Lara Croft and the Guardian of Light

Izometrikus Lara

Nézőpont kérdése

Amikor felröppentek a pletykák egy készülő, új Tomb Raider játékról, mindenki a kritikusoknál középjól és a kasszáknál relatív sikerrel szereplő Underworld folytatására tippelt. Ám a hivatalos bejelentést követően jött a meglepetés: nem.
A játék ugyanis nem a megszokott nézd a hátam (bár itt nyugodtan mondhatunk kicsit lejjebb is...) nézőpontot használja, hanem izometrikus perspektívából követi hőseink kalandjait. Igen, hőseink, mivel a játék másik címszereplőjét is irányíthatjuk kooperatív módban. És ha már itt tartunk: a projekt nem Tomb Raiderként fut, hanem a Lara Croft neve alatt.
A fenti tényekre vegyesen reagált az online közösség, volt aki pozitívan állt a dologhoz, de volt, aki szerint a régésznőt hagyni kéne a kastélyában békében megöregedni.
A végeredményre először az Xbox 360 tulajok vethettek pillantást, a Summer of Arcade akciók belül a játék augusztus 18-án debütált Live-on, míg a Playstation tulajok és a számítógépesek csak szeptember 28-án vethettek rá pillantást. (A teszt a PC verzió alapján készült.)

És az Oscart kapja...

A kerek kerettörténet

A játék sztorijában kedvenc régésznőnk a maják Füsttükör (Mirror of Smoke) nevű kincse után kutat. A legenda szerint valamikor Xolotl, egy hatalmas démonúr szállta meg a mai Yukatan-félszigetetet. Erejét a fenti relikviának köszönhette, amivel különféle démonokat idézett meg, ám egy Totec nevű hadvezér kiállt a horda ellen. Bár rajta kívül mindenki meghalt, Xolotl lelkét sikeresen a varázstárgyba zárta. Azóta nem lehetett tudni róla, egészen...
A játék elején Lara sikeresen megtalálja a relikviát, viszont a kutatás közben nem nézett alaposan körül: megjelenik egy Vasco nevű helyi bandavezér seregével, aki szintén a kincs után kutatott. Az értékes tárgyat elveszik, ám a főnök véletlenül megidézi a démonurat. Xolotl rögtön pusztítani kezd, különféle pokolbeli katonákat megidézve. Erre a szoborrá változtatott Totec ismét életre kel, aki Laraval együtt üldözőbe veszi a szellemet.
A sztori innentől igen lineáris, kb. a Marioval egy szinten mozog - ám nem is ez a játék legfontosabb része!

Helló, szia! Várj, mindjárt leugrom!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt