JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R teszt

Alig meglepő módon egy újabb felújítást kaptunk a Bandai Namco jóvoltából, ezúttal egy jó értelemben vett „bizarr” verekedős játék van terítéken.

R mint Remaster

A Bandai Namco Entertainment 2022-ben alaposan begyújtotta a remaster-kohót – a Klonoa és a Pac-Man World után gyors egymásutánban egy verekedős játék, az eredetileg 2014-ben megjelent JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle címe mögé is odabiggyesztették az R betűt. A CyberConnect2 fejlesztése annak idején kizárólag PS3-ra volt elérhető, úgyhogy a felújításnak már önmagában annyi haszna van, hogy végre minden modern platformon kipróbálható a produkció. Nem is teljesen érdemtelenül, hiszen egy kifejezetten jó játékról van szó, aminek a ráncfelvarrott változata sem vall szégyent.

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R a népszerű anime univerzum alapján készült verekedős játék. Bár lehetőség van benne térbeli kitérésre, a harcrendszere kizárólag síkban zajlik, tehát inkább tekinthető 2D-s anyagnak. Rajzfilmszerű látványvilágával, kissé gyorsított tempójával és látványos effektjeivel bizarr módon engem első blikkre a Street Fighterre emlékeztetett, pedig a szereplőkre sok mindent lehet mondani, de azt nem, hogy hasonlítanának a Capcom karaktereire.

Játékmódok tekintetében nem szenvedünk hiányt, és örömmel konstatáltam, hogy az aktuális trendekkel ellentétben itt az egyjátékos lehetőségek vannak túlsúlyban. A játék sava-borsa a címadó All-Star Battle mód, amit ebben a kiadásban némileg kibővítettek. A nyolc fejezetre osztott módban több, mint 100, egyedi paraméterekkel megbolondított meccset nyomhatunk le, amelyek a JoJo’s Bizarre Adventure anime híres szereplőit eresztik egymásnak. Minden ilyen „panel” más és más módosítót dob be, a nehézségi szintjük is eltérő, az összegyűjtött aranyból viszont lehet venni könnyítéseket, olyan modokat, amik a játékos felé billentik a mérleg nyelvét. Önmagában is rendkívül tartalmas, változatos mód, aki jártas a JoJo-világban, annak különösen érdekes lehet a szereplőket más és más kombinációkban harcolni látni.

Aztán ott az Arcade mód, amin belül két további lehetőségünk van. A Challenge Battle a hagyományos, nyolc random ellenfél elleni játéktermi mód, az Endless Battle pedig a túlélő opció, ahol annyi ellenfelet verhetünk el egymás után, amennyit bírunk. Versus módban egy-egy meccset nyomhatunk a gép, vagy egy másik (helyi) játékos ellen, és persze ott a kötelező gyakorló lehetőség, ahol testre szabható karakterek ellen csiszolhatjuk tudásunkat. Minden játékmódban állítható a nehézség, a meccsek után pedig aranyat kapunk, amiből a galériában vásárolhatunk több száz illusztrációt, zenét, 3D-s karaktermodellt, emblémát és sok mást. Így nemcsak játékmódból akad minden, amire szükség lehet, de értelme is van játszani, hiszen ezzel nyitható meg a számtalan extra tartalom nagy része.

JoJo's Bizarre Adventure Xbox

Természetesen adott az Online multiplayer lehetőség is, erről azonban már nem sok jót lehet elmondani. A JoJo sajnos nem használja a rollback netkódot, aminek az eredménye a szokásosnál is durvább késés, instabilitás és lelassulás. Az a néhány meccs, amibe sikerült bejutnom, pocsékul futott, rendszeresek a hibaüzenetek, az akadások, a várakozások a másikra, és ez sajnos a megjelenés óta sem lett jobb. Cross-platform támogatás nincs, így az is erősen platformfüggő, hogy találunk-e ellenfelet a Ranked és Player Battle módokban. Érdekes módon ki kell mondani, de ebben a játékban abszolút a single-player tartalom a nyerő, emiatt érdemes megvenni, nem a multi miatt.

Tartalomhoz a forma

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R más tekintetben sem fukarkodik a tartalommal. A játékban alapból összesen 51 karakter található az anime univerzum számtalan történetívéből. Igazán színes, őrült egyéniségek, néhány kivétellel nem is hasonlítanak más verekedős játékok figuráira. Van, aki lóháton vágtat be a csatatérre, más nem is egyedül, hanem egy segítőjével harcol, és olyan karakter is van, aki egy kutya. Ennyi szereplő mellett a balanszolás nyilván nehézkes, de alapvetően mindenkivel lehet valamit kezdeni, és ez az egyszerű, de kimondottan élvezetes harcrendszernek köszönhető.

Egy aránylag megszokott, négygombos rendszert kapunk. Az enyhe, közepes és kemény támadás mellett egy kitérés gombunk adott, ezzel lehet elmozdulni a térbeli arénákban, amik önmagukban is személyiségek, interaktív „veszélyekkel” és izgő-mozgó hátterekkel. Minden szereplőnek van néhány speciális mozdulata, az igazán fontos szerepet viszont a három szintben feltölthető Heart Heat csík kapja. Ha ez feltöltődött, akkor lehetőség van bevinni egy extra látványos támadást, ami adott esetben akár az egész meccset is megfordíthatja, vagy eldöntheti. Ugyancsak említésre méltó az Easy Beat rendszer, ami a kombózást teszi könnyebbé. Elég csak az enyhe támadás gombját nyomogatni, ha betalál, karakterünk lenyom egy hosszú kombót, aminek a végén egy Heart Heat támadást is odatesz. Ezek az őrült, látványos és hatásos támadások lehetővé teszik, hogy a kezdők is eredményesen játsszanak, úgyhogy sok, technikásabb játékkal ellentétben itt mindenki számára garantált a sikerélmény.

Az egyetlen furcsaság, amit személy szerint tapasztaltam, hogy a menetek kissé sokáig tartanak, pedig a felújított verzió egy kicsit még gyorsabb is az eredetinél. Bőven van lehetőség a speciális csíkokat akár többször is feltölteni, mintha a szereplők egy kissé túl szívósak lennének. A kétmenetes meccsekből álló árkád mód végére például rendesen elfárad az ember, ugyanakkor lehet, hogy valakinek meg pont ez jön be – én jobban preferálnám a pörgősebb összecsapásokat.

Nem lehet panaszunk a látványra sem, a produkció kiválóan hozza az anime stílusát, ami a videójátékok között is meglehetősen egyedi. Vastag kontúrokkal és relatíve sötét színpalettával dolgozik, amit néhány modern effekt és remek animációk egészítenek ki. Az eredeti játék nem túl régi, így nyilván szilárd alapokról indultak a fejlesztők, de a felújított változat 4K 60 fps grafikája kimondottan jól mutat, és persze tökéletesen fut. Végre egy remaster, amin nem igazán látszik az idő, hanem teljesen friss, kortárs játéknak érződik minden szempontból. Ugyanez mondható el a zenékre, a kezelőfelületre, mindenre – nagyon igényes, gyakorlatilag a japán kiadó egyik legjobb ilyen jellegű (újra)alkotása.

JoJo's Bizarre Adventure Xbox

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R egy kifejezetten jó verekedős játék, és egy olyan újrakiadás, aminek őszintén örülhetünk. Egyjátékos tartalomban, játékmódokban, szereplőkben gazdag, látványa és egész stílusa pedig pont annyira egyedi, hogy megérje vetni rá egy pillantást. Játékmenete egyszerű, de kiforrott, élvezetes – az egész csomag leggyengébb pontja sajnos az online játék, de ha helyben is akad ellenfél, akkor ez sem probléma. Én nagyon jól szórakoztam vele, és szívből megkedveltem ezt a „jó bizarr” világot, így csak ajánlani tudom, a műfaj kedvelőinek feltétlenül.

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re és Switch-re érhető el.

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R legjobb vonásai:

  • tartalmas játék, minden kötelező single-player móddal;
  • 50-nél is több karakter;
  • egyszerűen tanulható, élvezetes játékmenet;
  • hibátlan felújítás szép látvánnyal és némi extra tartalommal.

A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R leggyengébb pontjai:

  • az online multiplayer szörnyen fut;
  • nincs cross-platform támogatás.

dreampage

Előzmények

  • Pac-Man World Re-Pac teszt

    A Bandai Namco úgy gondolta, hogy a Klonoa mellett egy másik klasszikus játékát is leporolja, így Pac-Man újra 3D-ben ugrándozik, felújított grafikával.

  • Klonoa Phantasy Reverie Series teszt

    A Bandai Namco több, mint egy évtized után újra életet próbál lehelni platformer kabalájába, egy felújított csomaggal, amely két játékot tartalmaz egyben.

  • Phantom Breaker: Omnia teszt

    Egy régi és kevéssé ismert verekedős játék vált első ízben elérhetővé a nyugati piacokon, az alcímének pedig semmi köze a kávézáshoz.