Hardware: Rivals teszt

Előzmények, karakterek, járművek

Még a CES-en teljesítettem mobilarenás kötelezettségeimet, amikor befutott a lehetőség, hogy a Hardware: Rivals című játékot teszteljem, hiszen ha valamiben van valami autó, vagy más jármű, akkor én azt boldogan megnézem. A produktumról viszont valószínűleg kevesen hallottak, pedig volt ennek egy elődje, amit 2002-ben publikáltak és Hardware: Online Arena néven futott. Ahogy az is PlayStation exkluzív volt, úgy a folytatás sincs ez másképp: csak PlayStation 4-re érhető el, és ami az egész epizódnak a lényege, hogy az interneten keresztül zajlik, vagyis nem lehet a gép ellen menni.

A játékot idén január 5-én adták ki hivatalosan, előtte megannyi bétateszten átesett, és egy ideig csak a PS Plus fiókkal rendelkezőknek volt letölthető. Már egyébként a feltelepítve körülbelül 6,5 gigabájtos adatcsomagból is látszik, hogy itt nem szabad jövőt idéző grafikára és végeláthatatlan mennyiségű tartalomra számítani, magának a menünek a felépítése is rémesen egyszerű. Magunkat különféle karakterek szerint lehet megformázni, egyelőre ebből négy van (Tommy, Gwen, Frank, Kat), az öltözékből pedig nyolc, ami általában a színeket jelöl, van katonai outfit, és van például rózsaszín szívecskés is (köszi). Minél több küzdelemben veszünk részt, annál magasabb szintre ugrunk, így különféle upgrade-ek is elérhetővé válnak, amiknek aktiválása után főszereplőink jobban céloznak, kevésbé sérülnek, ilyenek.

Még emberünk küllemét is megváltoztathatjuk
Még emberünk küllemét is megváltoztathatjuk [+]

Összesen hat járgánnyal lehet csatába indulni, bár típust tekintve inkább kettőről lehetne beszélni: vannak a tankok és a gyorstüzelésű egységek (FAV-ok, angolul Fast Attack Vehicles). Itt is elmaradhatlatlan elemnek számítanak a különféle színkombinációk, de ami igazán megkülönbözteti a járműveket, az a sebesség, a kezelhetőség, illetve a támadási és a védekezési hatékonyság, nyilván a kisebb masinák gyorsabban mozognak de kevesebbet sebeznek, a nagyobbak pedig pont fordítva.

Játékelemek, grafika

Kezdjük a Challenge móddal, ahol ötféle fő megmérettetést kell teljesítenünk, ezek mindegyike különféle alfeladatokkal kecsegtet. Nekem speciel ez a része tetszik leginkább a játéknak, mert rengeteg ügyességi kihívás tárulkozik elénk. Minél gyorsabban kell például abszolválnunk egy adott pályaszakaszt, tankkal kell szlalomoznunk, vagy éppen a lehető legnagyobb lendületet gyűjtve kell egy rámpáról távolugrást végrehajtanunk. Ha az ilyenek nem tetszenének, lehet mást is választani, összegyűjthetünk három dolgot a pályák különféle pontjairól, megsemmisíthetünk kihelyezett tárgyakat vagy ellenfeleket. A legmókásabbak közé az űrállomás tartozik, ahol olyan feladatok várnak ránk, mint például ugrás után minél tovább a "levegőben" maradni, vagy a lehető leggyorsabban lelőni öt vetélytársat. Hozzátartozik viszont az igazsághoz, hogy a challenge-es dolgoknak csak akkor láthatunk neki, ha vannak játékon belüli barátaink, ami teljesen abszurd és logikátlan lépés, hiszen itt a legtöbbször időre kell teljesíteni mindent.

Itt éppen megsemmisítem az ellenfelet
Itt éppen megsemmisítem az ellenfelet [+]

A másik fő módban további tíz játéktípus között találhatjuk meg a nekünk leginkább tetszőt. Ha valami elképesztően nagy aprításra vágyunk, akkor beléphetünk olyan küzdelmekbe, ahol csak a legerősebb járművek és fegyverek használhatók, ha ez nem fűlik a fogunknak, akkor farkasszemet nézhetünk egy random kisorsolt online játékossal, nyomhatunk egylövéses halált, beleugorhatunk egy lövöldözés közepébe (aztán majd kiderül, meddig tudunk talpon maradni, Gundelnél biztos rövidebb ideig). Ha egyébként csak a barátokkal mérkőznénk meg, akkor külön eseményt is létrehozhatunk. Okos döntés volt a fejlesztők részéről a rookie only létrehozása, hiszen ezt a módot csak olyanok használják, akik még nincsenek tisztában a játék adta lehetőségekkel, vagyis van idő megszokni mindent, nem az történik, hogy csak negatív élmény éri őket.

Az ellenfél próbálja elfoglalni az egyik zónát
Az ellenfél próbálja elfoglalni az egyik zónát [+]

A grafika elég egyszerű, én azt mondanám, hogy mostanság már mobilon vagy éppen tableten is látunk hasonló szintű produktumokat, és igen, a bő egy évtizeddel kiadott előd sem volt sokkal a mostani alatt. Oké, nem ez a lényeg, csak furcsa, főleg egy meglehetősen erős hardverrel szerelt PlayStation 4 esetén. A képernyőn persze a legfontosabb adatok jelennek meg, így a sebesség, vagy éppen az élet, középen felül pedig a pontszámot írja ki a szoftver. A fegyverek és a robbanások amúgy jól néznek ki, illetve az sem rossz, hogy a semmiből képesek eltalálni, ami azért egy pillanatra egyrészt felidegesít, másrészt megijeszt és cselekvésre késztet. A másik likvidálására egyébként megannyi lövőeszköz létezik, amit vagy a választott játékmóddal kapunk meg, vagy az úton szedjük fel: a gépfegyver, a lézer, az ágyú, a rakéta és társai tartoznak ebbe a nívós arzenálba.

Látványos, de megunható küzdelmek

Az irányítást nem minden esetben mondanám könnyűnek, a tanknál és a FAV-nál is szükség van időre, mire a kezünk rááll úgy a joystickra, hogy méltó ellenfelei lehetünk másoknak. Az egyikkel ugyanis megyünk jobbra-balra, a másikkal pedig a fegyvereket állíthatjuk a megfelelő helyzetbe, és ennek megfelelően kanyarodik egyébként a jármű is, vagyis két dologra kell egyszerre figyelni. A játék persze valamennyit segít, amikor valakit megcélzunk, akkor piros kockában jelzi, ekkor azonnal lehet tüzelni. Talán a gombokat is jobban ki lehetett volna használni, elég kevés billentyűt kell nyomogatni.

Röpködnek a golyók, gyorsan kell reagálni
Röpködnek a golyók, gyorsan kell reagálni [+]

A hangokkal nem vagyok még teljesen elégedett, több lehetne a vizuális effekt is, de nekem nem nyerte el a tetszésemet sem a robothang, ami mindegy fontosabb momentumról beszámol (első lövés, szuperfegyverek aktiválása stb.), sem pedig a karakterek örvendezése, kevésbé érthető és egyáltalán nem változatos. Akárhogy is, a Hardware: Rivals egyik nagy előnye és egyben hátránya, hogy teljesen online. Nekem mindig voltak és vannak fenntartásaim, hogy miért nem lehet osztott képernyős módot is belerakni a játékokba, hiszen ugyan itt jó dolog elbújni és lesből támadni, mégis én szívesen látnám, ahogy a mellettem ülő haverom ordibálva kap ki tőlem. Ettől még jó, hogy nem robotokkal és gépes csalásokkal találjuk szembe magunkat.

Egylövéses halál...
Egylövéses halál... [+]

A Challenge módot mindenképpen csak ajánlani lehet, de az borzalmasan idegesítő, hogy csak akkor lehet nekilátni, ha barátokat szerzünk a weben, addig a rendszer nem engedi egyik kipróbálását sem. Az egyszerű grafika számomra nem tragikus dolog, mondjuk ha már lefejlesztek valamit, főleg PS4-re, ennél egy kicsit szemkápráztatóbb dolgot készítenék, a legdurvább pedig tényleg az, hogy óriási különbséget nem lehet felfedezni a lassan 14 évvel ezelőtti részhez képest. Egy szó mint száz, el lehet lenni ezzel a játékkal, illetve vannak tényleg nagyon izgalmas küzdelmek, de az adrenalin hamar visszatér a szokásos mederbe, és onnantól már csak a háttértárból fog feleslegesen elcsípni pár gigabájtot a gém.

Pro:

  • Pörgős játékmódok;
  • jót tesz neki, hogy online megy, bár....

Kontra:

  • Könnyen ellaposodhat és monotonná válhat;
  • kevés választható ember és jármű;
  • a grafika a régi kort idézi;
  • és mégiscsak kellene bele offline mód is.

55

Legendd

Azóta történt

  • Hitman teszt (PS4)

    Továbbra is csendben, különféle eszközök garmadájával kell likvidálnunk a célszemélyeket, a küldetések izgalmasak, a grafika is szépre sikerült, szívünk szerint egyszerre akarnánk az összes epizódot.

  • Alienation teszt (PS4)

    A Housemarque fejlesztése kiváló ajánlat lehet azoknak, akik csodás látványvilágra, izgalmas küzdelmekre és pörgős játékmenetre vágynak, vagy csak kipróbálnák a shoot 'em up stílust.

  • Shadow of the Beast teszt (PS4)

    A gyönyörű grafikával, villámgyors játékmenettel és sok vérrel operáló játék egyszerre mutatja meg, hogy milyen egy jó remake, illetve azt, hogy miért nincs szükség ilyesmire.

  • Sherlock Holmes: The Devil's Daughter teszt (PS4)

    Visszaugrunk megint bő száz évet, hogy újabb rejtélyeket oldjunk meg. A korhű környezet még mindig jól néz ki, a játék sem könnyű, de ne várjunk csodát tőle.

Előzmények

  • NBA 2K16 teszt

    A népszerű kosárlabdás sorozat immár a tizenhetedik részét éli meg, még jobb lett a grafika és az irányíthatóság, több lett a show elem és a csapatkínálat is jóval bővebb lett. Az eddigi legjobb NBA játék?

  • Until Dawn teszt

    A kizárólag PlayStation 4-re elérhető horrorjáték látvány- és hangvilága magával ragadó, a fejlesztők odatették magukat. A színészi játék példás, a többszöri újrajátszás lehetősége még ennél is jobb dolog.