Halo: The Master Chief Collection bemutató

Jelen

A kollekció már abban is egyedi, hogy kicsivel több mint 45 gigabájt nagyságú, amely egyáltalán nem lenne furcsa a Blu-Ray formátumot használó Xbox One esetében. Az érdekesség ott kezdődik, hogy már korábban lehullott a lepel az első napi javításról, amely nem kevesebb, mint 15 GB-os mérettel rendelkezik. Sokan értetlenül álltak mindezt meghallva, azonban a fejlesztők szerint minderre szükség volt. A teljes csomag ugyanis akkora méretű lett, hogy nem fért fel egy lemezre, így ezt a megoldást találták ki.

A letölthető pakk a javítások mellett a komplett többszereplős módot is tartalmazza, viszont a rendszernek hála, nem kell megvárni a teljes letöltést, a kampány módok már a legelső alkalommal is játszhatóak lesznek. Korábban arról szóltak a pletykák, hogy akiket nem érdekel a multiplayer, azoknak nem szükséges ezt a nagy adatmennyiséget letölteni, azonban mint kiderült, komolyabb javításokat is eszközölnek vele, így mindenkinek muszáj lesz beszereznie.

A játékot elindítva egy egyedi menürendszer fogad minket, amely segítségével a legegyszerűbben lehet a különböző részek között navigálni. A felhasználói felület 5 nagyobb részre lett osztva. A opcióknál a szokásos dolgok mellet különböző azonosítókat lehet beállítani. Az egyedi páncélok mellett számos emblémát, avatárt, klán azonosítót vagy névtáblát lehet választani, bár igazából ezek a többjátékos módban kapnak nagyobb szerepet.

A kampány menüpont alatt látható a sorozat négy részének listája, amelyek közül már első nap az összes létező pálya elérhető. Egész egyszerűen csak kiválasztjuk melyik epizóddal szeretnénk játszani, milyen nehézségi szinten, és már indulhat is a misszió. Külön érdemes megemlíteni azt, hogy ha kiválasztjuk az egyik játék menüjét, akkor az adott rész zenéje lesz hallható, valamint a háttér is megváltozik. Apróság, de dícséretes dolog.

A korábban megismert koponyák a kollekcióban is elérhetők lettek. Ezek segítségével az egyes pályákat még nehezebbé tehetjük, elég csak az olyanokra gondolni, mint a Blind koponya, amely eltávolítja a kijelzőről az összes információt, sőt a célkereszt, valamint a fegyver képe sem lesz látható. Vagy ott van a Black Eye, amely hatására csak akkor töltődik vissza az energiánk, ha puszta kézzel végzünk egy ellenféllel. A Playlist menüpont érdekesnek tűnhet, ugyanis különböző összeállított listákat lehet itt látni, amelyek az adott epizód egyedileg összeválogatott küldetéseit tartalmazza. Itt olyan feladatokat kapunk, mint hogy toljuk végig csak a tankos missziókat, de olyannal is lehet találkozni a cross-game listában, hogy a 4 epizódból csak a dzsungeles pályákat kell befejezni. Több mint 40 ilyen lista található meg a játékban, így a legkomolyabb rajongók hosszú hetekre el lesznek látva feladatokkal.

A kollekcióban található négy játék közül a Halo: Combat Evolved Anniversary, a Halo 3, valamint a Halo 4 kapta a kisebb figyelmet. Ez a három rész igazából csak nagyobb textúrákat kapott, valamint a fények és árnyékok minőségén is javítottak. Ezen felül megkapták végre a full HD felbontást is, valamint elméletileg mindegyik 60 képkockát tud megjeleníteni másodpercentént. A Halo: Combat Evolved Anniversary-ben továbbra is változtatható a grafika, így akár az eredeti kinézettel is teljesíthetők a missziók. A Halo 3 nem sokat változott, ellenben a 4. epizód kis túlzással újgenerációs címként is megállná a helyét. Hihetetlen dolog, de anno az Xbox 360-ból tényleg sikerült kisajtolni a legutolsó erőtartalékokat is.

A legjobban várt újdonság azonban minden bizonnyal a Halo 2: Anniversary, amely eredetije nem kevesebb mint 10 évvel ezelőtt jelent meg. Master Chief második kalandja a Földön kezdődik, hogy aztán 5-10 órával később egy váratlan végkifejlettel érjen véget. Amikor a The Master Chief Collectiont bejelentették, a legtöbben a 2. epizód felújítására voltak kíváncsiak, hiszen anno a készítők minőségi munkát végeztek az első résszel is. A rajongóknak minden okuk megvan az ujjongásra, ugyanis tisztességes munkát végzett a 343 Industries. A maga idejében a Halo 2 az egyik legszebb alkotás volt, de 10 év nagyon hosszú, főleg a videojátékok világában, így muszáj volt hozzányúlni az alapokhoz is.

A grafikán rengeteget változtattak, ahol az eredetiben sivár poligonok voltak, ott most szépen kidolgozott területeket lehet látni. A karaktermodellek, fegyverek, járművek is részletesebbek lettek,valamint végre a pályák is úgy néznek ki, ahogy azt korábban megálmodhatták a Bungie-nál. A Combat Evolved Anniversary-vel ellentétben itt végre az animációkhoz is bátran hozzányúltak a fejlesztők, így összeségében sokkal több munka volt a felújítás elkészítése, mint a Halo 1 esetében. Az átalakításról készült egy dokumentumfilm is, amelyet érdemes megnézni akkor is, ha valaki nem kimondottan kedveli a sorozatot.

Az eredeti részben az átvezető kisfilmek a játék motorjával készültek, szerencsére ezeket a felújításban teljesen lecserélték számítógépes animációkra. A korábban látott előzetesekből már lehetett tudni, hogy a Blur minőségi munkát végzett, a Halo játékok legszebb, és leghangulatosabb videóit kapjuk meg nekik köszönhetően; üröm az örömben, hogy a mozgóképek előtt meglepően sokat tölt a játék, ami kicsit árt a folyamatosságnak. Ahogy azt a korábbi rész felújításánál ki lehetett próbálni, úgy az új résznél is egyetlen gomb megnyomásával beállítható az eredeti grafika, amely felett sajnos már eljárt az idő, de nosztalgiázni bármikor lehet vele.

A váltás szerencsére nem csak a kinézetre korlátozódik, ugyanis a zenék, hangok is átállíthatók ezzel a módszerrel, szemben a Halo CE: Anniversary-vel, ahol azt csak a menüben lehetett kiválasztani. Mindezeken túl immáron már az átvezetők is átállíthatók, vagyis ugyanúgy egyetlen gombbal visszautazhatunk a múltba, hogy lássuk az eredeti állapotokat. Fontos dolog, hogy ilyenkor problémák lehetnek a feliratozással, ugyanis az animációs videókat néhány helyen bővítették, a szövegeket pedig csak az új verzióhoz igazították. Apróság, de zavaró tud lenni. Örömre adhat viszont okoz, hogy legendary erősségnél a kooperatív módban a játék nem dob vissza az előző checkpointhoz, ha egy valaki meghal, ami korábban nagyon frusztráló volt.

A másik három résszel ellentétben a Halo 2 csak 1328 x 1080-as felbontásban fut, 60 fps mellett. Mindezt azzal magyarázták a 343 Industries-nél, hogy egyszerre két játék fut egy időben, és technikailag csak így tudták megoldani, hogy ne legyen grafikai problémák. Ez néhány embert zavarhat, másokat nem érdekel, de tény, hogy erdetileg úgy jelentették be a csomagot, hogy mind a négy rész full HD-ban fog futni. A kinézet mellett további fontos momentuma a játéknak, hogy kivétel nélkül az összes dialógust újravették, valamint a zenéket is újrahangszerelték, méghozzá az eredeti gárda szereplőivel. Ennek köszönhetően olyan hírességek is csatlakoztak a fejlesztéshez, mint Steve Vai, aki újra eljátszotta a széria epikus zenéjét, ezúttal kicsit továbbgondolva.

A számos változtatásnak köszönhetően a csomag hosszú hónapokra le tudja kötni a rajongókat, amihez rengeteget tesz hozzá a külön érkező többszereplős mód is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények