ELSŐ OLDAL
Kerek egy hónapunk van hátra a PS3 - és talán az egész videójáték-ipar - egyik legjobban várt címének, a Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots-nek a megjelenéséig. A várakozás élménye mindig a beteljesülés előtti pillanatokban a legintenzívebb - tudják ezt nagyon jól a sorozat a rajongói, akik szemében a négyéves fejlesztési periódus szinte észrevétlen tovasuhanásával most az idő másodpercenkénti szakaszokra lassult, akik tűkön ülve, idegeiket a játék előzeteseivel nyugtatva, körmeiket húsig rágva számlálják a hátralévő napokat. Úgy gondoltuk, kicsit mi is fokozzuk az izgalmakat, ezért vérserkentő aperitif gyanánt összegyűjtöttük számotokra azokat az információkat, melyeket a hírneves saga záró darabjáról tudni érdemes.
Kezdjük is mindjárt minden Metal Gear epizód kvintesszenciájával, leghangsúlyosabb porciójával, azaz a történettel. (FIGYELEM, SPOILER VESZÉLY: aki a sztorit csakis a játék megjelenésekor, abszolúte meglepetésszerűen és a maga teljességében szeretné befogadni, az mindenképpen lapozzon a következő oldalra!) Szeretnénk előrebocsátani, hogy az alant vázolt cselekmény az eddig elpotyogtatott matériákból (előzetes videók, interjúk és fejlesztői podcast-ok) illetve saját következtetéseinkből összetapasztott tákolmány, és mivel mindannyian tudjuk, hogy az MGS széria szellemi atyja, Hideo Kojima korántsem mentes a félrevezetési hajlamoktól, ezért a közölteket kéretik a helyén kezelni.
A Guns of the Patriots Solid Snake háromrészes eposzának befejező része (aki nem tudná: az eredeti MSX-es Metal Gear 1-2, valamint az MGS3 Big Boss trilógiájához tartozik), és történetében egyenes folytatása az MGS2-nek. A sztori jó pár évvel a Manhattan incidensként elhíresült esemény - mely során a harmadik “szörnyű gyermek”, Solidus megpróbálta felszabadítani az Egyesült Államokat az árnyékkormányként működő titkos szervezet, a Patrióták uralma alól - után játszódik. Kojima úr aktuális víziója szerint a 21. század hajnalán megalakuló katonai magánvállalatok (Private Military Company - PMC) fokozatosan átveszik a nemzeti haderők funkcióit, tevékenységük féktelenül elburjánzik, ezzel párhuzamosan óriási hatalomra tesznek szert, míg végül a katonai szolgáltatóipar letaszítja trónjáról a hagyományos iparágakat, és a világgazdaság fő motorjává válik. Az MGS4 alternatív jövőjének harctereit a PMC-k uralják, a magánvállalatok zsoldosai minden konfliktus-zónában és válságövezetben jelen vannak. Snake a 2006-os E3-on prezentált trailer-ben nyomatékosan így fogalmaz: “a háború megváltozott”, s valóban, a háború nemzeti érdekérvényesítő eszközből rutinszerű üzletté, öncélú, magát gerjesztő folyamattá vedlett. A fegyveres erőszak privatizációja olyannyira elszabadult, hogy a PMC-k képességek terén már megelőzik az USA haderejét.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!