Mystery Castle teszt (Xbox One)

Kis lépés egy mágusnak

A brit Runestone Games nevét eddig elsősorban az okostelefonos felhasználók, azon belül is az Android tulajdonosok ismerhették. A kis csapat azonban most úgy döntött, hogy egyik legsikeresebb játékukat konzolra, pontosabban Xbox One-ra is megjelentetik. A Mystery Castle ehhez mérten egy kis, egyszerű (és tegyük hozzá: viszonylag olcsó) játék, a felszín alatt azonban egy egészen kedves játék húzódik.

Mystery Castle Xbox One

Monty, a varázsló mindennel rendelkezik, amire egy igazi mágusnak szüksége lehet. Van szép kalapja, nagy szakálla, varázsló köpenye és pálcája – ennek ellenére főhősünk nem valami profi a szakmájában, épp ellenkezőleg. Amikor figyelni kellett volna a mágusképzőben, ő inkább máshová koncentrált, leginkább evett. Úgyhogy varázsolni nem tud, kalandvágya viszont továbbra is van, így jobb híján az eszére és a logikájára kell hagyatkoznia, hogy sikerrel járjon.

Míg az androidos változat öt különálló epizódként jelent meg, addig a Mystery Castle Xbox One verziója mindent egyben tartalmaz. Öt kastély összesen 180 pályáját kell megoldanunk, mindnek a végén egy főellenség vár. A játék egy abszolút klasszikus, felülnézetes logikai játék, amelyben nincs közvetlen harc, csak és kizárólag gondolkodásra lesz szükségünk. Abból viszont sokra. A labirintusszerű szobák, trükkösen elhelyezett ládák, körbe-körbe sétáló ellenfelek és különböző speciális pályaelemek igen komoly bonyodalmak elé állítják varázsló hősünket.

Mystery Castle Xbox One

A játékmenet mindössze abból áll, hogy az adott szobában össze kell gyűjtenünk öt elemet (ez lehet gyémánt, hópehely, papírlap, minden kastélyban más), majd megkeresni a kijárathoz vezető utat. Mindezt leírni könnyebb, mint megtenni, mert főhősünk csak bizonyos mozdulatokra képes. A szobákban lévő ládákat csak tolni lehet, ezeket a padló hézagjaiba tolva építhetünk hidakat és átjárókat, vagy épp torlaszolhatjuk el az ellenfelek útját. A ládákat később más elemek (például jégkockák) váltják, amik más tulajdonságokkal bírnak, de vannak más játékmechanikák is: kulcsokkal nyitható ajtók, teleportok, kapcsolók, leomló padló, vagy épp minket különböző állatokká változtató szimbólumok teszik változatossá a kihívást.

Egyszerű, de kellemes szórakozás

A fejlesztők dicséretére legyen mondva, minden szobát nagyon ügyesen kitaláltak. Vannak sajnos nehézségi tüskék, a kihívás nem fokozatosan emelkedik, előfordul például, hogy egy igen nehéz feladvány után több jóval egyszerűbb következik, de az összes szoba elég kreatív, okosan kitalált labirintus, amik jól építenek az egyes kastélyok sajátosságaira. Az egyik helyszínen láva okoz gondot, míg máshol jégen csúszkálunk, vagy éppen szellemek elől menekülünk. Szinte sehol nincsenek felesleges elemek (kivéve, ha ezt szándékosan helyezték el a megtévesztésünk végett), a pályák alaprajza, felépítése önmagában a feladvány, a megoldásához logikus gondolkodásra van szükség, nem pedig felesleges próbálkozásokra – bár ez utóbbi sokszor elkerülhetetlen.

Mystery Castle Xbox One

A játék kezelése egyszerűbb már nem is lehetne. Csupán a karra (vagy a d-padra) van szükségünk a mozgáshoz, illetve az „A” gombra, amivel az ajtókat nyithatjuk ki. Az „Y”-nal lehetőség van a kamera távolítására, ezzel belátható az egész aktuális szoba, így jobban áttekinthető a helyzet, és előre tervezhetők a mozdulatok. Erre gyakran szükség is van, különösen a későbbi pályákon, ahol egymásra épülő feladványok megoldásával tudunk csak tovább jutni.

Eredendően mobilos címről van szó, de ez nem jelenti azt, hogy a Mystery Castle alacsony színvonalú termék volna. A játék a nagy képernyőn is teljesen rendben van. A látvány első pillantásra leginkább a régi, 8- és 16 bites klasszikusokat idézi, de azoknál modernebb külsővel. Szó sincs művészieskedő pixel grafikáról, a fejlesztők szép színekkel és nagyfelbontású rajzokkal dolgoztak. Az egész játékból egy nagyon kedves atmoszféra árad, amit csak emel a karakterek kinézete, és az a gyermeteg, ártatlan humor, ami a párbeszédekből árad. Monty-t például állandóan a kövérségével ugratják, vagy épp szájbarágósan próbálják elmagyarázni, mit is kellene tennie. Az egyszerű, de kellemes látványt és a jó hangulatú szövegeket fülbemászó zenék egészítik ki, amik csak hosszú távon válnak egy egész kicsit idegesítővé, de ennek is inkább ahhoz lehet köze, ha épp nem sikerül egy pályát megoldani, és már sokadjára kezdjük újra.

Mystery Castle Xbox One

A Mystery Castle nagyon egyszerű játék, és bár a száznyolcvan pálya elég sok, és tartalmas kikapcsolódás, ezen felül nem kínál semmi mást. Ehhez mérten persze nem is drága, hiszen kétezer forintos befektetés, és nyugodtan adhatjuk gyerek kezébe, jó gondolkodásfejlesztő. Az idősebbek pedig kicsit újraélhetik vele a NES/SNES korszak érzését, azt az időt, amikor még az ilyen, és ehhez hasonló játékok uralták a konzolos piacot. Egy kis sallangmentes nosztalgia és agytorna, igényes kivitelezésben.

Pro:

  • Okosan kitalált feladványok;
  • tartalmas és jó kihívás;
  • szépen kimunkált grafika, kellemes zenék;
  • egyszerű irányítás.

Kontra:

  • Az alapokon kívül nem kínál mást;
  • nincsenek ranglisták vagy más online funkciók.

70

dreampage

Azóta történt

  • Battleborn teszt (Xbox One)

    Az univerzumban már csak egyetlen csillag pislákol, megmentésére pedig valószínűtlen társaság verbuválódott össze a Gearbox Software új lövöldözős játékában.

  • Coffin Dodgers teszt (Xbox One)

    Mi lehetünk a kertváros legmenőbb nyugdíjasai, csupán a halált és a többi szépkorút kell magunk mögé szorítani a turbós kerekesszékkel. Bottal ütni, lövöldözni ér!

  • TurnOn teszt (Xbox One)

    Áramszünet idején egy kis szikra is fényt vihet az emberek életébe. Erről szól az orosz illetőségű Brainy Studio legújabb 2D platformere, ami Xbox One-ra költözött, de túl sok újdonságot nem mutat.

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.

Előzmények

  • Clockwork Tales: Of Glass and Ink teszt (Xbox One)

    Egy gőzzel hajtott, érdekes világ, és jó néhány ügyes fejtörő várja az Xbox One tulajokat ebben az olcsó, de igényes kalandjátékban, elsődlegesen mobilos fejlesztőktől.

  • Polychromatic teszt (Xbox One)

    A kétkaros lövöldözős játékok műfajában szinte lehetetlen újat mutatni – egy kis indie stúdió ezért nem újjal, hanem kicsit mással próbálkozott, a végeredmény pedig nem rossz.

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.