Hirdetés

Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Hirdetés

Első oldal

A Kingdom Under Fire nem új sorozat, a széria a koreai klónozás tipikus terméke: a KUF: The War of Heroes a Warcraft sorozat által kitaposott ösvényen lépkedő valósidejű stratégia volt, hogy aztán gyorsan konzolosodjon, és Xbox-on toborozzon magának új híveket. A Dobozon megjelent két folytatás megőrizte ugyan az eredeti génkészletet, a hangsúly továbbra is a taktikus megközelítésen volt, de a kor, és a kontroller által biztosított lehetőségek parancsát követve itt már Dynasty Warriors jellegű, vidám tömegmészárlás fűszerezte a csatákat. A széria a Circle of Doom-mal lépett át a következő generációba, levetkőzve szinten minden korábbi hagyományt - a CoD akció / szerepjáték, egyszerűbben és lényegre törőbben fogalmazva orbitális Diablo utánérzés.



Az egyszeri játékos már a játék indítása utáni első percekben elveszve érzi magát némileg, a CoD ugyanis nem terheli mindenféle epikus bevezetőkkel, és sokperces intróval - bele a közepébe, kapsz egy pármondatos felütést (Fény vs. Sötétség, mennyé' oszt' üss, drága barátom), választhatsz hat hős (és később egy opcionálisan megnyitható hetedik) közül, ha ismered őket (játszottál az előzményekkel) jól van, ha nem, úgyis jól van, mert többet most nem fogsz megtudni róluk. A rövidke oktató-módusz lezavarása után már üthetsz is, előre felfestett, lineáris utakon haladsz előre, minimális elágazásokkal - ötméterenként ellenfél-csapat, sokan vannak, és agyon kell verned őket.



Az agyonverés aktusa némileg komplexebb, mint a követendő példaként szolgáló Diabloban. Eleve kétféle fegyver lehet nálad, egy közelharci és egy távolsági, és kapsz varázslatokat (bocsánat: képességeket is), alapból egy darabbal rendelkezel, a többit fáradtságos kaszabolás útján fogod megszerezni. A “fáradtságos” esetünkben nem hangulatfokozó jelző, a Circle of Doom a kötelező, pont-osztogatós, tulajdonság-növelős, szintlépegetős karakterfejlesztésen kívül egyedi módszert alkalmaz a tápolásra. Mivel a játék hat fejezete (hat különböző helyszín, hat pálya-csokor, ha úgy tetszik) kizárólag kaszabolást kínál, a fejlesztgetést az Idoloknál végezheted. Az Idolok (többféle ízben érkeznek: Halál, Szerelem és Kapzsiság) méretes szobrok, sokféle funkcióval megáldva. Eladnál vagy vennél? Ők a boltosok. Cuccokat fejlesztenél? Ők a cuccfejlesztők. Küldetéseket szeretnél? Rajtuk keresztül lehet elérni őket. Továbbgörgetnéd (urambocsá': elkezdenéd) a történetet? Erre is ők jelentik a megoldást, a közelükben álomba merülhetsz - na, itt lehet küldetéseket felvenni, itt kapod a sztori-foszlányokat, és küldetéseken keresztül itt szerezhetsz képességeket. A képesség-begyűjtős küldetések valahogy így néznek ki: ölj meg harminc Vérmalacot, negyven Ördögfarkú Sámánt, és hatvanat a Ritka Lángfejű Rikoltómadarakból. Ha megvan, gyere vissza, és tiéd az áhított varázslat / képesség.

Igen, kedves olvasó, a Circle of Doom-ban grindolni kell. Nem keveset, sokat.



Grindolnod kell, mert a pályavégi főellenfelek gyakorta csak úgy csaphatók agyon, ha elérted a megfelelő szintet, ha elég erősek a fegyvereid, ha elég kemény a páncélod, ha elég lapul a megfelelő (leginkább gyógyító) itókákból a hátizsákodban. Vagy - hogy a harmadik fejezet sokak életét megkeserítő főellenfelének példáján keresztül mutassam be a gyűjtögető életmód szépségeit - szóval, ha rendelkezel a megfelelő varázslattal. Az általam csak Robotmajomnak becézett boss ugyanis életereje kétharmadának elvesztése után úgy dönt, hogy ő most nagyívben tesz az eddig remekül működő távolsági fegyverekre, és ha nincs valamilyen távolból sebző varázslatod, akkor vért fogsz izzadni, mire közelről apránként csapkodva, a körülötte fortyogó savtócsáktól brutálisakat sebződve levered. Nincs ilyen varázslatod? Akkor mész vissza szépen Fagyasztós Patkánymajmokat ölni tucatjával, méghozzá az első fejezetbe - a felvonások között (naná, hogy az Idolok segítségével) szabadon közlekedhetsz. Az élet ennyire persze nem egyszerű, egy helyszín / felvonás több pályából áll, utazni csak a kezdőpontok között lehet - ha Patkánymajom Úrék a harmadik pályán tenyésznek, akkor végig kell nyomnod az egész fejezetet. Előröl.
A rendszert különösen bájossá teszi, hogy a küldetés felvételekor csak nagyon halovány segédfogalmad lesz arról, hogy mit is fog csinálni végül a kiválasztott képesség, illetve, hogy merre is lakoznak pontosan a tömeges öldöklésre kiszemelt ellenfelek. Lenin után szabadon: próbálkozni, próbálkozni és próbálkozni, elvtársak!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt