NBA 2K18 teszt (Xbox One)

Idén Kyre Irving feszít a borítón

Fejlesztői szemmel rendkívül nehéz lehet belenyúlni egy, az évek alatt ennyire tökéletesre csiszolt kosárlabdás játékba. A sport alapjai évtizedek óta nem változtak, a konzolos hardverek sem ugrottak érdemben előre az elmúlt néhány évben, a tavalyi rész után én úgy éreztem, ennél sem többre, sem pedig jobbra nincs szükségem. Idén azonban aránylag nagyot csavart az alapokon a 2K és a Visual Concepts, méghozzá úgy, hogy annak is jó legyen, aki sportjátékként tekint a széria, és annak is, akit a sztori vagy a menedzserkedés érdekel, esetleg egy open-world élményt szeretne megfűszerezni némi kosarazással.

Mi az Xbox One-verziót teszteltük, de természetesen van PC-s és PlayStation 4-es változat is, valamint Switch, Xbox 360 és PlayStation 3 kiadás egyaránt. Utóbbi kettőnél, azaz az előző konzolgeneráción nem fogunk megkapni minden, az alábbi sorokban taglalt extrát. Kezdjünk a menetrendszerű újítással: javítottak a vizuális környezeten, ez élethűbb tetoválásokat, bőrhibákat, sebeket, kiegészítőket és mozdulatokat takar, illetve állítólag javítottak a fényeken, valamint a mezek, a pályák és a zászlók színhűségén, kialakításán. Ami azt illeti, nekem már az előddel sem volt sok bajom, a mesterséges intelligencia fejlesztésének azonban kimondottan örülök, tavaly még jóval több zavaró bénázást kellett végignéznünk.

Az alapvető játékmód továbbra is a MyCarrier, ezúttal egy DJ nevű srác kosaras életét kell felépíteni, aki történetet is keresne a játékban, itt fogja a legjobb eséllyel megtalálni, hangulatosak és jók az átvezetők, persze idén sem feltétlenül ezért szeretjük a játékot. Az igazi újdonság a The Neighborhood, ami pontosan azt takarja, amit neve alapján sejthetünk: a szomszédságban szabad mozgásterünk van, eleinte gyalog, aztán bringára pattanva ugorhatunk le megnézni a csapatot, varratni egy tetkót vagy venni egy szett új ruhát. Hangulatos, de persze ne várjunk túl komoly sandbox-élményt, viszont jó ötlet, hogy ide integráltak online opciókat is, például: ha találkozunk egy másik játékossal, akár játszhatunk egy 1v1-et.

A MyGM mód remek lehetőséget ad azoknak, akik a kosárlabdázás hátterében lévő menedzsmentet szeretnék megismerni, ezt is igyekeztek idén történetbe foglalni. Egy visszavonult játékost személyesítünk meg, és mint vezető, rengeteg döntést kell meghoznunk, magunk formáljuk a sztori kimenetelét. Nem sokat változott a MyLeague és a MyTeam, aki ismeri és kedveli ezeket a játékmódokat, az itt is szeretni fogja, sok funkcióbeli újdonsággal nem fogunk találkozni, de értelemszerűen hozzák a kötelezőt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények