Mortal Kombat 1: Khaos Reigns teszt

Mit tud az a kiegészítő, amit az alapjáték áráért kínálnak?

Hirdetés

Fatality

Úgy tűnik, hogy a NetherRealm ezentúl nem csak számozott játékok, hanem fizetős kiegészítők formájában is szeretné továbbfűzni a Mortal Kombat szágát, ugyanis az előző trilógiát záró MK11-hez hasonlóan az új trilógia nyitódarabja is megkapta a maga történeti kiegészítőjét. A Khaos Reigns-re hallgató DLC az előző részhez érkezett Aftermathez hasonlóan közvetlen folytatásnak tekinthető, és feltehetőleg ez lesz az összekötő kapocs a jövőben esedékes folytatáshoz, amin a készítők már javában dolgoznak a híresztelések szerint.

A Khaos Reigns egy felvonással és öt fejezettel bővíti a fő narratív szálat, így nagyjából két-három órával dobva meg annak játékidejét – ebben pedig már benne vannak az átvezető videók is. Ez elég karcsú, azonban magasabb nehézségeken nem lesz olyan egyszerű győzelmet aratni, különösen, ha a DLC hatására nálunk is megkergül a játék, és önkényes módon felállítja az AI szintjét a legmagasabbra (ezt pedig csak a főmenübe kilépve lehet korrigálni).


[+]

A narratív bővítmény egyébként a képregényfilmek világában jelenleg népszerű – és sokszor az írói kreativitás halálával egyenértékű – multiverzumos koncepció köré épül, ami a szérián belül először az MK11-ben lett megpedzegetve. A főgonosz ezúttal Titan Havik, egy másik idősíkból érkező, rendhagyó regenerációs képességekkel bíró harcos (első iterációja a 2004-es MK: Deceptionben tűnt fel), akinek célja a rend és a béke felbomlasztása, méghozzá az összes idővonalat megélő Geras felhasználásával.


[+]

Sajnos azt viszont rögtön le kell szögezni, hogy ahogy az MK11 alatt is megingott a talaj a történetének vége tájékán a multiverzumos elemek átgondolatlan mértékű behozatala miatt, úgy ez itt is megtörténik, ráadásul itt ez nem csak a sztori egy részére, hanem teljes egészére kihatással van. Nyilván a fejlesztés közben zajló, a játékipar egészét érintő írói sztrájk se segített, mindenesetre a narratíva rendkívül csapongó, a párbeszédek olykor kényelmetlenek, vagy nem vezetnek sehova, a fordulatok többnyire erőtlenek, és úgy alapvetően hiányzik az alapprogram feszessége, vagánysága, és humora.


[+]

Ennek tükrében elég merész lépés, hogy a DLC-t ugyanúgy 50 eurós árcédulával forgalmazzák, mint a jóval több, és igényesebb tartalmat felvonultató alapjátékot. Más oldalról megközelítve viszont csak 10 euróval kóstál többet, mint a hat harcost magában foglaló Kombat Pack 1, cserébe pedig itt is kapunk új karaktereket Cyrax, Noob Saibot, és Sektor képében, akik egyben kulcsszereplői a történetet bővítményének is. Emellett bekerülnek majd a játékba olyan ikonikus arcok is, mint a Sikoly filmekből ismerős Ghostface, a Terminátor 2 T-1000-ese, valamint a Schwarzenegger által megformált Conan is.


[+]

Az új játszható karakterek közül a legtöbben valószínűleg Noob Saibot visszatérésének fognak örülni – sokakhoz hasonlóan a fekete ruhás nindzsa nekem is nagy kedvencem volt az MK9-ben – a Sektor és Cyrax rajongók viszont nem biztos, hogy örömmel fogják fogadni a karaktereket ért változásokat. Ami viszont jópofa húzás, hogy a csomag részeként jár egy Jean-Claude Van Damme skin Johnny Cage-hez (így a kör bezárult, hiszen a karaktert eredetileg a híres akciófilmsztárról mintázták, cirka 30 évvel ezelőtt).


[+]

Ami pedig nem a DLC velejárója, de érdemes szót ejteni róla, hogy az alapjáték megjelenése óta bekerültek bizonyos quality-of-life frissítések is a PC-s fehasználók számára. A launch változatnak eléggé meggyűlt a baja a 30 fps-re korlátozott átvezetőkkel, amik sokszor akadozva jelentek meg. Ez már nem probléma többé, másrészt ezentúl lehetőség van az in-game videókat 60 fps-sel is megjeleníteni. Emellett javult az ultrawide támogatás is és a zavaróan a képernyőbe lógó HUD elemek immáron a képernyő szélein jelennek meg.


[+]

Összegzés

Az MK11 és az MK1 rendkívül erős sztori módjának fényében a Khaos Reigns narratív fronton enyhén szólva is csalódást keltő. Inkább érződik egy olcsó kópiának, mintsem egy hivatalos bővítménynek, hiszen hiányzik belőle az a fajta báj, stílus, és energikusság, ami a széria előző etapjait annyira élvezetessé tette. Talán ennek fényében még pozitívumként is felfogható, hogy legalább rövid, és könnyen túl lehet esni rajta. Azok számára viszont, akik őrületesen rá vannak csavarodva az új karakterekre, talán megérhet a csomag egy vásárlást, de még akkor is inkább csak egy jelentős leárazást követően.

A Mortal Kombat 1: Khaos Reigns szeptember 24-én jelent meg PC-re, PS5-re, Xbox Series konzolokra, és Switch-re.

Koncz Dávid

Azóta történt

Előzmények