Halo 5: Guardians multiplayer bétateszt

A nyitott kérdések

Szintén újdonságnak számít a Halo 5-ben az úgynevezett jetpack képességek használata. Minden Spartan katona hátán van egy rakétás hátizsák, ami megkönnyíti a manőverezést a pályákon. Előre, hátra és oldalra is eszközölhetünk gyors kitéréseket, amik döntőek lehetnek egy-egy tűzharc során. Érdekes módon dupla ugrás (mint mondjuk a Destiny-ben) viszont nincs. Van ellenben lehetőség felkapaszkodni a közeli párkányokra, így nem ismétlődnek meg azok a szuperkatonákhoz méltatlan pillanatok, amikor egy-egy ugrás végén centikkel csúszunk le a kiszemelt platformról. Az ugrás gomb újbóli megnyomására főhősünk egy pillanat alatt felkapaszkodik. Ezek az új lehetőségek nem borítják fel a megszokott Halo játékmenetet. A tempó nem vált gyorsabbá, alapvetően pont ugyanazt a játékmenetet kapjuk amit megszoktunk. Azt is érdekes volt látni, hogy ezeket az új mozdulatokat alig használta valaki, ugyanis néhány kiélezett pillanatot leszámítva ezek sem jelentenek döntő előnyt sehol.

Az már néhány lejátszott meccs után nyilvánvalóvá vált, mennyire kiegyensúlyozott, pontos, tökéletesen játszható lesz a Halo 5, pedig a játék még messze nincs kész. A fejlesztőknek csaknem egy évük van még csiszolni a multiplayert, de az alapok már most is sziklaszilárdnak tűnnek. A mindenki számára egyenlő esélyek, a remekül megvalósított új képességek és az olyan új mechanikák, mint például a sprintelés közben nem visszatöltődő pajzs, pont annyira dobják fel a játékmenetet, amennyire arra a Halo 4 után szükség volt. A 343 Industries megértette, mit szeretnének a játékosok, így a Halo 5 multiplayere igazi e-sport játékká fog válni, ehhez már most is minden elem adott.

Halo 5 Beta Xbox One

Bár a játékmenet a legfontosabb, és ebben a tekintetben nem lehet belekötni a Halo 5 bétába, azért sok homályos folt maradt még a végleges játékot illetően. Ezek jó része technikai jellegű. Az már régóta ismeretes, hogy a fejlesztők vettek egy nagy levegőt, és az összes korábbi Halo játéktól eltérően az ötödik rész már 60 fps képfrissítéssel fog futni. Ez óriási feladat, a bétaváltozat pedig viszonylag stabilan tartotta is ezt a szemnek oly' kellemes, tükörsima mozgást, ami a játékmenetre is jótékony hatással van. Igen ám, de a próbaváltozat csak 720p felbontású volt, a grafika minősége pedig erősen ingadozó. Néhány pálya (például a Truth és az Empire) lenyűgözően szép, aprólékosan textúrázott helyszínek tele gyönyörű fényeffektekkel, míg más helyszínek (például a Pegasus) döbbenetesen kidolgozatlannak tűntek.

A négyfős csapatok mellett nem láttunk komolyabb felállást sem. Vajon hogy fog futni a játék ennél nagyobb felbontásban, hatalmas pályákon, 16 vagy akár 32 fős multiplayer esetén? Mennyit kell feláldozni a látvány oltárán azért, hogy a végleges játékban egy tényleg epikus, nagyszabású kampányt kapjunk, olyat, amilyet a sorozattól megszoktunk? A megduplázott képfrissítés, a megújult, kristálytiszta hangzás és az új játékmeneti elemek valóban rengeteget emelnek a Halo élményen, de ezek a kérdések ott lebegnek majd a köztudatban egészen a Halo 5: Guardians megjelenéséig, vagy legalább a júniusi E3-ig, ahol valószínűleg kampánybemutatót is láthatunk végre.

Halo 5 Beta Xbox One

Végső soron tehát láttuk is a Halo 5-öt, meg nem is. A legfontosabb eleme, a játékmenet egészen biztosan rendben lesz, ahogy az audio részleg is csillagos ötösre vizsgázott. A többiről viszont semmiféle biztosítékot nem kaptunk. Nem láttunk nagyobb helyszíneket, nem tudni, mennyire lesz stabil az online infrastruktúra, és hogy mennyi kompromisszumot kell majd kötniük a fejlesztőknek látvány és tartalom terén. Ezzel a problémával azonban még sok idejük van foglalkozni: a Halo 5 csupán az idei év végén fog megjelenni. Az év legfontosabb exkluzív címe lesz a Microsoft számára. Az előjelek összességében bíztatóak, így már alig várjuk, hogy még többet megismerjünk Master Chief következő utazásából.

Azóta történt

Előzmények