A robotba zárt szellem
Még 2013-at írtunk mikor felröppentek a hírek, miszerint Keiji Inafune egy teljesen új brand megteremtésébe kezdett, kölcsönvéve egy korábbi ismert alkotás beton stabil alapjait. Ekkor vetette papírra Beck első koncepcióit, aki kiköpött Mega Man volt, és a játékmenetet szintén hasonlóan képzelte el. A projekt jövője a 2014-es Kickstarter kampánnyal vált biztossá, történt ugyanis, hogy Inafune és kicsiny új csapata, a Comcept, a kért 900 000 dollárt bőségesen túlteljesítette. Azóta pedig a rajongók tűkön ülve várják és várják a Mighty No. 9 megérkezését.
A Kickstarter kampányt nyugodtan elkönyvelhetjük bombasztikus sikernek, mivel a számláló az eredeti összeg közel ötszörösét termelte ki. A 3,8 millió dolláros pénzfolyam útközben rengeteg állomáson keresztülrobogott. A kezdetben csak PC-re készített alkotás a Mac és Linux konverziók mellett jelenlegi és előző generációs konzolokra, valamint Nintendo 3DS-re és PlayStation Vitarára is meg fog jelenni. Az eredeti terveken felül két új pályával tudták bővíteni a végleges alkotást úgy, hogy extra végjáték és bevezető szintet is kapunk főellenfelekkel.
Az elmúlt hónapokban kifejezetten sokat halogatták a játék megjelenését, okként pedig az online funkciók polírozását és a matchmaking döcögős működését hozták fel, ami a rengeteg platformra történő megjelenésnek köszönhetően az átlagosnál jóval több munkával jár. Azonban június második felében bekövetkezik Beck révbe érése, aki a kilencedig tagja a Mighty Number néven futó harci android kollekciónak, és olyan szerencsés helyzetben van, hogy ellen tudott állni a gépeket megfertőző vírustámadásnak. Utunk során, míg a létünket veszélyeztető gonoszt felkutatjuk, végig kell verekedni magunkat az ellenünk fordult korábbi társainkon, megszerezve képességeiket.
A Mighty kollekció előáll
A játékmenet a klasszikus japán oldalra scrollozós akciójátékokra fog hajazni. Mozgásunkat (dash), lövéseinket összehangolva kell irtanunk az ellenfeleket, miközben a szivatós platform részeknél szintúgy helyt kell állnunk. Mega Man és a Mega Man X hatásai végig érezhetőek lesznek (elég csak az autópályás szintre gondolni), de ha a játékmenet elemei tökéletes egyensúlyt kapnak, akkor eltekintünk a klón effektussal való megbélyegzéstől. Ahogyan haladunk előre, és győzzük le társainkat, úgy lesz egyre szélesebb az alkalmazható képességek tárháza, ráadásul ezzel fokozatosan változatosabbá is válhat a Mighty No. 9. A Pyrogennek köszönhetően tűzzel lesz lehetőségünk játszani, Cryosphere révén vízzel és ebből kifolyólag jéggel ügyeskedhetünk, Dynatron elektromossággal villanyoz fel, míg Battaliontól erős fegyverzetét nyúlhatjuk le.
Míg leszámolunk ellenlábasainkkal, addig nem egyszer szükségünk lehet társunk Call segítségére. A dögös kis robot csajszival képességeinket összehangolva tudjuk biztosítani az előrejutásunkat, akit egy barátunk irányíthat az Online Co-op Challange Mode-ban. Ugyanazon a szinten egymás ellen is összemérhetjük tudásunkat, ha Online Race Battle játékmódot indítunk. Az újrajátszhatóságot szolgáló New Game+ újabb nehézségei mellett tovább szórakozhatunk az azonnal meghalós One-Hit-Death Maniac opcióval, de a főellenfél aprítós Boss Rush szintúgy jól hangzik.
A Comcept a konzolos átiratok kiadása kapcsán összeállt a Deep Silver kiadóval, aki még megtolta a büdzsét egy kisebb pénzeszsákkal, melyet a készítők egy extra DLC elkészítésére fordítottak. A dobozos verziót megvásárlók ingyenesen megkapják a letölthető tartalmat, amiben ellenfelünk Ray lesz (egy szintén új laboratóriumi helyszínt is kapunk), akit legyőzve maga is játszható karakterré válik (új képességekkel). Bizakodóak vagyunk a Mighty No. 9 kapcsán, ambiciózus kis projektnek tűnik, reméljük túl tud nőni felmenője (Mega Man) árnyékán, és a sok késlekedés eredménye egy hibamentes, tökéletes alkotás lesz.
A Mighty No. 9 PC-re, PlayStation 4-re, PlayStaion 3-ra, Nintendo Wii U-ra, Xbox 360-ra és Xbox One-ra már június 24-én elérhető lesz, míg a PlayStation Vita és Nintendo 3DS verziókra még várni kell.
Rage23