Guild Wars - nem csalódtam

Bevallom őszintén nem teljesen olvastam utána itt a Logout-on mert szeretném az én véleményemet leírni a teljes Guild Wars kollekcióról....

Három esztendeje játszom már a Guild Wars-sal. Akkoriban jött be a World of Warcraft. én a sima Warcraft 3 sorozattal játszottam és igen jól megszerettem, gondoltam, ez se lehet rosszabb, karácsonyi ajándéknak megfelel.

Apukám lekötötte hogy ő nem fog olyan játékot megvenni, amiért a vétel után még pluszba fizetni kell.. Hisztiztem, toporzékoltam, ám ő konokul rázta mindig a fejét.. majd egy idő után már nem is vett komolyan, egyszerűen csak elfordult tőlem.

Galád! - gondoltam, majd duzzogva eltrappoltam. De mit sem tudtam a háttérben lévő szervezkedésekről.

Karácsonykor nagy az öröm, a finom ebéd után jöjjön az ajándékbontás. Ha az ember informatikus családban nő fel, sajnos túlképzett lesz egy idő után. Mikor megfogtam az ajándékot még nem is sejtettem. Megráztam, semmi. Nem robban tehát nem bomba. Megkopogtattam: műanyag. Mi az Isten?! Csöppet sem elegánsan letéptem róla a csomagolást és szembetaláltam magam egy nekem még teljesen ismeretlen dobozzal.


Mint utólag kiderült, a család férfi tagjai, az akkor igen friss játék információt innen olvasták a Prohardver-ről. Tehát először is nagyon köszönöm hogy akkor már 3 éve is fent volt egy topik ennek a nagyszerű játéknak.

A legelső részben megismerkedünk a játékkal. Mesél nekünk a Nolany Academia-ról az ellenségekről, mint például a Charr-ról. Aztán elkezd mesélni az Emberek Királyságáról, Ascalon-ról, az Orr-ok királyságáról ami a Crystal Desert-ben található meg, majd Kryta királyságáról.

Mesél a régi istenekről is, Dwayna-ról aki az élet és a levegő istensége, Balthazar-ról aki a háború és a tűz istene, Grenth-ről aki a halál és jég istensége, Lyssa-ról aki a szépség és az illúzió istennője majd Melandru-ról aki a föld és a természet istensége. Bemutatja a történetben szereplő karaktereket akikkel nemegyszer találkozunk sőt játsszunk is majd. Közülük például Rurik herceg, Devona, Cynn, Aidan és a többiek.

Ellenségekkel is találkozunk nem egyszer, közülük a legveszedelmesebbel a Charr-ral később az élőholtakkal és a többiekkel. Hat mesterség közül választhatsz. Warrior (harcos), Monk (szerzetes), Ranger (vadonjáró), Mesmer (hipnotizáló varázsló), Elementalist (a négy elem varázslója) és Necromagner (szellemidéző), amiknek majd később választhatsz egy második kasztot (mesterséget) is.

A Factions és a Nightfall egy évvel az első rész után meg is érkezett. Meg is leptek vele karácsonyra. =)

A Factions és a Nightfall-t rá lehet építeni a legelső karaktered útjára is, de ha úgy gondolod akkor külön történetként is megélnek a gépeden. (Megjegyzem ildomos a karakteredre ráírni.) A Factions további két mesterséget ad az alap hat mellé. Az Assasin-t (bérgyilkos), és a Ritualist-ot (szertartások mestere). A Factions-nek teljesen új térképe van egy teljesen más történettel, karakterekkel. Persze a régieket is megtalálod, ha legelső karakteredet vitted át. A Factions legfőképpen Cantha egész történetével foglalkozik. Persze új ellenségeket is kapunk mellé. Na nehogy már megússzuk a jót. Megismerkedhetünk az Afflicited-ekkel, a Naga-kal és további szép és kellemes dolgokkal.

A Nightfall-nak is megvan a kis saját története. Itt a történet legfőképpen Elona városáról szól. A Nightfall-nak is teljesen különböző térképe és története van. (Bevallom nekem nem tetszik.) Itt is további két mesterséget kapunk az eddigi nyolc mellé (ha átvittük a karakterünket). Bejön a Dervish (dervis) és a Paragon (eszmény?). Kapunk egy új istent is, Nightfall-t. Persze a készítők megint boldogítottak minket vadi új ellenségekkel mint például a hárpiák, kentaurok és a démonok, hogy felsoroljak párat.

Az Eye of North az egyetlen olyan kiegészítő aminek nincs saját története, tehát kell egy játék az előző 3-ból hogy tudjunk játszani vele. Viszont itt csak úgy peregnek az események. Új képességek, új hősök, ellenségek várnak ránk egy teljesen más vidéken, fent északon. Visszamegyünk a hegyekbe, Jóval Ascalon és a Kryta-i provincia fölé. Veszedelmesebb vidék. Mondhatni az Eye of North foglalja valamilyen szinten össze a történetet. Lesznek szemet kápráztató részek, de mindig vár egy nagyobb kaland, Jora-val, Vekk-kel a minotauruszokkal és a Krait-ekkel szemben. (Nyugi megint csak pár apróságot soroltam fel.)

Az összes Guild Wars játék büszke lehet grafikájára és történetére. Ilyen grafikája egy MMORPG-nek (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games - erősen több játékos online szerepjáték) sincs. A történet nagyon gazdag, hol kicsit vicces, nehéz, nagyon nehéz feladatokkal, de mindig van új a hab alatt.. Továbbá nem csalódtam az egy utáni Factions-ben (mert a Nightfall nem fogott meg). Izgatottan várom már és szerintem mások is a Guild Wars 2 -őt.

Én csak ajánlani tudom. Közepes, normál beállítással is simán elfut a gépeken, nem kell hozzá profi videokártya. Izgalmas, szórakoztató játék.

Kapcsolódó linkek:
Guild Wars.com
Guild Wars Wiki
Guild Wars Quest Guides


A képek minősége kritikán aluli tudom!

Előzmények