Mos Speedrun 2 bemutató (Android, iOS)

Egy jó platformer mindig élvezetes

Körülbelül egy hónapja lett végleges a Mos Speedrun 2 PC-s változata, a pixeles kis retro platformert még viszonylag kevesen ismerik, a kisebb fejlesztőcsapatok sorra termelik ezeket a játékokat, aki kis gépigényű, átlagos laptopokon is kellemesen futtatható játékokat keres, az egyre több indie címet talál, a Physmo nevű skót fejlesztőcsapat viszont annyival megfejelte a dolgot, hogy mobilos operációs rendszerre is átültette a játékot, most már Android és iOS platformokra is beszerezhető a szoftver.

Egyszerű Mario-koppintás: sokan még mindig így gondolkodnak ezekről a játékokról, ennek az állításnak sokszor van is alapja, a Mos Speedrun 2 viszont sokféleképpen próbálkozik azzal, hogy ezt az állítást lemossa magáról, ha a mariós beidegződésekkel ülünk neki játszani, nem fogunk sokáig jutni. Az alapkoncepció természetesen adott: egy egyszerű 2D világban, a kis pixeles rovarunkkal nézünk szembe a különböző akadályokkal, gyűjtögetünk pontokat, harcolunk az idővel és kerüljük el a görnyedt hátú szörnyeket.

A játék legfőbb erénye, hogy rengeteg módon állhatunk hozzá. Ha a gyors megoldások hívei vagyunk, akkor rohanjunk az óra ellen, ugorjunk át mindent, ne foglalkozzunk a felszedhető érmékkel, ha egy meghatározott időn belül végig tudunk menni, rengeteg extra pontot kapunk. A gyűjtögető életmódot folytatók pedig szép komótosan megkereshetik az összes érmét, feltárhatják a pályák legeldugottabb részeit, a legjobbak nem csak érméket, hanem más, aranyból készült tárgyat is találhatnak.

Mos Speedrun 2 bemutató (Android, iOS)
[+]

A szörnyeket nem ölhetjük meg, ha hozzájuk érünk, automatikusan halál sorsunk. A jellemzően görnyedt hátú, furcsa járású, atlétát hordó rosszakarók végig lebiggyesztett szájszéllel sétálnak fel-alá, csak akkor tudnak elmosolyodni néhány másodpercre, ha le tudtak minket ütni a pályáról. A darazsakkal is vigyázni kell, az ő mozgásuk is monoton és kiszámítható, de gyakran meglepetést tudnak okozni, ha nem számítunk rájuk. Később aztán skorpiókkal, szellemekkel, csontvázakkal és piranhákkal is találkozunk, de a szöges felületek, a tűzgolyók, a lávafürdők és a mozgó platformok is veszélyt jelentenek, ilyen sok megpróbáltatás közben pedig valódi kihívás gyorsan végigmenni vagy mindent begyűjteni.

Az irányítást egészen jól behangolták az érintőképernyőhöz. Az irányításhoz egy két irányú D-pad, illetve egy ugrógomb áll a rendelkezésünkre, ezeknek pontos pozícióját szabadon állítgathatjuk, tehát onnan tudjuk vezérelni, ahonnan nekünk kézre esik. Érdekes adottság, hogy ha futás közben elengedjük az iránygombokat, akkor nem állunk meg azonnal, hanem még egy darabig „állóhelyben" csúszunk, ha kicsi, mozgó elemek között akarunk manőverezni, akkor ez eleinte kellemetlen lehet. Ha valahova nem tudunk felmászni és semmi egyéb alternatíva nincs, akkor gyanakodhatunk arra, hogy egy dupla ugrást kell bevetnünk: falról visszapattanva jóval magasabbat tudunk szökkeni, mint ha normál módon próbálnánk meg, természetesen nem válunk pókemberekké, de egy belátható szintkülönbséget leküzdhetünk vele.

Mos Speedrun 2 bemutató (Android, iOS)
[+]

Egy pályáért négy különböző pecsétet kaphatunk: az első az elvégzésért, a második az összes érme begyűjtéséért, a harmadik az előre kitűzött időeredmény eléréséért, a negyedik pedig az aranyból készült koponya megtalálásáért jár. Ezek a jelvények kellenek ahhoz, hogy továbbmehessünk az újabb és újabb világokba, jelenleg összesen 5 ilyen áll rendelkezésre, egyenként 6 darab pályával, tehát összesen 30 pályán kell végigmennünk ahhoz, hogy a végére érjünk. A kis hősünket nem mellesleg folyamatosan öltöztethetjük, rengeteg fejdísz, ruha és egyéb kiegészítő áll rendelkezésünkre, ahogy haladunk előre.

Mos Speedrun 2 bemutató (Android, iOS)
[+]

iOS-re jelenleg 2 euró fejében vehetjük meg a programot, Androidon a letöltés ingyenes, de az első hat szakasz végigpörgetése után hasonló kaliberű költségek merülnek fel, ha folytatni akarjuk a küzdelmet. Aaz asztali 9 eurós árhoz képest ez még barátságosnak számít és ha valakinek első ránézésre tetszik a szoftver, akkor mindenképpen érdemes befektetni rá, mert nem okoz csalódást. Túlságosan sok újdonságot nem mutat, de az összképe és a változatossága megragadó, kellemes a zenéje, az állítható vezérlőgomboknak köszönhetően kényelmesen játszható az érintőképernyőn és gyengébb hardvereken is elfut. iOS esetén minimum 8.0-ás rendszer szükségeltetik a játékhoz, Androidból pedig legalább 4.4-es verzióval kell rendelkeznünk a telepítéshez.

szentkuti11

Azóta történt

  • Kung-Fu Sheep bemutató (Android, iOS)

    Sikerülhetett volna jól is ez a kis egyszerű, oldalnézetes mobiljáték, de sajnos rengeteg hibája van, nem elég összetett és a hangulata sem lett az igazi. Várjuk a javításait!

  • 2016 legjobban várt platformjátékai

    Van olyan ugrálós játék, ami átcsúszik jövőre, de azért az idei esztendő számos érdekes platformjátékkal kedveskedik majd a műfaj szerelmeseinek.

Előzmények

  • Test Chamber bemutató (iOS, Android)

    Jó ötleten alapuló, különleges hangulatú és meglehetősen nehéz logikai puzzle a Test Chamber, amely egyáltalán nem egy Portal másolat, ha valaki a címből arra a sorozatra asszociálna.

  • Electro Rush bemutató (Android, iOS)

    Emlékeznek olvasóink a Pong nevű platformos játékra? Az Electro Rush a jól ismert alkotás 3D-s, újragondolt, felújított és rengeteg kihívást tartogató új változata.

  • Monument Valley bemutató (iOS, Android)

    Bár nem új játék, a Monument Valley-t és kiegészítőjét, a Forgotten Shorest érdemes bemutatni, mivel a mai napig igazi különlegesség.