NBA 2K9 olvasói teszt

Ez a cikk az "Írj cikket és nyerj" pályázatunkra beküldött alkotás. Az egyenlőség jegyében az összes erre a pályázatra beküldött irományt kiemeljük néhány napra. (Zsoccc)

Bár a Live 09 is igen impozáns program a maga módján, ám az igazi kosárlabda élményt sokak szerint a reálisabb és kidolgozottabb játékmenettel rendelkező NBA 2K9 nyújtja, melynek PC-s portjához volt ezúttal szerencsém. NBA rajongóként pedig több se kellett, szinte remegő kezekkel helyeztem a korongot a meghajtóba.

Elindítva a programot, saját profilunk létrehozása, majd egy kis kalibrálás után máris lehetőségünk adódik gyorsmeccsek lejátszására, akár ketten egymás ellen is. A ligában megtalálható 30 csapaton kívül megkaptuk a 2000-es évek legjobb Draft válogatottjait, a Team Jordan és az International All-Stars csapatot, utóbbit az NBA-ben szereplő legmeghatározóbb idegenlégiósokkal, és az All Star válogatottakat az '50-es évektől 1990-ig bezárólag szinte teljesség igényével. Szinte, hiszen Michael Jordan-t ezúttal sem láthatjuk viszont a monitorunkon. Mindamellett a FIBA International mód sajnálatos módon nem kapott helyet a játékban.

Az igazi kosárlabda-rajongókat a bajnokság végigjátszása fogja érdekelni a legjobban. Nos a programnak e téren sem kell szégyenkeznie, ugyanis ezekből rögtön kettőt is kapunk. Season és Association módban értelemszerűen 1-1 általunk teljes mértékben testreszabható évadot játszhatunk végig. Ami a kettő közötti különbséget adja, hogy utóbbiban egy valódi ligához hasonlóan, minden apró részletre kiterjedően menedzselhetjük csapatunkat. Tulajdonképpen ez utóbbi a Season egy kibővített változata, mely ugyan jóval nagyobb hozzáértést követel összetettsége miatt, ellenben legalább akkora élménnyel ajándékozza meg a azokat, akik ezt választják.
Lehetőségeink tárháza ezzel még nem merült ki, hiszen akár saját játékosmásunkat is megalkothatjuk, akit aztán leigazolhatunk az általunk kreált csapatba is. A streetball kedvelőinek pedig minden bizonnyal a Blacktop mód szerzi majd a legtöbb örömöt.

Sportprogramoknál kiemelkedően fontos a reális szórakozás érdekében az MI. Az úgynevezett Adaptiv AI, más néven alkalmazkodó mesterséges intelligencia nevéhez hűen nagyszerűen muzsikál. Ellenfeleink tökéletesen alkalmazkodnak a mérkőzések menetéhez, ha kell még egy fokozattal rákapcsolnak, ám az sem ritka hogy játékuk igencsak szétesik.

A játék autentikus hangulatának egyik jeles képviselője a hihetetlen módon kivitelezett látványvilág. A fejlesztők ugyanis szinte minden apróságra odafigyeltek. A játékosok egyedi mozgásait és stílusait életszerűen modellezték le, nem is beszélve a feljavított arcmimikáról, mely még az edzői stábra és a bírókra is igaz. Egyes csapatoknál pedig a palánk alatt bohóckodó kabalafigurák, fotósok és törlők is nagyot dobnak az összképen. Viszont ami ezeknél sokkal kiemelendőbb, az a közönség megvalósítása. Búcsút mondhatunk a darabos mozgásanimációval megáldott papírvékony embereknek, hisz ilyen életszerűen ábrázolt publikummal még nem találkozhattunk. Egy-két helyen viszont visszalépés is történt az előző részekhez képest. A sétálgató ételárusok, meccsek előtti bevonulások például kimaradtak.
Sportprogram nem létezhet apróbb grafikai bugok nélkül sem, ezt már megszokhattuk. Jelen esetben egymásba logó felületekkel találkozhatunk majd leggyakrabban.

2K9 a zenei téren is felveszi a versenyt a Live szériával, a felhozatal ugyanis igen impozáns. A kommentátorpáros, a közönség és a játékosok hangjai pedig roppant hangulatosan asszisztálnak a mérkőzések történéseihez.

Mivel ez az első igazi next-gen sportjáték PC-n, ez megnövekedett gépigénnyel is jár, ami a hosszadalmas töltések és szaggatás hiányában nem is olyan vészes.

Konzolos átirat ellenére is jól sikerült a 2K9, de természetesen neki is vannak kisebb nagyobb hiányosságai.
Az egyik legjelentősebb ezek közül a konzolos verziókhoz képest a teljes on-line mód kihagyása, melynek tükrében a Living Rosters funkciótól, ezáltal pedig a folyamatosan frissülő átigazolásoktól és sérülésektől, a valódi játékosok aktuális teljesítményétől, és nem utolsó sorban a multiplayer-től is elbúcsúzhatunk.
Nem is beszélve az Association 2.0 ficsőrről, ami az nba.com oldalhoz kapcsolódva tudatná velünk a ligában felbukkanó pletykákat, legfrissebb híreket és egyéb extrákat.
Hasonlóan az autós szimulátorokhoz, a sportprogramok egyik legnagyobb hátulütője is maga a játékmenet. Hisz lehet akármennyire is jól megcsinálva egy játék, ám az egymás után következő mérkőzésekre, hosszadalmas karrier és bajnokság-módra hamar ráunhatunk, ez pedig a több napos, esetleg hetes félretevést is eredményezhet.

Pontosan emiatt az NBA 2K9-ben csak és kizárólag a kosárlabda fanatikus szerelmesei fogják örömüket lelni. Nekik viszont felhőtlen szórakozást kínál a program. És bár vannak hiányosságai, egy két helyen talán még kevesebb is lett az előző részhez képest, ám mégis képes azt az atmoszférát megteremteni, hogy egy valódi kosárlabda mérkőzés részeseivé váljunk. És egy sportprogram ennél nem is nyújthatna többet. A jelenlegi felhozatalt elnézve ez egy igazi sportjáték.

+

- Végre minőségi sportprogram PC-n
- Hihetetlen kosárlabda atmoszféra
- Gyönyörű grafika
- Élő és lélegző közönség
- Mindenre kiterjedő Association mód
- Az Adaptiv AI tényleg működik
- Remek soundtrack-ek
- Korrekt gépigény

-

- Nincs Fiba International mód
- Apróbb bugok
- Pár helyen kevesebb mint az elődök
- Teljes on-line mód hiánya
- Egy idő után ráunhatunk
- Nincs Michael Jordan

8,8/10

Azóta történt

Előzmények

  • 2009 általam legjobban várt játékai

    Újabb év, újabb felhozatal. A tavalyi esztendő vegyes volt a PC-re megjelent játékok szempontjából.

  • BiA: Hell's Highway - élménybeszámoló

    Már a 3 évvel ezelőtt prezentált videók előrevetítették, hogy minden idők legkiemelkedőbb II.

  • Race Driver: GRID - élménybeszámoló

    Az évek óta hanyatló Need for Speed széria mellett jelent meg 2008-ban meg a Race Driver: GRID, mely hamar a játékosok kedvencévé vált, valamint a Pro Street-et is sikerült háttérbe szorítania; így már én is kíváncsi voltam rá.

  • The Witcher

    Az utóbbi idők egyik legkiemelkedőbb szerepjátéka a Mass Effect mellett kétséget kizáróan a The Witcher, mely a rengeteg díj besöprésén kívül még több rajongói, illetve kritikusi elismerést tudhat magáénak...