LEGO Batman 3 teszt

Batman kezdődik... újra

Unalmas lehet az élet a Traveller's Tales kötelékében. Az angol fejlesztőcsapat kilenc éve szinte kizárólag az egymást érő LEGO játékokból él, 2009 óta pedig konkrétan semmi máshoz nem nyúltak. Ami korábban filmsikerek humoros és élvezetes, műanyagba öntött feldolgozása volt, az mára egyedileg kitalált kalandok sokasága ugyanarra a sémára felhúzva. Hogy mennyi kreatív energia mozgósítható még ebben a környezetben, az kérdéses, a LEGO Batman 3: Beyond Gotham pedig ilyen értelemben nem más, mint önmaga is egy hatalmas kérdőjel.

Batman és hűséges (bár kissé ütődött) segítőtársa, Robin megint a jól ismert gazfickókat üldözi. Legújabb kalandjuk Gotham City csatornáitól egészen az Igazság Ligájának űrállomásáig vezet, csakhogy amikor már úgy tűnik, végre elkapták a legfőbb gonoszokat (Jokert, Firefly-t, Killer Crocot és a többieket), egy új, minden eddiginél komolyabb fenyegetés bukkan fel a horizonton. Brainiac jelenik meg, e kozmikus gonosztevő szándéka pedig nem más, mint összezsugorítani az egész Földet, és üvegbe zárva a saját gyűjteményébe helyezni azt. A sötét lovag és még sötétebb társai kénytelenek hát összefogni. Ahogy a játék címe is mutatja, ez már többről szól, mint Gotham. A DC Univerzum szereplőinek az egész világot meg kell mentenie.

LEGO Batman 3 Xbox One

A történet és a környezet tehát új, ami nem is csoda. Már a köpenyes lovag második LEGO-kalandja is azt mutatta, hogy pusztán a mindig éjszakába hajló Gotham városára építeni egy játékot többé nem kellően változatos. Ez a játéksorozat egyébként is saját magával küzd évek óta, a fejlesztők hiába igyekeznek megkavarni a benne lévő játékmechanikákat, egyre több tartalmat belepaszírozni az újabb részekbe, az alapok változatlanok, és ennyi év után már a kifáradás jeleit mutatja a széria, még akkor is, ha ez a pénztáraknál egyelőre nem feltétlenül látszik. Sajnos a nagy forradalom ezúttal is elmaradt.

Hogy vajon a fejlesztők félnek-e megbolygatni az eddig bevált formulát, az rejtély, az mindenesetre tény, hogy alapvetően a LEGO Batman 3 sem mutat be semmilyen újdonságot vagy fejlődést. A történet a megszokott mederben zajlik: két, esetenként három vagy négy meghatározott karakterrel kell átjutni a vészesen hosszúra nyújtott pályák akadályain. Ez legtöbbször logikai feladványokat jelent, amik többnyire kimerülnek abban, hogy rá kell jönnünk, melyik karakter melyik képességét hol kell használni. A játék természetesen elsősorban a legfiatalabb közönséget célozza meg, így mindenhol segítséget, villogó ikonokat kapunk, az agytekervényeket csak ritkán kell használni. Az persze a pályák tervezésének szegénységi bizonyítványa, hogy ezen segítségek nélkül viszont szinte lehetetlen is volna boldogulni. Minden sötét, szürke, félhomályos, az ezernyi csillogó-villogó fajta LEGO objektum pedig helyenként komolyan zavaró.

LEGO Batman 3 Xbox One

Látható, hogy a fejlesztők minden sarkon próbálták változatossá tenni a játékmenetet, de ennek eredménye csak az lett, hogy az egész nagyon izzadtságszagú. Minden szereplőnek van nyolc megnyitható ruhája, amik különböző képességeket jelentenek. A pályákon szinte folyamatosan újabb és újabb képességeket kapunk, tucatnyi fajta kapcsoló, objektum állja utunkat, a játék mindenáron valami újat akar a képünkbe tolni, de ez gyakran visszafelé sül el. A LEGO játékok nem emiatt voltak élvezetesek kezdetben sem. Érezhető, hogy a TT Games szeretne újat mutatni, de ennek nem ez lenne a módja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények