Mortal Kombat 11 teszt

Kipurcant a bébicsősz, Shao Kahnnak egy szót se – a Mortal Kombat 11 mindennél jobban megkeveri a történetet, de ez jól áll neki.

Brutality!

27 hosszú esztendeje már, hogy először téphettük ki ellenfeleink szívét Shang Tsung trónja előtt – és oly sok másik réges-régi sorozattal ellentétben a Mortal Kombat köszöni szépen, jól van. Igaz, jónéhány alkalommal közel került a halálhoz az elsősorban brutális kivégzéseiről ismert sorozat, de az előző konzolgenerációban újjászerveződött fejlesztőcsapat sikerrel tudta feltámasztani a szériát. Ennek a remek folyamatnak most sem szakadt vége, a Mortal Kombat 11 ugyanis majd’ minden téren komoly előrelépésnek számít közvetlen elődjéhez képest.

A Netherrealm fejlesztőstúdió néhány éve kiválóan ismerte fel, hogy igazi népszerűségre csak akkor tehetnek szert, ha minden potenciális játékost kiszolgálnak, így aztán most is elképesztően sok játékmódot pakoltak a programba.Úgy gondolom, ezt a legprofibb, legmegszállottabb játékosokon túl mindenki értékelni fogja – bár nyilván van jól működő multiplayer is, így azok is el vannak kényeztetve, akik az online porondra merészkedés előtt (esetleg helyett) egyedül mérettetnék meg magukat.

Először mindenképp az oktatómódot kell kiemelnem, ami egészen parádés lett, és mind a kezdő, mind a veterán játékosoknak hasznos lesz. Ma, a kézikönyvet hírből sem ismerő korszakban kifejezetten hasznos a játék ezen része, amely megannyi más hasonló próbálkozással ellentétben tényleg tanít. E játékmód a legegyszerűbb mozdulatok előadásának módjától a framedata-elemzésig neveli a játékost, méghozzá kiváló felülettel, összefoglalásokkal és csoportosított leckékkel. Akár az új rész újításaira vagyunk kíváncsiak, akár kizárólag valamelyik karakter kivégzését gyakorolnánk, könnyedén megoldhatjuk a dolgot.

Az újdonságok listája egyébként meglepően hosszú, hisz a szimpla támadások, dobások, kombók és speciális mozdulatok mellett egy sereg extrát is bevethetünk. Az Amplify (R1/RB) például egyes kombók sebzését növeli meg, a Getup Attackkal a földre zuhanást követően tudjuk meglepni ellenfelünket, a Breakaway pedig az ellenfelek kombóját akasztja meg. Ezek a képernyő alján látható defenzív és offenzív mércét fogyasztják eltérő mértékben – sok hasonló játéktól eltérően ezek maguktól töltődnek, így mindkét fél egyenlő feltételekkel tudja ezeket használni.Ugyanez igaz a FatalBlow nevű támadásokra is, amit csak 30% életerő alatt tudunk bevetni, és természetesen pokoli nagyot sebeznek. Minden meccsen egyszer használhatjuk ezt a támadást, és annak eldöntése, hogy a két győzelemig tartó mérkőzéseken ez mikor a legoptimálisabb, nem mindig könnyű.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények