Összegzés – Új csillag született?
A tükörsima játékmenet és a gyönyörű grafika mellett nem mehetünk el a soundtrack mellett sem. Minden jó japán shoot ’em up ismérve az olyan zenék, amiket a programból kilépve is dúdolunk, mert annyira jók. A Natsuki Chronicles minden pályáján fantasztikus, erőteljes, tempós zenék szólnak, melyek Yousuke Yasui (Eschatos) és Kazuhiro Kobayashi munkáját dicsérik. Bár dedikált zenehallgató mód nincs, a pályákat úgyis számtalanszor végig lehet tolni, és ilyenkor kész öröm ezeket a számokat hallgatni. A szuperigényes prezentáció tortáján ez már csak a hab, de ennyire édes és tartós habot ritkán kevernek az iparág virtuális cukrászai.
Az természetesen nem kérdés, hogy a Natsuki Chronicles nem fog bevonulni a videojátékok, de még a klasszikus lövöldözős címek történelemkönyvébe sem. Miért? A fejlesztőcsapat relatíve ismeretlen, japán stúdióként kizárólag Xboxra fejleszteni szinte minden épeszű marketinges leckének ellentmond. A műfaj és a választott célplatform miatt ez a játék jó eséllyel a nagyközönség és a nyilvánosság radarja alatt fog maradni, de talán egy későbbi PC-s megjelenés segíthet majd ezen. Ez azonban nem befolyásolja a játék minőségét. Manapság, amikor a hagyományos „shmup”, vagy STG műfaj csak alig-alig tud felmutatni emlékezetes címeket, a Qute Corporation hihetetlen alázata, profizmusa és tökéletességre való törekvése reflektorként világít a hasonszőrű játékok között.
A cikk elején feltettem a kérdést, de a játék első indítása előtt valóban felmerült bennem: ugyan mi készült ezen csaknem hat évig, és mi kerül ezen ennyibe? Tíz perc sem kellett, hogy a döbbenettől tátott szájjal, a gyakorlatilag tökéletesre csiszolt játékmenettől káprázó szemekkel üljek a székemben, és egy lendülettel számolatlanul toltam bele az órákat, ami csattanós válasz volt. Nagyon, de tényleg nagyon ritkán születik ennyire hibátlan, tartalommal és funkciókkal megtöltött, a modern kor igényeinek abszolút megfelelő látványos, izgalmas produkció ebben a műfajban.
Rendkívül egyszerű a képlet: aki kicsit is szereti a horizontális lövöldözős játékokat, az tartozik magának annyival, hogy játszik a Natsuki Chronicles-szel. Sőt, mivel Xbox One exkluzív játékról van szó, a műfaj rajongóinak ez akár egy konzolvásárlást is indokolhat (konkrétan ismerek ilyen embert), de egy kölcsönzést minimum. Ennyire jó. Minden a helyén van benne, és minden szempontból többet kínál, mint a legtöbb műfajbeli társa. Játékmenet, tartalom, látvány, zene és prezentáció tekintetében is az elmúlt évek egyik csúcsteljesítménye. Gyakorlatilag mestermű. Hálásak lehetünk, hogy ebben a sokszor elfeledett stílusban is jelennek meg ilyen fényes gyöngyszemek.
Pro:
- tartalmas sztori mód óriási szavatossággal + okosan felépített Arcade mód;
- rengeteg megnyitható fegyver és felszerelés, több száz kombináció;
- 10 izgalmas, kézzel tervezett pálya és főellenség;
- aprólékos beállítási lehetőségek;
- gyönyörű látvány és szuperigényes prezentáció;
- fantasztikus zenék.
Kontra:
- akció közben nehezen követhetőek a párbeszédek.
100
A Natsuki Chronicles kizárólag Xbox One-ra érhető el.
dreampage