Gravel teszt

Off-road szimulátorral, a békés sárdagasztás lassú, de változatos világával nagyon rég találkoztunk képernyőn, és ne legyenek illúzióink, a Gravel sem ezt a vonalat képviseli. Helyette egy olyan kategóriában próbálkozik, ahol a DiRT-sorozat az olykori gyengébb részeket figyelembe véve is régóta nevezhető etalonnak. A Milestone ezúttal egy arcade időtöltésre hív minket, és ha nem akarjuk túl komolyan venni az elemzést, azt is mondhatjuk, hogy kimondottan szórakoztató élményt nyújt.


[+]

Első próbálkozásra nem nagyon fog menni, de talán még másodikra sem. Aki a valódi autók valódi fizikájával gondolkodva képzeli el, hogy milyen lehet egy homokos tengerparton száguldozni és kanyarodni, az csak a többi versenyző hátsó fertályát fogja nézni, amíg azok el nem nyúlnak annyira, hogy már látótéren kívül esnek. Ekkor tűnik fel, hogy mennyire kevés energiát fektettek a környezet megrajzolására, milyen bénán fröccsen az egyébként sem túl részlegazdag víz, mennyire gyengék a textúrák és hogy összességében az Unreal Engine 4 kiaknázása itt bizony nem sikerült.


[+]

A következő lépés, hogy az ember elkezdi megismerni a sajátos fizikát, felveszi a versenyzők olykor rendkívül harcias stílusát, megjönnek az első sikerélmények és hirtelen nem is lesz olyan zavaró, hogy audiovizuálisan szinte az összes idei autós móka meghaladja a szintjét, akár kiadón belül is. Hirtelen érdekessé válik, hogy mennyire más egy zárt pályán, stadionban, a szűk erdő kordonjai között, a havas északi tájon vagy a végtelenséget idéző partokon nyomni a gázt, és a becsövezett pick-up is tud olyan sebesség-élményt adni, mint egy könnyű versenyautó. Irreális, de szerethető világ.


[+]

Nincs tutorial, egyből a közepébe ugrunk, az alkalmankénti videós bevágásokkal előadott sztorit azonban jobb, ha el is felejtjük, motivációnk legfőképpen a pályák és az autók feloldásából áll. Mellesleg túl sok célt egyébként sem tűz ki a játék, természetesen akkor sem dől össze a világ, ha a szakaszonként elérhető három csillagból csak egy-kettőt tudunk összeszedni. Folyamatosan nehezedik, de teljesíthetetlennek utoljára lehetne nevezni.


[+]

Elméletileg van multiplayer mód, de hagyományos értelemben véve nem is hívhatjuk annak, hiszen csak az óra ellen, illetve csillagokért tudtunk versenyezni. Pályaszerkesztési opció nincs, a járművek beállításával babrálni, finomhangolni szeretők sem ezt a játékot fogják szeretni, inkább nehézségi fokokat állíthatunk általuk. A sikerélmény viszont könnyen jön, ami alkalmasint jó is lehet. A rewind sem maradt ki az opciós listából.

Rendkívül fapados, de élvezhetőség szempontjából korrekt játék lett a Gravel. Nem érdemes a konzolon 30 fps-re korlátozott képfrissítéssel vagy egyéb apró, technikai hiányossággal foglalkozni, és ha valaki egy jófajta szimulátorként gondolna rá, az remélhetőleg már a trailer megnézésével lebeszélte magát a vásárlásról. Az ára ugyanakkor nem vészes, és most már esély lehet akciósan, akár 10 000 forint alatt is kifogni. Ha valaki beéri egy egynek elmegy töltelékjátékkal, amit bemelegítéshez vagy levezetéshez, a fentiek ismeretében nyugodtan megveheti, hiszen minden hibája ellenére kedvelhető darab.

A Gravel PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re érhető el.

Pro:

  • Könnyed, nem túl komolyan vehető játéknak kellemes;
  • sokféle pálya és érdekes járművek;

Kontra:

  • A fizikai és a grafika bőven átlagon aluli;
  • Nagyon kevés a tartalom

62

szentkuti11

Előzmények