Mad Max teszt

MAXimalizált sandbox élmény?

A nyár folyamán már lehetőségünk volt ráhangolódni a nélkülözésre és a kegyetlen világ minden egyes mozzanatára, hiszen George Miller újra elvitte a rajongókat a gyilkos motorszörnyek uralta univerzumba. A mozivásznakon végigdübörgött a Mad Max: Fury Road és kellemes érzéseket hagyott bennünk Tom Hardy és Charlize Theron közreműködésével. A nagyszabású projekt előrevetítette a sikert, a Warner Bros. pedig videojáték fronton is igyekezett meglovagolni a Mad Max korbácsolta hullámokat. A volán mögé beültette a svéd Avalanche Studios-t, a 12 éves múlttal rendelkező fejlesztők pedig már bizonyítottak Rico Rodriquez kalandjaival a Just Cause széria kapcsán, így bizakodva vártuk Őrült Max bitbe öntött ámokfutását.

Mad Max teszt (PlayStation 4)
[+]

Max durván be is farolt konzoljainkra és személyi számítógépeinkre az őszindító hónap első napján, mi pedig neki is estünk letesztelni mit raktak össze az európai fejlesztők, főleg, hogy idén decemberben a Just Cause-t is trilógiává fogják bővíteni. A játékadaptáció teljesen elvonatkoztat a filmtől, mind történetében, mind pedig szereplői terén, ami mindenképpen okos döntés volt, hiszen így lerázták magukról a kötöttségeket, és szabadjára engedhették a fogva tartott több száz lóerős kreativitásért felelős szörnyeteget.

Az első néhány órában nem túlzottan fog a felszínre törni, ugyanis a bevezetőből annyit tudunk meg, hogy Max összerúgja a port Scabrous Scrotusal a helyi kemény legénnyel, aki lenyúlja hősünk verdáját. A semmi közepén egy bicegő korcs csaholására eszmélünk, aki társunkká szegődik, nem sokkal később pedig Chumbucket ejti fogságba az ebet. A kicsit bolond torz törpe valahonnan ismer minket és felajánlja szolgálatait, valamint összerak nekünk még egy harcos kis járgányt is, elősegítve végzetünk beteljesítését.

Mad Max teszt (PlayStation 4)
[+]

Az Avalanche Studios-nak a Just Cause agyatlan, mindenféle kötöttségektől mentes világával ellentétben, itt azért bizonyos sztereotípiáknak (stílusjegyeknek) meg kellett felelnie, szóval a szigonypuskás repkedés vagy az autók tetején való ugrándozás helyett a komor, morózus atmoszféra keveredik vérben áztatott öklökkel és lángoló, olajban fuldokló motorokkal, testrészeket aprító abroncsokkal. Álljunk csak meg egy pillanatra! Ha jobban belegondolunk a szigonypuska itt is nagy szerephez jut, hiszen Magnum Opus verdánkkal lőállásokat, tornyokat, kapukat bonthatunk le, az ellenfelek verdáit is megrángathatjuk, sőt még a ránk támadó lövészeket is a kocsink után köthetjük. A máshonnan átemelt elemek szerencsére itt is megállják a helyüket (Far Cry 4, Assassin’s Creed, Batman játékok megoldásaival dolgoztak) és nem érezzük átverve magunkat; a Mad Max nem egy depresszív Just Cause, viszont az is igaz, hogy vérszegényebb annál.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények