Hirdetés

Halo Wars 2 bemutató (Xbox One)

RTS konzolon?

A 2000-es évek elején bizonyára sokan viccnek gondolták, hogy konzolokon valaha is lehet megfelelő módon irányítani egy valós idejű stratégiai játékot, hiszen kontrollerrel szinte lehetetlen feladatnak tűnt mindez. A PC-k kiváltsága volt mindig is egy-egy RTS, és bár voltak próbálkozások, az igazi konzolos áttörést a 2009-ben megjelent Halo Wars hozta el.

A népszerű Halo világában játszódó alkotás a megboldogult Ensemble Studios-tól kaptuk meg, ők korábban az Age of Empires szérián dolgoztak, így nem voltak kezdők a témában. A játék végül sikeres lett mind szakmailag mind technikailag (sőt talán a mai napig egy etalon konzolokon), így rengetegen várták, hogy a Microsoft egy új stúdióval elhozza nekünk a folytatást egyszer.

Sajnos erre közel 8 évet kellet várni, de a Total War sorozatért és az Alien: Isolation című játékért is felelős Creative Assembly berkeiben végre elkészült a Halo Wars 2. része. Nézzük mit kapunk a pénzünkért, megérte-e várni oly sok évet egy újabb élvezetes RTS-re, milyen újdonságokra számíthatunk a folytatásban?

Atriox bárkája

A Halo játékok többnyire a különleges (bár egyesek szerint néhol követhetetlen) sztorik miatt is élvezetesek voltak, és részben az új rész is ezt a vonalat követi. Ha valaki játszott az első résszel, az emlékezhet rá, hogy úgy fejeződött az be, hogy a Spirit of Fire nevű hajó teljes legénysége krió álomban fekszik, azonban a Legendary befejezés plusz jelenetében a hajó mesterséges intelligenciája jelzi, hogy valamilyen problémát észlelt. A 2. rész ettől a jelenettől veszi fel a fonalat, kiderül, hogy 28 évig volt mindenki lefagyasztva, vagyis időben nem sokkal a Halo 5: Guardians eseményei után járunk.

Helyszínként pedig nem mást kapunk meg, mint a Halo 3-ból is ismert Ark-ot, ahol mint korábbi részekben kiderült magukat a Halo gyűrűket készítik. Itt derül ki, hogy a UNSC erőit (vagyis a Földi csapatokat) elsöpörték a Covenantból kivált Atriox nevű Brute és csatlósai és egyfajta bázisként üzemeltetik az installációt. Mi egy vészjelzés miatt megyünk a felszínre, végül pedig azt a feladatot tűzzük ki magunknak, hogy a betolakodókat elűzzük a bárkáról. Ehhez kapunk nem kevesebb mint 12 küldetést, és a korábban már megszokott játékmenetet. Szerencsére a Halo Wars 2 ebben az egy dologban nem sokat változott, inkább csak finomhangolták az egész rendszert. Egy teljesen átlagos RTS-t kapunk, vagyis van itt bázis építés, nyersanyag gyűjtés (szerencsére ugyanabban a formában, ahogy az első részben), és egység gyártás.

A grafika sokkal jobban néz ki, mint elődjében, főleg ha az ember PC-n próbálja ki a játékot, lévén Play Anywhere címről beszélhetünk, vagyis nem csak Xbox-ra, hanem Windows 10-re is megkapjuk a programot, a mentéseink pedig közösek. A kampány nagyjából 7-8 óra alatt teljesíthető, néhol frusztrálóan nehéz tud lenni magasabb szinten (főleg a 11. küldetés), de igazából egyetlen egy nagy probléma van vele, méghozzá a befejezés. Anélkül hogy spoilereznék elmondhatom, hogy konkrétan bár kapunk egy befejezést, az tulajdonképpen szinte semmit nem ér, hiszen a fő konfliktust nem zárjuk le vele, így csak dühösen várhatjuk egy esetleges folytatás bejelentését, vagy a Season Pass-ben ígért egyjátékos DLC-k eljövetelét.

Ez sajnos csalódás lehet a rajongók számára, arról nem is beszélve, hogy Legendary befejezéskor nem kapunk plusz jelenetet, holott ez a korábbi Halo játékoknál már megszokott volt. Egyéb téren a játéknak nincs szégyellnivalója. A grafika ugye szebb lett, a zenék hangulatosak, azok az átvezető filmek valami fantasztikusak lettek, látszik, hogy a Blur stúdió megint kitett magáért. (csak ezekből is kevés van, összesen 7 db)

A többjátékos móka

A Halo játékoknál a normális sztori mód mellett kifejezetten erős többjátékos módokat szoktunk kapni, és ebben a Halo Wars 2 sem kivétel. A kampány szerencsére ismét végigjátszható egy ismerősünkkel, de az igazi kihívás az egymás elleni küzdelmekben rejlik. Erre pedig több lehetőségünk is lesz. Egyfelől kapunk egy skirmish módot, ahol gép ellenfelek ellen tudunk játszani, de visszatérnek természetesen a normál csaták is, amikor egyedül, vagy társainkkal kell más játékosok ellen játszani. Ekkor megkapjuk szinte ugyanazt mint az első részben, csak kibővítve több újdonsággal.

Választanunk kell egy vezetőt (mindegyiknek más-más különleges képessége van), majd győzelemre vezetni a csapatunkat különböző módokban (Deathmatch, Stronghold stb.) Ami viszont érdekesebb lehet, az a Blitz mód, amelyet már korábban kipróbálhattunk a nyílt béta alkalmából. Ennek a lényege, hogy nincs külön bázis építés, hanem különböző kártyák használatával hívhatjuk le az egységeinket. Minden kártyának megvan a saját tulajdonsága, illetve az, hogy milyen energia mennyiségért használhatjuk (az energiát automatikusan kapjuk, de a pályán összeszedett csomagokkal gyorsíthatjuk a számlálót). A kihívás ebben, hogy saját magunk állíthatjuk összes a paklijainkat, a kártyákat pedig győzelmek, vagy szintlépés után kapjuk, de lehetőségünk van valódi pénzért is vásárolni azokat.

A Blitz mód leginkább a gyors játékok kedvelőinek lehet előny, hiszen, míg az alap multiplayer módban egy-egy komoly menet akár fél óráig is eltarthat, itt akár percek alatt vége lehet egy körnek. Nyilván az alap kártyákkal is győzelemre lehet vezetni a csaptainkat, de sajnos zavaró lehet az, hogy valakik valódi pénzért esetleg előbb tesznek szert komolyabb egységekre. A Halo Wars 2 egy minden ízében élvezetes folytatás, részben mégis csalódás, mert egyes részleteiben a rajongók kicsit azért többet vártak tőle. Amíg egy lehetséges folytatásra, esetleg az érkező DLC-kre várunk, addig mindenképp érdemes lehet kipróbálni, hiszen összességében még mindig a legjobb konzolos stratégiai játékszériáról beszélhetünk.

A Halo Wars 2 alap kiadása február 21-én jelent Xbox One-ra és PC-re, Windows 10 rendszerekre. Mi az Xbox változatot próbáltuk ki.

Pro:

  • Igazi Halo hangulat,
  • fantasztikus átvezetők,
  • könnyű kezelhetőség,
  • blitz mód.

Kontra:

  • A befejezés,
  • a rövid kampány,
  • egyes küldetések irreálisan nehezek magasabb fokozaton,
  • fizetős sztori DLC érkezik.

80

oriic

Azóta történt

Előzmények