Mortal Kombat X teszt

Bevezető, történet

Tegye fel a kezét, aki emlékszik még azokra az időkre, amikor kígyózó sorokat kellett végigállni ahhoz, hogy húsz forintos érméket a gépbe dobva kihívhassuk az ellenfelet egy kis bunyóra. És itt természetesen nem az utcai harcra kell gondolni, hanem a Midway Games által fejlesztett, 1992-ben megjelent Mortal Kombatra, mely lényegében forradalmasította a verekedős játékokat, nem utolsó sorban pedig méltó ellenfelet állított a Street Fighter sorozatnak. Ed Boon és John Tobias valószínűleg nem számított rá, hogy termékük ennyire felkapott lesz, ám a játéktermi hírnév meghozta a sikert, így hamarosan PC-re is adoptálták a sorozatot. A tervek szerint eredetileg Van Damme kiköpött másával lehetett volna küzdeni, majd volt egy kis szerződésből adódó galiba, amit végül sikerült megoldani, így Johhny Cage lett az a szereplő, aki az akciófilmekből ismert személyt megtestesítette.

Mortal Kombat X
[+] Ilyen a főmenü

A fejlesztők igyekeztek mindenben megújulni a Street Fighterhöz képest, különböző gombkiosztás (két ütés és két rúgás gomb), valamivel több mozdulat, más irányítás jellemezte a játékot, bár azért voltak erős hasonlóságok is. A Mortal Kombat kreátorai azonban egyet a mai napig szentül hisznek, nincs szükség három dimenziós mozgásokra, vagyis a térben előre- és hátralépésre szerintük sosem volt igény, amelyik produktumban lehetséges, ott sem használják. A játék számos epizódot megélt, a Mortal Kombat II és 3 után volt Ultimate, Trilogy, Deadly Alliance, Deception, Armageddon stb. rész is. A sorozat valamennyi darabjára igaz volt, hogy igen különleges, őrült mozdulatok tarkították, volt tűzgolyó, villám, a semmiből előugró puskagolyók, teleport. Ezek most újabb szintre emelkednek, hiszen az orvosi egyetemre készülők anatómiai ismereteket szerezhetnek a brutális kivégzések során. 18 év alatt viszont nem ajánlott.


Forrás: Mortal Kombat Community Youtube

Volt már egyébként szó az elmúlt több mint két évtizedben arról, hogy a Street Figher és a Mortal Kombat összeolvadna, de az alkotók szerint a két játék különbözik, utóbbi ráadásul sokkal brutálisabb. Ed Boon játéka így most a tizedik részét élte meg, négy évvel a 2011-es előd után ugyanis megjelent a NetherRealm Studios által fejlesztett Mortal Kombat X, amiben ugyanúgy a klasszikus, kétdimenziós mozgásteret használják, ám egy nagy újítással, hiszen minden szereplőnek immár három különböző harcmodora van. Annyira persze nem új, hogy Kortal Mombat, vagy Mortal Wombat legyen. A játék nem csak PC-re, hanem az aktuális konzolokra, vagyis a PlayStation 4-re és az Xbox One-ra is elérhető, ráadásul a régebbi konzolok tulajdonosainak sem kell nagyon szomorkodniuk, hiszen ha képesek nyárig (úgy júniusig) várni, akkor már PlayStation 3 és Xbox 360 gépeken is lehet majd élvezni a gerinctörésekkel, izomszakadásokkal, látványos rúgásokkal teli harcokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények