Előzmények, karakterek, járművek
Még a CES-en teljesítettem mobilarenás kötelezettségeimet, amikor befutott a lehetőség, hogy a Hardware: Rivals című játékot teszteljem, hiszen ha valamiben van valami autó, vagy más jármű, akkor én azt boldogan megnézem. A produktumról viszont valószínűleg kevesen hallottak, pedig volt ennek egy elődje, amit 2002-ben publikáltak és Hardware: Online Arena néven futott. Ahogy az is PlayStation exkluzív volt, úgy a folytatás sincs ez másképp: csak PlayStation 4-re érhető el, és ami az egész epizódnak a lényege, hogy az interneten keresztül zajlik, vagyis nem lehet a gép ellen menni.
A játékot idén január 5-én adták ki hivatalosan, előtte megannyi bétateszten átesett, és egy ideig csak a PS Plus fiókkal rendelkezőknek volt letölthető. Már egyébként a feltelepítve körülbelül 6,5 gigabájtos adatcsomagból is látszik, hogy itt nem szabad jövőt idéző grafikára és végeláthatatlan mennyiségű tartalomra számítani, magának a menünek a felépítése is rémesen egyszerű. Magunkat különféle karakterek szerint lehet megformázni, egyelőre ebből négy van (Tommy, Gwen, Frank, Kat), az öltözékből pedig nyolc, ami általában a színeket jelöl, van katonai outfit, és van például rózsaszín szívecskés is (köszi). Minél több küzdelemben veszünk részt, annál magasabb szintre ugrunk, így különféle upgrade-ek is elérhetővé válnak, amiknek aktiválása után főszereplőink jobban céloznak, kevésbé sérülnek, ilyenek.
Még emberünk küllemét is megváltoztathatjuk [+]
Összesen hat járgánnyal lehet csatába indulni, bár típust tekintve inkább kettőről lehetne beszélni: vannak a tankok és a gyorstüzelésű egységek (FAV-ok, angolul Fast Attack Vehicles). Itt is elmaradhatlatlan elemnek számítanak a különféle színkombinációk, de ami igazán megkülönbözteti a járműveket, az a sebesség, a kezelhetőség, illetve a támadási és a védekezési hatékonyság, nyilván a kisebb masinák gyorsabban mozognak de kevesebbet sebeznek, a nagyobbak pedig pont fordítva.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!