Jets'n'Guns olvasói teszt

Ez a cikk az "Írj cikket és nyerj" pályázatunkra beküldött alkotás. Az egyenlőség jegyében az összes erre a pályázatra beküldött irományt kiemeljük néhány napra. (Zsoccc)

Bevezető
Alapszisztémája a "mészosztlősz"-ön alapul, de talán ez a szép benne. A játék elején még csak egy szabadúszó zsoldost alakítunk akinek "hétköznapi" feladatokat adnak. Aztán belecsöppenünk egy galaktikus összeesküvés közepébe.

A pályák előtti sztori

Nagyban

Mint minden zsoldos, mi is a fegyverekre, repülőkre, fejlesztésekre gyűjtjük a lóvét. Ezeknek a tárháza óriási. Ahogy haladunk a játékban, egyre jobb és drágább fegyvereket vásárolhatunk meg (bár az ár és az erő nem mindig egyenesen arányos). Újabb, gyorsabb és szívósabb madarakat vehetünk majd meg. Ezeket fejleszthetjük majd, csak hát ehhez jó vastag pénztárca kell. Vehetünk majd különféle extrákat is, mint például energiapajzs, nanobotok, górédetektor, ún. Rotary Cage, ami a szélső fegyverek forgatására szolgál (fokok beállítására), stb. Lehet különféle titkos dolgokat is összeszedni, ami lehet fegyver vagy új hajó, de akár lehet egy gumikacsa (rengeteg van belőle, de nem kapsz semmit se, ha összeszeded az összeset. De tényleg. 2000$ el lehet adni, másra nem jó).

Különböző fegyverek, különböző árban

Nagyban

A történet
Miközben el vagyunk foglalva mindenféle kis pénzszerzéssel, hirtelen kapunk egy üzenetet a régi parancsnokunktól Col. Troubleman-től, miszerint egy aljas diktátor Xoxx el akarja pusztítani az univerzumot (mint mindenki). Ehhez elrabolta Professor von Hamburgert, aki feltalált egy óriási quantum ágyút amit szigorúan jó dolgokra akart használni. A sztori során a lánya Erecta folyamatosan rágni fogja a fülünket, hogy hozzuk vissza neki az apját.
Először el kell jutnunk az anyahajóra, az U.S.S Impotence-re.

Íme az anyahajó :)

Nagyban

Humorizálás
Alapból a játék így eléggé lapos lenne. Viszont erre a készítők is gondolhattak, mert szinte az egész játékra eszement agymenés jellemző. Első rögtön az, hogy az egyik "repülőnk" nem más mint egy hotdogos autó. Másik a anyahajó formája (sztem már mindenkinek leesett :D). A harmadik, hogy el kell lopnunk egy hatalmas sörtartályt, amiben repülő sörösüvegek és söröshordók próbálnak megakadályozni. És még sokáig sorolhatnám...

Erre értettem az agymenést :D

Nagyban

Game Over? Nem hiszem
Mint minden más játékban, ha legyőzöd a főgórét és megmented a világot akkor jön a Game Over. Itt ez nem így van. Nem akarom lelőni a "poént" szóval csak annyit mondok, hogyha kész az utolsó boss, akkor egy feketelyuk beszív (a Credits végén) minket és a történet elejére rak minket, persze egy nehezebb szinten. Ha azt hinnénk, hogy a keményen megszerzett gépünk és lóvénk elveszne, akkor megnyugodhatunk, ez nem így van, bár innentől fogva akár Hardon játszunk, a játék nagyon könnyű lesz. Ezzel megnyitunk pár "titkos" járgányt. A fegyvereink is megmaradnak...

Ultimate Weapon!!!

Nagyban

Soundtrack
Ez viszont egy különösen jó pontja a játéknak. Különféle pályáknak más és más zene passzol, amit nagyon is eltaláltak. A zenéket egy Machinae Supremacy nevezetű banda szolgáltatott. Egy ügyes csavart vetett be a banda, miszerint a rockba beleszőttek régi retro játékok hangeffektjeit is. Van amikor egy nagyon pörgős pályán vagyunk, így ehhez igazodik a zene is. Az utolsó pálya a világvége hangulatot kölcsönzi, így a zene is lehangoló, szomorkás. Az eredmény egy óriási összhang. Nekem bejött.

Microsoft már itt is :)

Nagyban

Összegzés
Egy alapvetően jó játék sok jó húzással és ötlettel, nameg poénnal. De mindenben van egy kis szépséghiba. Egy idő után már unalmas tud lenni, többszöri végigjátszásra már túl könnyű tud lenni, rengeteg villódzás (epilepszia), átláthatatlan képek.
10/7

Ez lenne az a feketelyuk

Nagyban

A végére egy kis extra, amit itt megtaláltok