Half Life 2 - Episode Two Teszt

Half-Life, fél élet - most mi is ez?

Tehetnénk fel magunknak az első kérdést, mikor először kezdünk el valamelyik részével játszani a szériának. A választ még pontosan mi sem leltük meg hisz a játék még nem kapott teljes befejezést, így hát csak annyit mondhatok el, amennyit tudok.
Az egész játék egy laborban kezdődik, ahol bizonyos portáltechnológia-kísérletezés során baleset történik, és ránk zúdulnak a messziről jött idegenek. De ez az első rész, többet nem mesélnék róla, ajánlom mindenkinek.

Az Epizodikus besorolás:

Miután a fejlesztő befejezetlenül hagyták a Half Life második részét, úgy döntöttek sokkal kényelmesebb és praktikusabb megoldást választanak további ötleteik megvalósításához. Elejét vették a sorozat folytatásának az „Episode” alcímeket viselő részekkel. Habár itt nem a Barátok Közt-féle 1 milliós epizódszámról van szó 10 perces részekkel, hanem mindössze 3 rendkívül egybeágazó kiváló epizódról. Ezen megoldás választása rendkívül jól jött a fejlesztőnek, és szerencsénkre megint megreformálták a játéktervezést. Miért is?

(Kép)

Ezen, általam legfontosabbnak megválasztott pontok szerint:

-Pályatervezés; a fejlesztőcégen belül dolgozó és lustálkodó teszterek segítségével rájöttek, milyen mappek lennének ideálisak a célhoz, továbbá rengeteg féle koncepciót és vázlatot készítettek a megálmodott helyszínekről. Optimalizált környezetet valósítottak meg.
-Optimalizálás; a Source motor ismét kitűnőnek bizonyult a megépítő álmainak megvalósításához, gondolok itt az újonnan bevezetett részecske-rendszerre, mely mai játékok szintjén eléggé elszánt és modern lépés volt. Manapság megszokott újítások is kerültek a motorba, így picit nőtt a gépigény, de ezt leginkább a nagyobb helyszíneknek tehetjük be.
-Kivitelezés; mivel mostmár konzol-átirat is volt, így kicsit lassult a fejlesztés tempója, de ezt is kitűnően orvosolni tudták a készítők.

(Kép)

G-Man személyesen (nagyítható)

Újra G-Man karmaiban...

Ebben az epizódban ismét találkozunk a nem túl kedves, de úriember módjára viselkedő, a játékban az egyik kulcsszereplőnek tekinthető figurával: G-MAN-nel. Az öltönyös öregecskedő fickó megint kapott magára némi plusz polygont, ezzel is hangsúlyozva jelentőségét.
Találkozásunkkor rengeteg plusz effektet használtak fel a fejlesztők, mint például az anyaméh hangját, vizuális effekteket és egyéb speciális hatásokat. A fejlesztők ezt a "meetinget" azért halmozták el ilyen jelképes dolgokkal, mivel tompítani szerették volna, de mégis figyelemfelkeltőnek akarták hagyni a szituációt.

Kihívások SPOILERVESZÉLY!

A játékidő nem sikeredett azért olyan nagyra, mint amilyenre számítottunk, de az első fejezetnél sokkal hosszabb lett. Kalandunk során rengeteg féle új dologgal fogunk találkozni, de a történet első hajszálaiban máris összefutunk a „barátnőket", Alyx Vance-t megtámadó és fizikailag megsemmisítő "enemy"-vel, a Hunterekkel. Ezek a kutyaszerű, falkában járó, rendkívül kegyetlen gyilkológépek (magyarul a vadászok). Képesek mindenre, amire a terepen szükség van. Közelharcban inkább ne feszítővassal essünk nekik, mert tuti, hogy alul maradunk. Távolról pedig vigyáznunk kell, mert a robbanó szigonyok hamar robbannak, amelyek egy bizonyos tárgyba beleszúródva élesítődnek.

(Kép)

Hunter (nagyítható)

Az alagutakat járva megismerkedünk az nagy rovarok lárváival, melyek a magukból kiloccsanó folyadékkal táplálják egészségünket annak mértékében, hogy mennyi sérülésünk van. Vannak a "hangyaleső dolgozók", ők azok a kis dolgos fehéren izzó lények, melyek képesek savas köpetükkel egy pontos röppályán át szinte akárhonnan eltalálni minket kritikus sebesüléseket okozva. Nehezítik az utunkat az újszerű "Nyakiglábak", vagyis a Striderek. Ő hála technikának már rendkívül erő fegyverrel rendelkeznek. Hogy bebizonyítsák, ezt be is mutatják nekünk pár szép nagy épület széttrancsírozásával. Ellenük csak egy fegyverünk van, egy bizonyos magnusson-féle bomba. Ezt a „gravity gun" puskánkkal (nullpontgravitációs manipuláló eszköz) simán rálőhetjük egy Strider fejére, és ha megvagyunk, egy lövéssel darabokra szedhetjük vele őket.

A rovarok és azok lárváik, majd végül egy Strider (nagyítható)

A történetben vannak jók és a rosszak, hát most elérkeztünk a rendkívül gonosz alienekhez. (8. utas a halál) Nem, nem erre kell gondolni, hanem az epizód 1-ből megismert Tanácsadókról (Advisors) van szó, akik megint ténykedésre késztetik a technikát fizikai képességükkel, a telekinézissel. Emellett van egy szervük, ami a p*niszre kísértetísen hasonlít.

(Kép)

Advisor közelről (nagyítható)

Kulcsfontosságú barátaink és felebarátaink

Előzör is beszéljünk leggyakoribb társunkról Alyx-ről…
Ő egy dögös nő a nyomorúságos Half Life univerzumban, mint a HDR fény az alagút végén. :) Hatékony és okos barátunk, ért a fegyverekhez, sok technikai okossághoz és a kommentáláshoz. Barnás feje ugyanolyan, mint a HL2-ben, viszont ruházata kopott elavult.

Második legfontosabb partnerünk DOG, vagyis kutya.
Ő robot formájával, nagy erejével és kutyásan viselkedő magatartásával hívja fel a figyelmet magára. Alyx gyerekkori őrzője még történetünk során se avult el, ezt bebizonyítja nekünk számtalan alkalommal az epizódban.

(Kép)

Barátunk, Dog (nagyítható)

Hármas kedvencünk Eli Vance, Alyx édesapja. Feketebőrű barátunk kissé öregecske és kicsit tettek is rá egy lapáttal, hogy bizonyítsák az idő múlását. Habár tökössége ugyanolyan, nem sokat látjuk harcolni, de beszélni nagyon szeret, amikor találkozunk vele kétszer is négyszemközt beszél velünk fontos és nem lényeges dolgokról egyaránt. Egyik lábán modern-kalózfeelingben egy vasdarab van (kísértetiesen hasonlít a feszítővasunkra).

Alyx, Dr. Magnusson és Eli Vance (nagyítható)

A dobogóról lecsúszott Dr. Magnusson marad, aki egy egoista, és nem túl kedves emberi viselkedéssel, ámbár okos gondolkodással bíró személyiség. Itt megemlítem, hogy az egyik jelenetben kiderül, hogy a HL1-ben mikrós ebédrobbantásunk az őkárára vált (sebaj, kondiban marad). A listán azért még lennének, de ők nem fontos részei történetünknek. Legalábis ebben az epizódban nem.

Harcolj a fél-életedért!

A játékmenet nem túl sok újítást kapott a fent említett dolgokon kívül, fegyvereink talán kicsit jobban belettek skálázva, a grafika szebb, a fizika jobban kihasználhatóbb, a szörnyek félelmetesebbek. Hajszál-híján ennyi is a teszt, hisz az epizód nem egy önálló, teljesen megújuló játékot takar, bár itt kicsit más színben jelenik meg a Half-Life művészi történetének folytatása.

(Kép)

(nagyítható)

Mit remélünk a folytatástól?

Technikai újítások nyilvánvalóan lesznek, ez magától értetődik, hisz nem két hónapos futamidővel rendelkezik a fejlesztés. Körülbelül 2007. októberétől számolva nagyjából 1,5-2 év lesz ez, de ezek csak holmi találgatások a jól kiismert fejlesztőcsapat soron következő munkájának megjelenéséről. A mozgóképsorok utalhatnak arra, hogy a Dr. Judith Mossman-től ezen epizódban kapott videóüzenetén látottak megfelelnek majd a széria 3 részében szereplő helyszíneknek.

Összegzés:

Én így a játéknak a 9\10 pontot adom meg -összevéve a többi konkurens nagy névvel. Egy biztos kevés olyan játék van amit úgy kidolgoztak volna, mint ezt. Ez teszi a Half-Life-ot mindig forradalmivá.

Továbbá akit érdekel készült egy videóteszt is habár egyelőre csak az első 7 perc található fennt de sebaj (Spoiler-dínomdánom):
Letöltés (beépített Médiaplayer lejátszó