Kickstarter figyelő: 33. hét

Elysian Shadows

Folytatódik a közösségi finanszírozási oldalakon (tehát nem csak és kizárólag a Kickstarteren) fellelhető játékokat bemutató cikksorozatunk; a hónap egyik legérdekesebb, legimpresszívebb próbálkozása mindenképpen az Elysian Shadows-é, egy olyan játéké, amely fejlesztésének legelején egy Dreamcast-exkluzív (!), ám a 16-bites utat követő szerepjátéknak indult, aztán valami jóval nagyobb dologgá vált. Első ránézésre most is nagyjából egy SNES-en, Mega Drive-on is elképzelhető programnak tűnik, ám pár perc után világossá válik, hogy a pixelgrafika és a sprite-ok mögött egy modern grafikus motor rejtőzik, ami izgalmasan kettős játékmenetet eredményez.

Az Elysian Shadows történetéről még nem sokat tudni, de aligha tévedünk nagyot, ha a főszereplő fiatal srác szerepének valami világmegmentést tippelünk. A harcrendszer terén a Mana-sorozat a legnyilvánvalóbb hasonlat (azaz minden valós időben, már-már akciójátékos módon zajlik magán a pályán), ami nálam speciel igen jó pontot jelent. A modern dolgok terén mindenképpen megemlítendő a töltések teljes hiánya, illetve a valós fizika, amelynek kihasználása rengeteg helyen a továbbjutás kulcsa lesz. Igen fontos emellett az idő múlásának Ultima-szerűen realisztikus modellezése: a boltosok este összepakolnak és hazamennek, nappal teljesen más lények járják az erdőt és a mocsarat, mint mondjuk éjjel, és még a küldetések is más körülményeket hozhatnak attól függően, hogy világosban vagy sötétben próbáljuk teljesíteni őket.

Elysian Shadows Kickstarter
[+]

Elysian Shadows

A Kickstarter-kampány igen fürgén halad, a szükséges 150 ezer dollárnyi pénz felét pár nap alatt összekalapozták az amerikai fejlesztők, így jó esély van rá, hogy még akár néhány stretch goal is belefér. Ezek közül megemlítendő az új konzolok támogatása negyedmillió dollárnál (alapból a Dreamcast mellett Windows, Mac, Linux, iOS és Android platformokra készül a program), illetve a felhasználói tartalmak teljes támogatása félmilliónál. A játékot a 15 dolláros támogatási szinten kapjuk meg, az érdekesebb lehetőségek közül pedig kiemelném a Dreamcast-verzió fizikai, gyűjtői kiadását 125 dollárnál, vagy a 750 dolláros szintet, ahol egy teljes mellékküldetést dolgozhatsz ki, saját tárgyakkal, ellenfelekkel, területekkel és NPC-kkel. A Kickstarter projekt augusztus 31-én zárul.

Gryphon Knight Epic

A shoot’em up játékok nagyáltalánosságban Japánból érkeznek, és általában hálát kell adnunk az égieknek, ha a játéktermi debütöt követően konzolon is tiszteletüket teszik. Aztán még néhány millió imára ahhoz is szükség lesz, hogy nyugaton is meglássák a napvilágot. Szerencsére úgy néz ki, ez változóban van: egyfelől a japán cégek is egyre nyitottabbak a nyugati profitra, másrészt pedig évtizedes tunyulás után egyre több nyugati fejlesztőcsapat is szerencsét próbál e stílusban. Ilyen volt pár éve a magyar fejlesztésű Sine Mora, vagy a Steamen hatalmas sikerré váló Jamestown. Most pedigitt a következő versenyző, a Gryphon Knight Epic.

A játék a stílus klasszikus elemeit követi: hat darab egymástól tematikusan eltérő pályát kapunk, melyek mindegyikén tengernyi elágazás és két főellenség vár a játékosokra. A játék nem a bullett hell kategóriában indul, inkább a lassabb, taktikusabb, könnyebben befogadható játékélményre helyezi a hangsúlyt. Némi fejlődés is megjelenik a játékban, fényes páncélú hősünk (netán hátasa) ugyan szintet nem lép, de új fegyverekre, option-szerű segítőkre illetve varázstárgyakra szert tehetnek, ha jól irányítjuk őket.

Gryphon Knight Epic Kickstarter
[+]

Gryphon Knight Epic

A Gryphon Knight Epic egész stílusos pixelgrafikát használ, amit lehet szeretni, és persze lehet túlhasználtságán panaszkodni, mindenesetre tagadhatatlan, hogy a játék csinosan fest. A Windows-ra, Mac-re és Linuxra készülő játék csak jövő áprilisban lesz kész, de még van időd jelentkezni, hisz most 10 dollárért gyakorlatilag előrendelheted. 115 dolláros támogatásnál egy kötött lovagot is küldenek, a maximális szinten, 1500 dollárnál pedig egy főellenséget teljes egészében te tervezhetsz meg. A Kickstarter projekt augusztus 31-én zárul.

Woolfe

Mindenki tudja, hogy a tündérmesék eredetileg sokkal véresebbek és kegyetlenebbek voltak, mint a Disney-feldolgozások előtt – és játékok is bőséggel születtek erre a koncepcióra ültetve. Ezt az utat követi a Woolfe is, amely, talán nevéből kiderül, Piroska baltás ámokfutását mutatja be egy cseppet sem esti meséket idéző világban. A néhol oldalnézetes akció-platform keverékként, máshol a Crash Bandicoot-széria által népszerűvé tett „akadálypályán futunk a képernyő felé” módon működő játék elképesztően erős látványvilággal rendelkezik, a belga GriN (semmi közük a dicstelen véget ért svéd GRIN-hez) félelmetesen tehetséges festőket és grafikusokat alkalmaz.

A sok ugrálás mellett csata is bőven lesz a játékban, méghozzá az ígéretek szerint egy egész összetett harcrendszerrel megtámogatva: Piroska mesterien forgatja fejszéjét, kombók tucatjait bemutatva. A vörös köpenyes lányka ráadásul ebben a verzióban boszorkánynak sem utolsó: árnyékfarkasokat idézhet, lebéníthatja ellenfeleit, vagy teleportálással menekülhet el a legnagyobb slamasztikákból is. A játék első, 2015 februárjára ígért verziójában négy hatalmas világ lesz: a város, az erdő, a bánya, illetve a gyár, ahol apánk halálát kell megbosszulnunk.

Woolfe Kickstarter
[+]

Woolfe

A Woolfe-ra a Microsoft is felfigyelt, és E3-as indie-játék trailerükben is szerepeltették a projektet – ami után azért meglepő, hogy a Kickstarter kizárólag a PC-s (értsd: Windows) verzióra vonatkozik, amit megfelelő siker esetén követhet csak az Xbox One és PlayStation 4 változat is. A játékot 15 dolláros szinten kapják meg a támogatók, a legdrágább támogatási szinten pedig, 1500 dollárnál, megannyi egyéb juttatás mellett az egyik főszereplőt, Piroska anyját lehetett elnevezni (ez már el is kelt). A Kickstarter projekt 5 nap alatt a kért támogatás felét már össze is hozta, így vélhetően az 50 ezer dollár már jóval a határidő, szeptember 4-e előtt össze fog gyűlni.

A többiek

Soha véget nem érő pixelgrafikás akciójáték, lerombolható tájjal és igen vidám küzdelmekkel: ez a Cavern Kings, ami játékmenetében valahol a Spelunky és a Super Crate Box között helyezkedik el. A sikerhez szükséges 2500 dollár már rég összegyűlt, úgyhogy augusztus 31-ig már csak a további célokért megy a kalapozás.

A Kaptain Brawe 2 másodszor fut neki a Kickstarternek, és ezúttal az Ouya támogatásának köszönhetően van is esélyük a sikerre. A vidám, a LucasArts-időket idéző kalandjáték grafikusa a Curse of Monkey Islandnél legendássá vált Bill Tiller, a sztorit pedig az a Steve Ince írja, akinek a Beneath the Steel Skies-t és az első két Broken Swordöt is köszönhetjük. A kampány szeptember 11-én zárul, és bár a szükséges pénz egyharmada már összegyűlt, még további 50 ezer dollárra lesz szükség.

Peter Molyneux legújabb, Kickstarteren gründolt játéka, a Godus (a klasszikus Populous újkori verziója, vagyis „istenszimulátor”) a tavalyi PC-s debütöt követően mostantól iOS-en is elérhető, mégpedig F2P formában.

Két játékokkal foglalkozó, Kickstarteren összehozott könyv is a nyomdába került a múlt hét folyamán: a Commodore 64: a visual Commpendium természetesen a C64 játékainak látványvilágát mutatja be, a SEGA Mega Drive/Genesis: Collected Works pedig általánosabban foglalkozik a Mega Drive-korszak legjobb, vagy épp legérdekesebb programjaival.

Grath

Azóta történt