Kickstarter figyelő: 32. hét

Figyelemre méltó projektek

Jenny LeClue - A Handmade Adventure Game

Kickstarter figyelő

Jenny LeClou, az idilli Arthurton városka közkedveltnek éppenséggel nem nevezhető, minden lében két kanál detektív lánykája élete talán legnagyobb ügyébe keveredik: gyilkosság történik, a tettes pedig minden bizonyíték szerint valószínűleg az édesanyja. A hölgy, aki idáig főképp apróbb-cseprőbb bűnügyeket fedett fel, most hirtelen rádöbben, hogy az idilli városkában senki sem az, akinek látszik, és bizony sokaknak lehetett indítéka a borzalmas tettre. Amellett, hogy Jennynek a szemünk láttára kell megtalálnia a bátorságát, meg kell ismernie az erősségeit és a gyengéit, ráadásul a saját bőrén kell megtapasztalnia a jó és a rossz közötti vékonyka különbséget.

Bár tény, hogy nem tipikus hardcore játék a Jenny LeClue, egyszerűen vonzza a tekintetet: alkotója az a Joe Russ, aki már közösségi finanszírozásból összehozott egy nagyszerű kisfilmet FATHOMS címmel, mesteri rajzstílusa pedig most sem változott. A játék ráadásul azért tűnik kifejezetten érdekesnek, mert a platformelemeket, a felfedezést, az eszközök fejlesztésének lehetőségét hihetetlen mély döntés-következményrendszerrel kívánja feldobni. Bár az animáció talán gyermetegnek tűnik, a játék kortalan lesz: a sztori írója időnként egy pipázós figura képében felbukkan majd, hogy tippekkel lásson el minket, de akár csak narrátori szerepbe is kényszeríthetjük, így a fejtörők megoldása rajtunk áll majd, vagyis az egész család számára egyaránt remek szórakozást nyújthat a végső produktum. A stílusos nem játékos karakterek a nyomozásunk végére pedig ugyan mind és mind elnyerik majd méltó jutalmukat és/vagy büntetésüket, azonban miután egy trilógia első felvonásának tervezik, valószínűleg lesznek még megoldásra váró rejtélyek Arthurtonban.

Survive the Nights

Kickstarter figyelő

A Survive the Nights a DayZ óta elharapódzó túlélőjátékok egy újabb képviselője lesz, amelyet jelenleg egy ötfős brigád próbál megalkotni. Különlegessége abban leledzik, hogy a posztapokaliptikus világ rejtelmeit valódi túlélési szimulációra próbálják meg kihegyezni: már az éhezés is több módon befolyásolhatja a játékmenetet (éhesen kevesebb tárgyat cipelhetünk magunkkal és lassabbak vagyunk), de emellett figyelnünk kell többek között a testünk hőmérsékletére (ha a hideg éjszakát a vadonban töltjük akár ki is hűlhetünk), de az elménk épsége is rengeteget dob a latba. Aki a műfajban megszokott módon a játékokból hobbiból öl ártatlanokat (amelyre természetesen most is minden lehetőség meglesz), azon kaphatja magát, hogy látása elhomályosul, hallucinálni kezd, sőt, egy óvatlan pillanatban akár a pisztolyában levő egyetlen golyót akaratlanul is felhasználhatja, hogy véget vessen nyomorúságos életének.

A Survive the Nights világában minden egyes egyedi, kézzel megalkotott épületbe bemehetünk, sőt, életfontosságú lesz, hogy a nagyon is sokrétű tárgyalkotási rendszer segítségével amennyire csak lehet, megerősítsük a várható éjszakai hajlékunkat. A posztapokaliptikus helyszínre ugyanis nappal halálos csend borul, a sötétség eljövetelével azonban rohanó agresszív fertőzöttek százai csatangolnak a tájon emberhúsra éhesen. A játékosoknak, akik odáig egymás készleteit megszerezve próbáltak érvényesülni, össze kell fogniuk, ha nem akarnak elpusztulni. Generátorokkal reflektorokat üzemelhetnek be, tábortüzekkel rakhatják körbe ideiglenes hajlékukat, vagy csak a legelső publikus verziótól azonnal elérhető járművek valamelyikével megpróbálhatják reflektoraikat az útra irányítva túlélni az éjszakát: a fény ugyanis lassítja az életveszélyes fertőzöttek hordáit. Az Elder Scrolls sorozatból ismert fejlődési rendszerrel (amit használsz, abban ügyesebb leszel) és a fentebb leírtak összességével a projekt ugyan még mindig támogatható, valójában a résztvevő 5000 adakozónak hála már régen elérte kitűzött célját, így minden egyes plusz fontot a program csiszolására fordíthatnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények