Mirror's Edge középkategóriás gépen.

Sziasztok. Csináltam egy rövid kis leírást az EA Games egyik legújabb játékáról.

A Mirror's Edge név minden bizonnyal többeknek ismerősen cseng, nekem egyik barátom hívta fel rá a figyelmem még tavaly, bár akkor még konzolra sem jelent meg, csupán egy rövid bemutatót lehetett róla látni az interneten. Nagy érdeklődéssel és izgalommal vártam a játékot, mivel maga a Free Run téma nagyon tetszik, így hát röviden leírom, hogy miről is van szó.

A játékban egy futár lány szerepében szaladgálunk a városban. Testvérünk gyilkossági gyanúba keveredik, bár mi tudjuk, hogy nem ő volt a gyilkos, így segítünk tisztázni a helyzetét. Elkezdődik tehát a nyomozás. Barátunk a rejtekhelyünkről mondja az információt a fülünkbe folyamatosan, ha valami komolyabb készülődik. Legelőszőr természetesen lehetőségünk van egy gyakorló pályán végig menni, ahol egyik rég nem látott barátunk segít nekünk. A feladatokat érdemes elvégezni akár többször is, hiszen mindegyikre szükség lesz a játék folyamán. Itt megjegyzem, hogy szerintem sok kombináció van, magam sem használom mindegyiket. Szerintem előételnek ennyi elegendő essünk is neki a tesztnek.

A számítógépem nem a legújabb típus, ennek ellenére szerintem még az élvezhető kategóriába sorolhatjuk, a játékok közben nyújtotta teljesítményét. Lássuk tehát a konfigurációt:

Alaplap:ABIT IP35-E
Processzor:Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz (húzva 2,5 GHz)
Memória: Buffalo 2x1GB DDR2 800MHz (dual channel)
Merevlemez:SAMSUNG ATA 200GB 7200rpm
Videokártya:Gigabyte GeForce 8600GT 512MB DDR2 128Bit
Op.rendszer:Windows XP Prof. SP3 32BIT
Tápegység:Cieftech GPS 400W
VGA DRIVER:181.22 (ez fontos, mert a PhysX bekapcsolt állapotában csak ezzel nem fagy ki a játék)

Kezdjük a menüvel, és szépen haladjunk sorba. Meglepődve tapasztaltam, hogy a játék első indításnál máris magyar nyelven üdvözölt. Maga a háttér, az elrendezés, a zene nagyon tetszett. Egyszerű mégis szép. Itt muszáj megemlítenem, hogy míg a Need For Speed Undercoverben nem láttam az egér kurzort, itt lehet látni és normálisan használni is. A beállításoknál nem sokat bíbelődtem egyből a lényegre tértem, tehát a videó beállításokra. Itt lehetőségünk nyílik megadni a különböző értékeket. A felbontás adott volt nálam, hiszen amelyik játékkal csak lehet így játszom. A "Textúra részletei" és a "Grafika minősége" eleinte közepes beállításokkal használtam, azonban rájöttem, hogy a magas beállításokkal is hozza az átlag 30 FPS -t. Ez azt jelenti, hogy a játék csak nagyon ritkán szaggat be egy, maximum kettő másodpercre. Ez általában akkor történik, mikor több ellenfél is tartózkodik a területen vagy éppen valami hatalmas robbanás történik. A PhysX eleinte siralmas volt mivel random szerűen kifagyott a játék tőle. Erre az EA srácok készítettek egy patch -et, de ezzel sem javult meg a hiba. Mára szerencsére a fentebb említett 181.22 -es Nv driverrel megoldódott ez a fagyás probléma. Mellesleg szemmel igen észrevehető különbségek vannak a PhysX használatával. Mivel magyar nyelven köszöntött a játék, így gondoltam a beszéd is magyar lesz. Hát nem. Később megtaláltam a "Feliratozás" lehetőségét, ami természetesen magyar nyelven történik. A "Futárszem" lehetőséget érdemes bekapcsolni eleinte, de akár később is. Ennek röviden az a lényege, hogy miközben haladunk a pályán különböző tárgyak segítségével könnyebben vagy gyorsabban haladhatunk. Voltaképpen pirossal jelezve mutatja az utat. Igaz, ha megnyomjuk az ALT billentyűt, akkor megmutatja a helyes irányt.

Katt Katt Katt

A játék folyamán találhatunk más futárok által elvesztett csomagokat. Ezeket felvéve az "Extra" menüben különböző tartalmak válnak elérhetővé. Bár én személy szerint csak kettő vagy három csomagot találtam, mégis rengeteg extra tartalom elérhető.

Katt Katt

Indítsuk el a játékot. A betöltő képernyőn fent láthatunk gyors leszerelési technikákat alul pedig "TIPP"eket. A betöltést követően megkapjuk az utasítást, hogy merre is menjünk, mit is tegyünk. A játékhoz kapcsolódó bejátszások érdekes módon rajzolt technikával lettek megoldva. Voltaképpen, mint egy rajzfilm. Eleinte elég nyugisan indul, van időnk bőven bámészkodni, gyönyörködni a grafikában. Maga a játék menete a szaladgálások, az ugrálások, csúszások nagyon tetszetnek. Azonban vannak olyan részek, ahol már-már szerencse kell, hogy fel tudjunk ugrani bizonyos helyekre. Eddig 2x kerültem olyan helyzetbe, ahol legalább 20x meghaltam. Ja igen. Itt megjegyzem, hogy bár lehet én, vagyok a kezdő a játékok téren, de körülbelül eddig annyiszor haltam meg ebben a játékban, mint az utóbbi 2 évnyi játékokban összesen. Roppant könnyen leeshetünk a tetőről és ilyenkor bizony egy nagy nyekkenés, majd elsötétül a kép. A harc elég érdekesen lett megoldva. Alapból nem hordunk magunknál fegyvert, de az ellenféltől el tudjuk venni, bár ez nem olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk. Lehetőségünk van az "R" betű benyomásával lelassítani az időt így jobban rákészülhetünk az akciókra. A fegyver elvétele akkor lehetséges, mikor az ellenfél fegyvere piros színre vált. Nos ez csak tényleg 1-2 másodperc, szóval itt érdemes használni az időlassítást. Amint pirosra vált a fegyver megnyomjuk a jobb egérgombot és máris egy ügyes kis kombóval, amit nem mi irányítunk, elveszi a fegyvert, és ártalmatlanná teszi az ellenfelet főhősünk. Ezután azonban nem lövöldözhetünk kedvünk szerint, ugyanis csak annyi lőszer áll rendelkezésünkre, amennyi a tárban található. További muníció felvétele nem lehetséges. A fegyvert eldobhatjuk a jobb egérgomb ismételt megnyomásával, majd szintén a jobb klikkel fel vehetünk egy még teli fegyvert. Szerintem, ha 3-4 katona jön ránk jobb, ha futunk előlük nem ajánlatos ilyen nagy csoportokkal harcba szállni, hiszen mire oda érünk szitává lőnek minket. Azért itt meg kell említsem eleinte roppant ostobák a katonák, hiszen nekem nem egyszer volt olyan, hogy vele szemben álltam és nem csinált semmit. Könnyű őket lefegyverezni. Később azonban megjelennek a "karatés" katonák velük nehezebb elbánni, ráadásul roppant gyorsan utánunk futnak, és elég jól bírják a tempót. Az "E" betűt használva lehetőségünk van elfordítani a csapokat, és amikor mondjuk a sniper van nálunk ennek a segítségével tudunk a távcsőbe nézni. Nagyobb ugrás esetén az érkezést érdemes a bal SHIFT gombbal tompítani, ilyenkor ugyanis egy bukfenccel tompítja az esést, így kevésbé megy le az életünk. Az életet semmilyen külön értékkel nem jelöli egyszerűen, mikor már pirosodik a kép, majd szürkül, akkor már nem sok van hátra. Olyankor, ha pl.: lőnek érdemes fedezékbe vonulni, amíg jobban leszünk. Természetesen az elmosódási effekt itt is megtalálható, amikor már igazán sprintelünk vagy gyorsan nézetet váltunk. A város és az épületek szerintem elég szépen ki vannak dolgozva. A talaj, csövek, és egyéb tárgyak szintén.

Katt Katt Katt Katt

Értékelés:
Pro:
-nagyon szép grafika
-egyedi játékélmény
-úgy néz ki nem kell neki egy erőmű, hogy élvezhető legye
-remek zenék

Kontra:
-néha eléggé macerás a továbbjutás, mert okoskodni kell, hogyan ugorjunk
-a katonák nem épp a legokosabbak
-egy idő után picit unalmassá válik a folytonos menekülés

Végül is a játék tetszik, de nem éppen erre számítottam. Valahogy úgy képzeltem el, hogy adott egy város, ahol kedvem szerint szaladgálhatok, és lehetőségem van felvenni különböző küldetéseket, pl.: csomagokat elvinni egyik helyről a másikra, akár időre is. Ennek ellenére jól el lehet vele játszani.

Azóta történt