Halo Wars 2 bemutató (Xbox One)

Atriox bárkája

A Halo játékok többnyire a különleges (bár egyesek szerint néhol követhetetlen) sztorik miatt is élvezetesek voltak, és részben az új rész is ezt a vonalat követi. Ha valaki játszott az első résszel, az emlékezhet rá, hogy úgy fejeződött az be, hogy a Spirit of Fire nevű hajó teljes legénysége krió álomban fekszik, azonban a Legendary befejezés plusz jelenetében a hajó mesterséges intelligenciája jelzi, hogy valamilyen problémát észlelt. A 2. rész ettől a jelenettől veszi fel a fonalat, kiderül, hogy 28 évig volt mindenki lefagyasztva, vagyis időben nem sokkal a Halo 5: Guardians eseményei után járunk.

Helyszínként pedig nem mást kapunk meg, mint a Halo 3-ból is ismert Ark-ot, ahol mint korábbi részekben kiderült magukat a Halo gyűrűket készítik. Itt derül ki, hogy a UNSC erőit (vagyis a Földi csapatokat) elsöpörték a Covenantból kivált Atriox nevű Brute és csatlósai és egyfajta bázisként üzemeltetik az installációt. Mi egy vészjelzés miatt megyünk a felszínre, végül pedig azt a feladatot tűzzük ki magunknak, hogy a betolakodókat elűzzük a bárkáról. Ehhez kapunk nem kevesebb mint 12 küldetést, és a korábban már megszokott játékmenetet. Szerencsére a Halo Wars 2 ebben az egy dologban nem sokat változott, inkább csak finomhangolták az egész rendszert. Egy teljesen átlagos RTS-t kapunk, vagyis van itt bázis építés, nyersanyag gyűjtés (szerencsére ugyanabban a formában, ahogy az első részben), és egység gyártás.

A grafika sokkal jobban néz ki, mint elődjében, főleg ha az ember PC-n próbálja ki a játékot, lévén Play Anywhere címről beszélhetünk, vagyis nem csak Xbox-ra, hanem Windows 10-re is megkapjuk a programot, a mentéseink pedig közösek. A kampány nagyjából 7-8 óra alatt teljesíthető, néhol frusztrálóan nehéz tud lenni magasabb szinten (főleg a 11. küldetés), de igazából egyetlen egy nagy probléma van vele, méghozzá a befejezés. Anélkül hogy spoilereznék elmondhatom, hogy konkrétan bár kapunk egy befejezést, az tulajdonképpen szinte semmit nem ér, hiszen a fő konfliktust nem zárjuk le vele, így csak dühösen várhatjuk egy esetleges folytatás bejelentését, vagy a Season Pass-ben ígért egyjátékos DLC-k eljövetelét.

Ez sajnos csalódás lehet a rajongók számára, arról nem is beszélve, hogy Legendary befejezéskor nem kapunk plusz jelenetet, holott ez a korábbi Halo játékoknál már megszokott volt. Egyéb téren a játéknak nincs szégyellnivalója. A grafika ugye szebb lett, a zenék hangulatosak, azok az átvezető filmek valami fantasztikusak lettek, látszik, hogy a Blur stúdió megint kitett magáért. (csak ezekből is kevés van, összesen 7 db)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények