HALO WARS

ELSŐ OLDAL


Emlékszem, amikor régen egy ismerősöm magyarázta, hogy a Medal of Honor - Allied assault egy Playstation játéksorozat PC-s epizódja, hülye fejjel néztem, hogy egy FPS-t hogy lehet kontrollerrel irányítani. Aztán kipróbáltam a Halo-t, a Killzone-t és a Black-et, és cirka 30-40 perc játékidő után már nem is zavart, hogy kontrollerrel játszom billentyűzet-egér kombó helyett. Hozzászoktam, mint ahogy sokan mások, és megváltozott az ipar. Mára több konzol exkluzív FPS jelenik meg, mint PC-s. Most előjött ugyanez a gondolatmenet a csöpp kis fejemben az RTS-ekkel kapcsolatban is.

MÉGIS HOGY AZ ISTENBEN LEHET EGY STRATÉGIAI JÁTÉKOT XBOX KONTROLLERREL IRÁNYÍTANI?


Reppent fel a kérdés, aztán rájöttem, hogy mi a titok nyitja. "Ha a hegy nem megy Mohamedhez, majd Mohamed megy a hegyhez.", vagyis: ha a kontrollerrel nem tudnál normálisan játszani Starcraftot, akkor nem egy Starcraft szintű stratégiai játékot csinálunk hozzá. Tehát, nincs szükség 400 klikk/perces sebességre, egyszerűen kompenzáljuk dolgokkal. Pl.: az álló egységek a legmegfelelőbb taktikát használják, ha egy ellenfél a hatótávolságukba érkezik. Fedezéket használnak. A bázisépítés jóval egyszerűbb, mint azt más játékokban megszoktuk. Az egység kiválasztás a két főbb játékoscsoportnak lett optimalizálva, azoknak, akik kisebb csapatokkal szeretnek taktikázni, és azoknak akiknek a stratégia kimerül a Tankrush-ban, és még sorolhatnám. És most a válasz röviden? Könnyen.


Most, hogy ezt elmagyaráztam, térjünk is rá a következő fontos részre. Ha a Bungie fejlesztette a Halo trilógiát, és egy eszméletlen jó és epikus sztorit kialakítottak, vajon az Ensemble srácok tudják ezt űberelni, egy olyan játékban, ami a Halo incidens előtt játszódik 20 évvel, tehát kötött a kezük a végkimenetellel kapcsolatban? Elvégre itt még sok kis Master Chief rohangál a képernyőn, a Floodról senki semmit nem tud, a Covenant pedig messziről sem olyan erős, mint a Combat Evolved(Halo 1) alatt. A sztori szódával elmegy kategória, és ha már húsz évvel az eredeti történet előtt játszódik, legalább egy prológust betehettek volna, vagy valami hasonlót. Persze van egy idővonal, amit unlockolhatunk, és az elmagyarázza, hogy mi is történt eddig, illetve mi történik a két esemény között, de ez az egész olyan érzést kelt bennem, mintha a Microsoft tényleg csak annyit akart volna, hogy bővítse a frencsájz-t, és ezért rábökött egy pontra az akkorra már komolyan körbeírt univerzumban, hogy történjen itt, és legyen benne sok Flood, Covenant, intrika és és még több sok sok kis Master Chief.


Ami a karaktereket illeti, tudom, hogy most a borostás kopasz kommandós a divat, de talán pont ezért sem tudtam azonosulni a főhőssel. Aztán ott van a szárnysegéd kutatónő, akit (nem fogjátok kitalálni) elrabol a Covenant, és bár folyamatosan oltják egymást a főhőssel mégis egymásra kell, hogy hagyatkozzanak, és egyfajta romantikus vonalat is behoznak ezzel a sztoriba (kb akkorát, mint amekkora az ilyen filmes/játékos szituációkban lenni szokott), aztán ott a parancsnok, aki kiadja a parancsokat, és néha mondd valamit küldetés közben, és végül ott van a hajó fedélzeti intelligenciája, akinek briliánsan eltalálták a karakterét. Nem csak egy nagyszájú némber, mint Cortana az eredeti trilógia Mesterséges intelligenciája, Serina folyamatosan megállás nélkül úgy osztja a cinikus és szarkasztikus poénokat, hogy még én is csak néztem. Mellettük ott van még Alice, Douglas és Jerome, a három Spartan, és ennyivel ki is fújt a stáb az emberi oldalról. És ez még a jobbik dolog. A rosszabbik az, hogy a kampány kb. egy délutánt vesz igénybe.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt