Guild Wars CMORPG - 3 az egyben teszt

Üdv neked olvasó! A következő kis tesztben szeretnék rávilágítani kedvenc játékom néhány érdekességére. Először is mi az a CMORPG amit a címben említettem? Hosszabban Competitive Massive Online Role Playing Game, vagyis magyarul és érthetően: Versenyképes masszív online szerepjáték. Versenyképes, mert felveszi a kesztyűt más MMORPG-vel és mert igen gyakran pénzdíjas pvp versenyeket tartanak az igazán profiknak.

Immár 3 tagja van a Guild Wars sorozatnak. Az első, legnagyobb ''fiú'' a Prophecies, a második a Factions, a legfiatalabb pedig a Nightfall. Nos az igazi szakértők szerint a legidősebb fiú az, aki a koronát érdemelné, mert aki ezzel játszik megismeri a GW teljes szellemét és hangulatát. Ezt mondjuk én is állítom, de ne adjuk olyan könnyen azt a koronát. Nézzünk csak a dolgok mögé!


[kép]
A 3 játék:szép doboz és nagyon jó tartalom


A GW-Prophecies 2005 áprilisában jelent meg. Azóta csak egyre több és több rajongója van. Hogy miért? Egyszerű a válasz. Mert aki igazán kipróbálta tehát van legalább egy 20-as szintű karaktere, az meg is szerette. Azért mondom, hogy 20-as szintű mert ez a játékban elérhető maximum. A főmenü amiről először említést tennék. Szépen kidolgozott térben helyezkednek el a kis díszes négyzetben lévő karakterek képei, hátul pedig az utoljára használt kari ''feszít''. Itt közölném azt a szomorú tényt hogy az alapjátékban egy időben maximum csak 4 karaktert lehet ''tárolni''. Ehhez hozzá jön(jöhet) kiegészítőnként még 2-2 karakter. Tehát ha mind a 3 játék megvan összesen 8 karakterünk lehet egyidőben. Persze lehet venni plusz karakter slotokat. Szerintem ennyi rablást még az NCSoft is megengedhet magának...

A grafika, a csillogó varázslatok ismerőseimből vegyes érzéseket váltottak ki. Volt aki túlzásnak gondolta, volt akinek kifejezetten tetszett. Jómagam a második táborba tartozóm. Igazán szép effektek, minden varázslatnál más és más. A játék azonban első ránézésre idegennek hathat. Mikor elindultam az első karival és úgymond ''nekimentem a lejtőnek'', nem tagadom,eléggé meglepődtem. A pálya ugyanis kötött. Nem ugrálhatunk le mindenféle magas hegyekről, de legalább nem is törhetjük ki eképp a karakterünk nyakát. Valójában ugrálni sem lehet a játékban: mondjuk azt, hogy csak ''földhözragadt'' emberek játszanak. De kinek kell az ugrálósdi, ha csinálhatok ezer más dolgot. Ezeknek az alapjaira a Prophecies fokozatosan megtanít. Nem egy utolsó dolog. ''In game tutorial''-nak nevezném.

A GW egyedisége leginkább a karakterek fejlődésében rejlik. A karakterek kasztjai közül kettőt ugyanis szabadon kombinálhatunk. Az alapjátékban 6 féle kaszt van: Elementalist, Warrior, Mesmer, Ranger, Monk, Necromancer. Szóval ha minden igaz 30 féle variáció lehetséges. Persze minden elsődleges kasztnak, ami a karakter kinézetét is meghatározza, van 1 külön képessége. Ebből következik a 30 lehetőség. Vannak jobb és rosszabb párosítások. A tapasztalat mindenkinek segít majd a legjobbat megtalálni. Ha ez megvan már csak az a fő, jól osszuk szét a skillpoint-okat. A varázslatok, képességek a játék folyamán egyre csak szaporodnak. Ez azonban nem olyan jó és egyszerű mint először tűnik.

Tyria-nak hívják az első rész helyszínét. Igen nagy térkép, ami sok időt igényel ha teljesen fel akarjuk fedezni. De erre egyedül úgyse leszünk képesek. Társulni kell valakihez vagy valakikhez. A játékosok csak városokban, kisebb településekben láthatják egymást. Itt beszélnek, szerveznek csapatot, vagy éppen üzletelnek. Ha kilépünk a kapun máris egyedül találjuk magunkat. Ha a városban nem szerveztünk csapatot magunknak, akkor vagy egyedül kínlódunk végig a bonyolult, ellenségektől hemzsegő pályarészen, vagy gyorsan visszamegyünk és invitálunk néhány embert. Ha esetleg csak magyarul beszélünk, akkor sem vesztünk el. Vannak ugyanis hanchmenek, akik ingyen szolgálatunkba szegődnek, ha erre kérjük őket. Ők szinthez kötöttek. Ez alatt azt értem, hogy mi fejlődhetünk a világba, de ők megmaradnak ugyan azon a szinten amin béreltük őket. Csak a térképen tovább haladva egy újabb városba elérve fognak szintet lépni vagy éppen szintet veszteni.


[kép]
Íme Tyria kicsiben. De akit érdekel nézze meg teljes méretében: [link]


A középső fiú a Factions igazi kiegészítő a játékhoz. 2006 márciusában jelent meg.
Két új kasztot tartalmaz, mégpedig Assasin és Ritualist. Persze ezek is kombinálhatók, ha megvan a Prophecies akkor azokkal a kasztokkal is így már 56 variáció jöhet szóba, de ha nincs meg az alap az sem gond ugyanis a játék önmagában is játszható csak akkor korlátozva vagyunk Cantha-ra. Így hívják ugyanis a pályát ebben a részben.
Azért nem kell elkeseredni, mert a készítők gondoskodtak arról, hogy legyen meg a játékosok öröme ha csak erre a részre van pénze, mert a térkép bejárkálásához kemény órákra, sőt napokra van szükség.
Itt a [link] megnézhetitek magatok is.
Kezdetben itt is van egy mini tutorial, de minimális az előzőhöz képest - és kicsit fárasztóbb is. Legalábbis nekem az volt. Összességében izgalmas küldetések és a hozzájuk tartozó bónuszok nagyon jó játékot eredményeznek, de ez a rész a PVP/player versus player/ - játékos a játékos ellen -részre gyúrt rá jobban.


[kép]
Mi is van a Factions dobozában???


A legkisebb fiú a Nightfall. 2006 augusztusában jelent meg.
Ő az én személyes kedvencem. Miért? Nos ebben a kiegben olyan újításokat vezettek be ami tényleg nagyon jó. Persze ebben a részben is megvan a 2 új kaszt: Dervish és Paragon, de itt nem csak ez a lényeg. Nekem a hősök rendszere az, ami leginkább tetszett. Itt ugyanis már egyszerre tudunk több hőssel is játszani, ruházni őket, képességeiket beállítani stb. Ők mindig velünk vannak akárhová menjünk. Van belőlük jópár. Kinek mi a szimpatikus, mikrofon fejű ''bantu'' harcos vagy épp egy csinos kis varázsló.
A hanchmenek ettől a résztől kezdve váltak valamilyen szinten irányíthatóvá. Megmondhatjuk nekik, hová álljanak vagy esetenként meneküljenek. Így ha elég okosak vagyunk kemény taktikákat is kidolgozhatunk a sok szörnyűség ellen ami a játék folyamán minket akar megenni vagy agyoncsapni.
A sivatagos, kellően egzotikus táj különösen tetszett. A pálya neve ebben a részben Elona. A városok itt már kívülről is szépek. A hatalmas szobrok és építmények messziről látszódnak és nagyon jó fantasy hatást keltenek.
A térképhez itt a [link].
Elég nagy pálya ez is. Kedvünkre bolyonghatunk benne hosszú órákat.
És még nem is mondtam hogy a 2 plusz karival elértük a 90-es számot a variációs lehetőségekben... Igaz ez relatív mert vannak elég rossz párosítások is. De én itt nem mondok tippeket. Gyakorlat teszi a mestert!


[kép]
A 2 új karakter a Nightfallból, Devrish és Paragon


Nekem a Nightfall a személyes kedvencem. A két új kari nagyon komoly. És az itteni táj tetszett a legjobban. Szóval nálam ő kapja a koronát. De döntse el mindenki maga. Próbáljátok ki! Érdemes.

Azóta történt