NBA 2K18 teszt (Xbox One)

Fizettél már? Vegyél még valamit!

Játékmenet és irányítás szempontból érzem a legtöbb különbséget a tavalyihoz képest: kevésbé sablonos, jóval életszerűbb az irányítás, kontrollálhatóbbak a passzok és az akciók is jobbak a megújult dobásjelzőnek (shot meter) köszönhetően: egyrészt áttették a játékos feje mellé a lábától a jelzőt, az új szemszög nekem kimondottan sokat segített, másrészt pedig itt is jóval pontosabban tudjuk véghezvinni, amit tervezünk. Bele kell jönni a részben új irányításba, sok időt kell tölteni a gyakorlással, de a végeredményért megéri.

Ha van idegesítő pontja a játéknak, az a fejlődési rendszer. Mindent VC-valutával (Virtual Currency) tudunk kifizetni, nem csak a cipőket, a ruhákat meg a többi kiegészítőt, hanem a játékmenetet erőteljesen befolyásoló adottságainkat is, a sebességet, a labdakezelést, a védekezést és a hárompontos-skilleket. A VC-ket megszerezni azonban a játékon belül nagyon körülményes, sokan az egyszerűbb, de költséges utat választják: fizetnek mindenért, és az így megszerzett előnyt nem félnek kamatoztatni a multiban.

Mindezt persze gyorsan észrevette a nagyközönség, a játék kezdeti, felhasználói értékelése siralmas volt. Hiszen az előrendelők, akik gyakran egy masszív kiegészítő csomaggal megvásárolva a játékot azonnal 20-35 játékszinttel magasabbról indultak a többségnél – az ebben a játékban nagyon-nagyon sok –, lényegében esélytelenné tették a kevesebbet fizetőket, hiszen ugyanazon a pályán játszottunk, csak nagyon nem azonos feltételekkel. Néztünk már el ilyet ingyenesen játszható játéknak, de az NBA 2K18 egyáltalán nem ilyen, az alapcsomagért is masszív árat kérnek.

Összegzés következik. Játékként az NBA 2K18-ba ugyanúgy nehéz belekötni, mint elődeibe, ez egy remekül fejlesztgetett, jó ötletekkel érdekessé tett, az eredeti témától már-már kissé elkanyarodó, de hardcore sportjátékként is kiválóan teljesítő alkotás. Mindenki a saját szájíze szerint formálhatja az egyszemélyes játékot, aki csak a pályán akar teljesíteni, megteheti, aki menedzserként érezné jól magát, megteheti, és akit egy közepes kosártörténet leköt, az követheti a zenei pályáról visszatérő DJ álomszerű sorsát az utcáról az NBA reflektorfényéig. A 2K azonban nem csak a játék eladásaiból várta a komoly bevételt, a VC-k – online játékhoz szinte szükségszerű – vásárlása is komoly összegekkel terheli meg a játékos pénztárcáját. Ahhoz pedig az alapjáték túl drága lett, hogy ez könnyen elnézhető legyen.

Pro:

  • Remek a grafika, jó irányba fejlődött az irányítás;
  • tartalmi oldalról nem lesz hiány;
  • a játékos szájíze szerint sokfélék a játékmódok.

Kontra:

  • Az új fizetési rendszer kimondottan idegesítő.

Értékelés: 85

A játékot Xbox One-on teszteltük, de elérhető PC-re, Xbox 360-ra, Nintendo Switch-re PlayStation 4-re és PlayStation 3-ra is.

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények