szerepjátékba" is, hiszen ahogy haladunk előre a történetben, úgy lépünk, teszünk szert magasabb XP-re, azaz sofőrszintekre. Fejleszthetjük vezetési tulajdonságainkat, ami nagyon nem is lenne rossz, ha nem a gép fejlesztené automatikusan. Szintlépéskor kedvezőbb felhozatalban vásárolhatunk alkatrészeket, s így nő a respect-ünk, elismertségünk is a bandatagok között valamint további bónuszokat "fejleszthetünk", már mint a korábban említett számítógép, nem maga a játékos.

Új játék módok nem kerültek be az Undercover történetébe, maradt a régi felállás, köröket verhetünk vetélytársainkra, sprintelhetünk elsőként is, kocsikat lophatunk főküldetésünk során (talán ez valami újat is hozott játékmenetileg), országúti párbajokra is hívhatunk rossz fiúkat, bár ez nem újdonság, ilyet már az Underground 2-ben is megtehettünk az autóink lámpa felvillanásával jelezve azt. A játékmenet végigjátszása viszonylag hosszú időbe kerül majd a játékosoknak, ami tény, viszont a szavatossága nagyon alacsony, hamar megunható.

A grafikája szemkifolyós, cseppfolyós állagú (saját kifejezés, előre is elnézést), Pro Streetnek szebb volt, ha már itt tartunk. Undercover látványvilága túlságosan is mesés. A hangok, zenék rendben. Ez ugyanis nagy pozitívum a játéknak. Játék-technikailag csak ez az egy pozitívuma van, illetve a történet vezetés! Csorbát szenved hangulatilag, meg Most Wanted rókabőrnek tűnik, amit jól elrontott a Black Box. Kedvenc Need for Speed epizódom egyébként a Most Wanted. A vége felé már a kocsivásároknak nincs is sok értelme, kb. 5 autót vettem és tuningoltam, illetve tuningolgattam, mert valljuk be, a tuningolás nem egy Underground, azaz nagyon silány és leegyszerűsített. Nem hinném, hogy az „elcasualosodás” tehet róla. A végkifejletben pedig nem a saját kocsinkkal zúzhatunk. A multiplayer lehetőségekről inkább nem nyilatkoznék, hiszen sok vérpistike található a szervereken. Inkább összegeznék, hagyom is a többjátékos részt.

Összességében egy rossz játék lett, nem tudom rá azt mondani, hogy legalább kihozta az átlagot, annyit viszont elmondok személyes véleményként, hogy a NFS történelem leggyengébb része lett. Ennél már csak jobb jöhet, várjuk a következő részt, a Need for Speed Shift személyében.
A játék kapható több platformon, köztük PC-n is, magyar felirattal!

Ami jó:
- Maggie Q
- magyar lokalizálás
- jó zenék, hangok
- történetvezetés
- "rpg"-s beütés
- a történet a játék közepénél lendületet kap
- bandavezérek kiiktatása
- országúti párbajok, sprintek
- hosszú játékidő (!)

Ami rossz:
- idegesítő grafika
- a civil autók szándékosan akadályoznak minket a vezetésben!
- átvezetőknél hiányos aktori tudás
- ötlettelen
- nincs eső, nyálkás és csilli-villi úttest
- nincs korrektül kidolgozott menü
- rossz fizika valamint rossz vezetési modellezés (sínen futó kocsik)
- néhány "aszfaltbug"
- összecsapott tuningrendszer és végkifejlet
- túl könnyű

Értékelés: 45%

GT teszt HD

Előzmények