Halo 4 - teszt

War Games

Elérkeztünk másik leglényegesebb pontjához. Azaz a kompetitív multiplayer módhoz. Mint látható új nevet kapott. Lényegében a játékmód egy virtuális gyakorlójáték a UNSC Infinity fedélzetén a Spartan 4-es katonák számára, amivel felkészülnek a Spartan Ops küldetésekre.

Magáról a játékmódról és a lehetőségekről oldalakat lehetne írni, én próbálom a lényegesebb dolgokat megemlíteni, hisz aki megveszi úgyis felfedezi majd a dolgokat benne.

Alapjában véve 9 játékmódunk van, illetve ezeknek az almódjai. Visszatértek a régi jól bevált típusok, de újakat is köszönthetünk.

Hirdetés

Egyik ilyen új játékmód a Dominion. Leegyszerűsítve ez egy területfoglalós móka, melyben nincs más feladatunk mint bizonyos pontokat elfoglalni, majd megtartani azokat. Ha elfoglaltuk az összes bázist, vége a körnek.

A másik új játékmód az Extraction. A pálya bizonyos pontjaira úgynevezett jelzőbójákat kell elhelyezni, majd megvédeni őket az idő lejártáig. Ha sikeresen megvédtük, pontot kapunk, és egy új pont jelenik meg a térképen.

Következő új játékmód a Flood. Igen visszatérnek a Floodok is, de nem úgy ahogy képzelitek. Lényegében a Reach-ben látott Infection játékmódot üdvözölhetjük, annyi különbséggel hogy a fertőzöttek itt ténylegesen kapnak egy új Flood skint, ami megkülönbözteti őket a többi katonától.

Regicide. Mindenki mindenki ellen, az első helyen álló személy likvidálásáért extra pontot kapunk.

Több játékmódban is felfedezhetünk egy új dolgot. Ha egymás után többször megöltünk valakit, feljön az Ordnance menü. A d-pad segítségével különböző utánpótlást hívhatunk segítségül. Legyen az egy véletlenszerű új fegyver, vagy különböző erősítő csomagok.

Egyik fontosabb újítása a játéknak a Loadouts rendszer bevezetése. Itt lényegében arról van szó, hogy a katonánk milyen felszerelést használjon, milyen páncélkiegészítőket, taktikai csomagokat, support fejlesztéseket viseljen.

Utóbbi kettő szintén újdonság, használatukkal például gyorsítani tudjuk a regenerációnkat, vagy végtelen futásra tehetünk szert, esetleg kettő darab elsődleges fegyvert cipelhetünk. A support fejlesztésekkel növelhetjük a fegyverek tárának nagyságát, részletesebb radart kaphatunk, esetleg növelhetjük a gránátok robbanási területét. Mind mind olyan újdonság, ami nem dobja kukába a nagybetűs hangulatot.

Említettem ugye a kampány résznél hogy vannak új páncélkiegészítők. Egyik ilyen a Promethean Vision. Lényegében pár másodpercig átláthatunk a falakon a segítségével. Aztán van nekünk még egy személyi pajzsunk is, egy telepíthető védelmi torony, regenerációs mező, illetve egy csomag amivel egy pillanatra extra gyorsan tudunk helyzetet változtatni. Mindezek a kampányban is megtalálhatóak.

A fejlődésről még egy kicsit. Alapjában véve a fejlődés a szokásos 1-50es szintig terjed. Illetve itt SR1-től SR-50-ig. (SR a spartan rövidítése)

Fejlődni természetesen a lejátszott meccsek után, a kapott tapasztalati pont segítségével tudunk Minél magasabb szintet érünk el, annál több páncélelemet kapunk, amit a Reach-hez hasonlóan tetszés szerint változtathatunk. Így teljesen egyedik kinézetet állíthatunk be katonánk részére.

Az 50. szint után lehetőségünk specializációra. Ez egy 10 szintes fejlődési rendszer, melyek keretében új kiegészítőket, festéseket, páncélokat, emblémákat kapunk. A 10. szinten viszont egy speciális képességet szerzünk meg, tehát érdemes minél többet játszanunk. Összesen 8 specializáció érhető el, megéri gondolkodnunk hogy melyiket szeretnénk használni.

Visszatértek a napi challenge-ek is, szóval mindenki megtalálhatja majd a módját annak hogy akár hónapokig, vagy akár évekig is elszórakozzon a játékkal. A másik mód ugye a Spartan Ops, így mindent összevetve sok sok szabadidőnket ölhetjük a játékba majd.

Újdonságként megemlíteném még, hogy el lehet felejteni a fegyverkempeléseket, ugyanis a pályákon véletlenszerűen jelennek majd meg fegyverek. A respawn azonnali lesz, nem kell megvárnunk a visszaszámlálást. Plusz újdonságként kapunk killcam-et is, de nem szükséges visszanéznünk mindig azt hogy hogyan haltunk meg, azonnal folytathatjuk a játékot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt