Milyen vasat rakjak a GTA V alá?

Grafikai beállítások (2. rész)

A sort a megszokott beállítások ismertetésével folytatjuk.

Texture quality: A textúrák részletességét befolyásolja, hatását nem kell magyarázni. Érdemes maximumra állítani, mert csupán a videomemóriát terheli és azt sem túlzottan, viszont a sebességre alapvetően nincs jelentős hatása. Nem túl ismert tényező ugyan, de valójában a magasabb részletességű textúrák betöltésével nem történik több mintavétel a grafikus vezérlőn belül, tehát ha van elég videomemória (2 GB vagy több), márpedig a mai GPU-kon van, akkor lényegében a magas részletesség lényegesen növeli a grafika minőségét kvázi sebességvesztés nélkül.

Shader quality: Az árnyalás alapvető minőségét határozza meg. Nagyon drasztikus eltérések nincsenek a beállítások között, bár a normál beállítás számos effekt elvesztésével jár. Sajnos a jobb minőség a teljesítményt mérhetően visszaveti.

Shadow quality: Az árnyékok alapvető minőségét határozza meg. Drasztikus eltérések csak a növényzet esetében vannak a beállítások között. A teljesítményt a maximális beállítás érezhetően visszaveti, de a szimplán magas minőségnek az erőforrásigénye nem mondható nagynak.

Reflection quality: A visszatükröződés alapvető minőségét határozza meg. Látható minőségeltérések vannak a beállítások között, de mivel ez a játék során egyáltalán nem tűnik fel, így nyugodtan választható a normál, de inkább a magas minőségi szint, amivel némi sebesség nyerhető.

Reflection MSAA: Ez egy speciális MSAA mód, amely a visszatükröződő felületek élsimítását végzi. Érdemes kikapcsolni, mert nehezen vehető észre minőségjavító hatása, ugyanakkor elég sok videomemóriát elvisz, ami mellett még a teljesítményt is érezhetően csökkenti.

Water quality: A vízfelületek alapvető minőségét határozza meg. Maximális minőség mellett nem jelentős a teljesítményvesztés, de a minőségkülönbség sokszor az.

Particles Quality: A részecskeeffektek alapvető minőségét határozza meg. Látható minőségeltérések vannak a beállítások között, de lényeges teljesítményvesztés leginkább csak akkor következik be, amikor a részecskeeffekt közel van a kamerához. Mivel a R.A.G.E. videojáték-motor egy rendkívül elavult részecskeszimulációs rendszert használ, így érezteti hatását az úgynevezett többletrajzolás problémája. Ennek megfelelően a maximális részletességet leginkább olyan GPU-khoz ajánljuk, amelyeknek a pixelkitöltési rátája magas.

Grass quality: A fű mennyiségét és minőségét határozza meg. Látható minőségeltérések vannak a beállítások között, és lényeges is a teljesítményvesztés a minőség növelésével. Ez az effekt leginkább vidéki tájakon érezteti hatását, mivel a városban kevés a füves terület.

Soft shadows: Sharp Soft shadows: Soft Soft shadows: Softer Soft shadows: Softest
Soft shadows: Sharp, Soft, Softer, Softest [+]

AMD CHS NVIDIA PCSS
Soft shadows: AMD CHS és NVIDIA PCSS [+]

Soft shadows: Az árnyékok lágy szélű leképzésének minőségét határozza meg. Erre vonatkozóan egy külön hírt is írtunk, amelyből több adat derül ki.

Depth of field effekt kikapcsolva Depth of field effekt bekapcsolva
Depth of field effekt kikapcsolva és bekapcsolva [+]

Post FX: Az utófeldolgozás alapvető minőségét határozza meg. Ehhez kapcsolódik két további beállítás, amely a Motion blur strength és az In-game depth of field effects névre hallgat. Többek között az előbbivel befolyásolható a mozgáselmosás mértéke, illetve az utóbbi beállítás nem is aktiválható addig, amíg nincs nagyon magas részletességre állítva a Post FX. Itt tehát kombinált beállításokat érdemes használni. Maga a mozgáselmosás nincs igazán befolyással a sebességre, de a Post FX és a depth of field effekt már igen. Ezzel a beállítással lehet a legtöbb sebességet nyerni ebben a játékban, de ez látható veszteségekkel is jár, és sajnos ezeket a képek nem igazán tudják visszaadni.

Anisotropic filtering: Az anizotropikus szűrés határozható meg. A mai grafikus vezérlőkön már érdemes a maximális részletességet alkalmazni, mivel látható előnyei vannak, és ehhez kevés tempóveszteség társul.

Ambient occlusion: A képkocka szintjén számolt ambient occlusion effekt minősége határozható meg. A program aktuális állapotában csak a teljesítményt csökkenti, de valójában nem jelenik meg a képkockán. Erre állítólag lesz egy javítás.

Kikapcsolt tesszelláció Normal tesszelláció High tesszelláció Very High tesszelláció
Kikapcsolt, normál, magas és nagyon magas minőségű tesszelláció [+]

Tessellation: Mivel a tartalomkészítésnél a tesszellálásra nem figyelt a Rockstar, így csak elvétve lehet találni olyan objektumot, amely a tesszellálásból profitál. Például a pálmafa ilyen, és ez a fenti képeket látható is. Érdemes csak a magas minőséget kiválasztani, mivel a maximális szintnek nincsenek látható előnyei.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt