How to Survive - Bemutató

Túlélési útmutató 2. rész

Három fő szükségletünk van, melyekre oda kell figyelnünk: éhség, szomjúság és fáradtság. Kezdjük az éhséggel. Eleinte csak a különféle növényeket tudjuk elfogyasztani, de később vadászhatunk is, ráadásul az alapanyagok kombinálásával egzotikus ételeket is készíthetünk. A legtöbb élelmet - akár növényi, akár állati eredetű -, fogyasztás előtt meg kell sütnünk a tűznél, hacsak nem akarunk gyomorrontást, rosszabb esetben komoly fertőzést összeszedni. Ehhez az "1" és "2" gombokkal ki kell választanunk azokat - képernyő bal alsó sarkában látjuk az aktív tárgyat -, majd a "Q" billentyűvel megsütni. A használható dolgokat szintén itt tudjuk kiválasztani és alkalmazni, például a gyógycsomagot előbb itt kell aktívvá tenni és a "Q"-val használni.

Életerőcsíkunk a képernyő bal felső részén található, itt kerülnek jelzésre az egyéb figyelmeztetések is, úgymint az éhség, szomjúság és fáradtság. Amikor ezek az értékek elérik az 50%-ot, megjelenik egy ikon, ami azt jelzi számunkra, ideje enni, inni vagy aludni. Szerencsére nem kell azonnal rohanni, egy darabig még el lehet lenni így is, de innentől kezdve egyre jobban gyengülünk, ezért érdemes mielőbb kielégíteni ezeket az alapigényeket.

Szomjúságunkat a forrásoknál csillapíthatjuk, de amennyiben találunk üres tárolóedényeket, érdemes beléjük tölteni vizet, így magunkkal tudjuk azt vinni vész esetére. Ha megszomjazunk és nincs a közelben forrás, jól jön az elraktározott folyadék. Ráadásul ha találunk megfelelő növényeket, akkor azok segítségével a vízből ízletes italokat is készíthetünk, melyek nemcsak szomjunkat, de éhségünket is enyhítik. Az ételeknél is hasonló a helyzet: a vadhúst megsütjük, majd például ehető gombával ízesítjük, és máris sokkal több erőt ad számunkra. Most pedig nézzük az alvást, mert ez sokkal komplikáltabb.

Játék közben leginkább az alvással fog meggyűlni a bajunk, ugyanis csak a kijelölt biztonságos óvóhelyen pihenhetünk, ám ezt előbb meg kell tisztítanunk az élőhalottak hordáitól. Ami azért sem egyszerű feladat, mert amint kinyitjuk az ajtót, egy sziréna fog szólni perceken keresztül, ami odacsődít minden zombit a környékről. Amint zöldre vált a lámpa és elhallgat a sziréna, már nyugodtan bemehetünk aludni, nem fog senki zavarni. Sajnálatos módon nem pihenhetünk akkor, amikor szeretnénk, ugyanis csak abban az esetben tudunk aludni, ha fáradtságunk 50% vagy az alatt van. Ezért nem is aludhatunk át minden éjszakát.

Karakterünk képességeit fejleszteni is tudjuk, ezt már említettem korábban. Szintlépéskor kiválaszthatjuk, hogy tovább bírjuk étlen, szomjan és pihenés nélkül, ami nagyon jól jön, érdemes minél hamarabb megtanulni. Szintén érdemes a távolsági harcra is rágyúrni - pláne a nyilazásra, mert a lőfegyverek ellen védettek a páncélos zombik, de a fejlövést csak egyszer védi ki a sisakjuk, ha van. Minél rövidebb ideig tart a célzás, annál nagyobb hordák ellen tudunk már távolról fellépni hatékonyan. Sajnos a közelharcra is rákényszerülünk majd, ugyanis a zombik meglepően gyorsan tudnak szaladni, pláne, ha már egyszer meglőttük őket.

A környezet is egyre kevésbé barátságos: eleinte szabadon gázolhatunk a vízben, később felbukkannak a piranha-rajok, akik pillanatok alatt felfalnak bennünket, ha nem figyelünk (Szerencsére nem válogatnak, a zombikat is megeszik, ha becsalogatjuk őket a vízbe). A "normál" zombikat később felváltják az erősebbek, melyek robbannak, savat köpnek és egyéb módon teszik nehezebbé életünket. Mindennek a tetejébe pedig időnként egy-egy "főzombi" is előkerül, amit komoly kihívás elintézni, pláne, hogy közben a kisebbek is mindenhonnan jönnek. A zsákmányul szolgáló vadállatok élőholt kiadásai is viszonylag hamar feltűnnek, elég kellemetlen perceket okozva, hiszen tank módjára öklelnek fel minket, ráadásul gyorsak és addig nem tágítanak, míg le nem lőjük őket vagy fel nem fordulunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények