Kickstarter szubjektív - 14.05.

és a kínai nagy ígéret

ANTVR kit

A közösségi finanszírozási portálokon tett májusi körsétám utolsó projectje annyiban kilóg a sorból, hogy a cikk írásának időpontjában még több mint harminc nap van hátra lezárásáig. Azonban a friss diplomás, kínai Sci-Fi rajongó cégalapító Qin Zheng VR sisakból és iránytórendszerból álló komplett rendszere nem csak az én figyelmemet ragadta meg. Néhány nap alatt közel ötszázan támogatták a kampányt, ami már majdnem el is érte a kitűzött, 200 000 dolláros célját.

Az ANTVR a leírtak és látottak alapján jóval több, mint az Ocolus Rift egyszerű lekoppintása, bár kétségtelen hogy maga a 1080p megjelenítő ránézésre és technológiájában is a már a Facebook tulajdonába került VR szemüveget idézi. A pekingi fejlesztők azonban saját pozícióérzékelő megoldást fejlesztettek amivel nem csak arról kaphat információt az erre felkészített játék, hogy a szemüveg használója merre néz, de a mozgás is vezérelhető segítségével. Állítások szerint a relatív magasságváltozásokra és oldal irányú elmozdulásokra is érzékeny szenzorokkal guggolni, ugrani és a megfelelő irányba kilépve haladni is lehet majd a játékokban.

A készlet kézzelfogható irányítót is tartalmaz, s nem is akármilyet. A konzolok, számítógép vagy épp okostelefon és tablet csatlakoztatására is szolgáló, valamint a teljes rendszer energiaellátását biztosító (cserélhető) akkumulátorokat is magában foglaló vezérlő lehet kardmarkolat, pisztoly, de kihajtogatható belőle egy kontroller is. A háromszáz dolláros alapcsomag esetében a videojel átviteléhez még kell a HDMI kábeles kapcsolat, de az 500 dolláros támogatói csomagban már benne van a pisztoly csövére csattintható WHDI kiegészítő is. A számítógépek, konzolok viszont mindenképpen drót nélkül kapják meg a vezérlő és a szenzorok adatait, vagy egy USB vevőn, vagy direktbe Bluetooth-on keresztül.

Az igen alaposan kidolgozott koncepció – mellénnyé kihajtogatható hordtáska, kukucskáló a vizor alján a valós környezetre vetendő pillantásokhoz – nagyon meggyőzőnek tűnik. Ugyanakkor a project mögött egyelőre nem sorakoztak fel ismert fejlesztői stúdiók vagy kiadók, márpedig játékok nélkül a sokoldalúság sem ér semmit. Valamint kicsit azért csak motoszkál az egyszeri támogatóban a kétely, a kínaiak meg az ő minőségi anyag használatuk kérdésében. No meg az is meglehet, hogy sikeres kampány ide, népszerűség oda, Zuckerberg tud írni akkora számot egy csekkre, hogy az ANTVR is a facebook tulajdonába kerüljön. Már csak az a kérdés, hogy mivel járunk a legjobban?

Azóta történt

  • Divinity: Original Sin teszt

    A Divinity: Original Sin olyan szintű vegytiszta szórakozás, amelyre a szerepjátékok között nemhogy az elmúlt évtizedben, de talán még sohasem volt példa.

  • Befejeződött az Oculus Rift felvásárlása

    Komoly médiahisztit eredményezett pár hónapja a hír, hogy a Facebook felvásárolja az Oculus Riftet. Az üzlet ma befejeződött, nincs visszaút.

  • Kickstarter figyelő: 32. hét

    Mostantól rendszeresn jelentkező rovatunkban érdekesnek ígérkező kickstarteres projektek nyomába indulunk és már sikeres kampányok nyomába eredünk.

Előzmények