Halo Infinite - Teszt

Több mint hat év után ismét egy gyűrűvilágra tehetjük a lábunkat, ahol eddig nem látott veszedelmek várnak ránk.

Hirdetés

Fókuszban az aréna harcok

Ha a Halo széria neve felmerül, nem mehetünk el az mellett hogy a sorozat már a kezdetek óta egy remek többjátékos móddal is rendelkezett és ebből természetesen a Halo: Infinite sem kivétel. Az újgenerációs Spartanok kiképzésének központja lesz ez a mód, ahol ismét saját katonákat irányítva harcolhatunk egymás ellen. A multiplayer rész néhány héttel a kampány premierje előtt lett elérhető (Teljesen free-to-play módon), így sok időt eltölthettünk benne már az előtt, hogy Chief új kalandját végigjátszhattuk volna. Alapvetően nem lehet nagyon sok mindent elárulni minderről, hiszen aki játszott már korábban Halo-t, az tudja, hogy ez bizony továbbra is egy ízig-vérig aréna-shooter, ahol a már megszokott játékmódokban dől el, hogy ki a jobb. Korábban hibának róhattuk fel, hogy a premierkor még nem voltak elérhetőek a különböző playlistek, így mindenki csak egy játékmódban játszhatott, esetleg gyakorolhatott a gépi ellenfelek ellen, vagy teljesíthette az Akadémia kihívásait. (Két utóbbit a kezdőknek érdemes közelebbről is megnéznie) Szerencsére ez nemrég végre módosult a legutóbbi patch-nek köszönhetően.

A multiplayer mód egy remek szórakozás azok számára, akik esetleg a többi hétköznapi FPS-ektől menekülnének kicsit (Főleg ha a Battle Royale-okkal tele a hócipőjük), azonban sajnos kisebb-nagyobb gondok itt is akadnak. Sajnos kissé hiányosra sikeredett a végső változat, mert bár jelenleg több módot is kipróbálhatunk, pályákból alig pár darabot kapunk és egyelőre még szó sincs arról, hogy a jövőben mikor kapunk ilyen témájú frissítést. (Adathalászok már találtak bizonyítékokat rengeteg új pályára, de hivatalosan semmit nem jelentettek még be nekünk) Másik probléma, hogy a korábbi epizódokban megismert fejlődési rendszert itt nem található meg. Kaptunk egy Battle Pass-t, amely nem az adott teljesítményünk alapján fejleszthető (100-as szintig), hanem a napi és a heti kihívásokkal, amelyek sokszor nincsenek összhangban azzal, amilyen módot is választottunk az adott meccshez.

Érthetetlen, hogy a régi, jól bevált Spartan Rank rendszert miért nem hozták vissza. Persze a mostani megoldásnak köszönhetően (A Pass-nak van ingyenes és fizetős része) rengeteg skint és egyéb látványelemet szerezhetünk (De szerencsére csak azokat) és attól sem kell félni, hogy valamit nem kaphatunk meg, ugyanis ha jön az új szezon jövőre, akkor továbbra is hozzáférést kapunk az előző Battle Pass-hoz, az sosem jár le. Más kérdés, hogy vajon érdemes-e “farmolni” a dolgokat, mert azok többsége (néhány kivételtől eltekintve) nem igazán hozza lázba szerintünk az embereket. Az biztos, hogy a 343 Industries próbál odafigyelni a rajongói visszajezésekre, ennek köszönhetően már több frissítést és módosítást is végrehajtottak a programon, azonban ez egyelőre még kevés, sok dolga lesz a csapatnak, ha hosszú távon szeretnék megtartani a mostani felhasználókat.

Reméljük a hibák javításával (amelyek közül akadnak kisebb-nagyobb bugok is, illetve a mutliplayer rész hálózatával is van még munka bőven) a fejlesztőknek sikerül hosszú évekre leültetnie az embereket a képernyők elé. A Halo: Infinite közel sem hibátlan játék, nagyon sokan többet vártunk tőle (főleg így, hogy az eredeti tervekhez képest egy évvel később jelent meg), az középponti elemeinek köszönhetően a stílus kedvelői azonban mégis vissza fognak térni időnként, hogy szórakozzanak kicsit a multiplayer móddal, vagy akár újra nekiálljanak a kampánynak.

Hogy miért? Mert egyszerűen nincs igazán komoly kihívója jelenleg. FPS-ekből minden évben kapunk jobb vagy rosszabb programokat (Idén a Call of Duty és az új Battlefield lehetnek a kihívó, de mindegyik teljesen más témájú), de ez nem jelentheti azt, hogy a fejlesztőknek nem kell megdolgozniuk a bizalmunkért.

A Halo Infinite 2021. december 8-án jelent meg PC-re (Steam, Microsoft Store), Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. A játék támogatja a cross-play rendszert, a teszt a Series X verzió alapján íródott.

Pro:

  • Master Chief végre visszatért,
  • remek harcrendszer,
  • fantasztikus zenék és hangok,
  • a csáklya bevezetése zseniális ötlet volt,
  • konzolokon a 120FPS mód is támogatott,
  • cross-play rendszer,
  • a teljesen ingyenes multiplayer mód továbbra is etalon,
  • a dizájn és a körítés visszatért a gyökerekhez,
  • a nyílt világ remek alapja lehet a jövőbeli kiegészítőknek…

Kontra:

  • …azonban jelenleg teljesen felesleges, kiaknázatlan, unalmas,
  • a történet hiányos,
  • technikai/hálózati hibák a többjátékos módban,
  • hiányzik a kooperatív mód és a pályaszerkesztő (Forge),
  • eltérő környezet hiánya,
  • a látvány sok helyen hagy kivetni valót maga után.

70/100

oriic

Azóta történt