Milyen vasat rakjak a GTA V alá?

A Grand Theft Auto V

Különféle hardvereket már számtalanszor teszteltünk játékokkal, új típusú tesztünk második epizódjában viszont épp fordított a felállás, ugyanis jelen esetben egy konkrét játékot próbálunk ki különféle videokártyákkal, processzorokkal, eltérő beállítások mellett. Reményeink szerint ezzel sokan választ kaphatnak arra, hogy a rendelkezésükre álló erőforrások birtokában milyen élményre számíthatnak, pontosabban konfigurációjukon hogyan fut a Grand Theft Auto V, vagy éppen milyen változtatásokra van szükségük ahhoz, hogy az áhított képi világot, illetve kirajzolási tempót megkapják.

A Grand Theft Auto V természetesen a Rockstar saját, R.A.G.E. nevű videojáték-motorját használja, amely már a Grand Theft Auto IV óta kiszolgálja a cég játékait. Itt sajnos rögtön felmerül az első lényeges felismerés, hogy gyakorlatilag egy hatéves alapokra épített technológiáról van szó, vagyis a Grand Theft Auto V ugyan meg van tömve pár ismertebb effekttel, de a grafika minősége messze van attól, amit például a Battlefield Hardline egyjátékos módban kínál.

A legnagyobb probléma a játékban fellelhető kettősség. Egyrészt pozitívum az aprólékos kidolgozás, amire már az Xbox 360-hoz és PlayStation 3-hoz készült verziónál is fel lehetett figyelni. Az egész játék tartalmilag rendkívül jól össze van rakva. A vízbe belegázolva a szereplő ruhája vizes lesz, ráadásul pont addig, ameddig ért a víz. De említhetnénk azt is, hogy a papucsnak is animációja van, hiszen mozog a szereplő talpán, vagy a vízből kiúszva egy darabig minden lépés olyan hangot ad, mint a vizes cipő a valóságban. Ezek az apró dolgok természetesen az új generációs Xbox One, PlayStation 4 és PC verzióban is megtalálhatók, és továbbra is sokat hozzátesznek a játékélményhez.

Grafikailag ugyanakkor kaptunk nagyobb felbontású textúrákat, alig működő élsimítási opciókat, részletesebb árnyékokat, több növényzetet, szőreffektet az állatokra (ami egyébként a megfelelő analitikai élsimítás hiányában nagyon csúnya), illetve fejlődött a világ általános részletessége. Radikális előrelépésről viszont nem lehet beszámolni, így a Grand Theft Auto V új generációs portja technikailag mintha az előző generációban ragadt volna. A legjobb ezt úgy megfogalmazni, hogy amire az Xbox One, PlayStation 4 és PC verzióban rácsodálkozunk majd, arra rácsodálkozhattunk az Xbox 360 és a PlayStation 3 verzióban is. A legtöbb effektre azt fogjuk mondani, hogy láttuk már ugyanígy vagy sokkal jobban megvalósítva más játékban.

Azonos stílus mellett is megmutatkoznak a GTA V kisebb hiányosságai, hiszen megemlíthető a Sleeping Dogs: Definitive Edition PC-s verziója, amely a grafika minőségében sok területen jobbnak tekinthető, különösen élsimítás tekintetében. Ugyanakkor a Rockstar tényleg lerakott az asztalra egy tisztességes iparosmunkát a PC-s porttal, de utóbbira nem lehetne rámondani, hogy kiemelkedően jó grafikai minőséget vagy optimalizáltságot kínál. A rendkívül optimalizálatlan GTA IV-hez képest viszont óriási a kontraszt, és ez biztosan tetszeni fog a rajongóknak.

alacsony (normal) minőség magas (very high) minőség
Tesztbeállítások: alacsony (normal) és magas (very high) minőségű [+]

Bár nem tartozik kifejezetten a grafikához, de rendkívül sokat hozzátesz az összképhez az Euphoria animációs motor, illetve a Bullett fizikai motor. Ebből a szempontból a GTA V kiemelkedő eredményt mutat fel, amivel nehezen lehet versenyezni. Ráadásul a Rockstar mindkét technikát már mélyen integrálta a R.A.G.E. videojáték-motorba, így erőforrásigényük is rendkívül alacsony, miközben tényleg fantasztikus dolgokra képesek. Ez az a terület, ahol a Grand Theft Auto V nagyon jó, de pont ugyanazt lehet elmondani erről, amit korábban, hogy mindezeket már az Xbox 360-as és a PlayStation 3-as verzióban is lehetett látni, ráadásul ugyanilyen minőségben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt