God of War Ragnarök PC technikai teszt

Idén kicsit korábban jött a tél: befutott PC-re Kratos legújabb kalandja, a God of War: Ragnarök, ami garantált lehűlést ígér – még ha nem is a gépünk számára.

Hirdetés

PS overlay, testreszabási opciók, hangok, irányítás

A PlayStation exkluzív játékainak PC-re látogatása minden alkalommal egy kisebb eseményként fogható fel, és bár a God of War Ragnarökre is elég sokan rárepültek megjelenéskor, az egyidejű játékosainak száma még így is közel 50%-kal elmarad az elődje számítógépes debütálásához képest. Az okokat emögött napestig lehet keresni, de talán a legegyértelműbb magyarázat az lehet, hogy a Sony kötelezővé tette az újabb játékainál a PlayStation fiók használatát. Ez nem csak virtuális vasvillás tüntetésre szólította fel a játékosok jelentős részét (nem hiába a a cikk írásának pillanatában 74%-on álló Steam értékelés), hanem rengeteg országban el is lehetetlenítette a program megvásárlását, hiszen sok helyen hivatalosan nem elérhetők a PlayStation szolgáltatások. A Sony érezhetően a saját malmára akarja hajtani a vizet a lépéssel és a zárt ökoszisztémájába terelni a játékosokat, felhasználói oldalról viszont a felháborodás teljesen jogos, ám szerencsére született már egy mod a probléma áthidalásához.

Mindenesetre ha képesek vagyunk ezzel a kényelmetlenséggel együtt élni, akkor egy többnyire korrekt PC-s portot kapunk – ezúttal is a csupán négy főt számláló Jetpack Interactive jóvoltából – aminél az odafigyelés már az indítást követő pillanatokban megmutatkozik. Kapunk többek között kontrasztos megjelenítési opciókat, lehet állítani az ikonok és szövegek méretét, színét, hátterét, finomhangolhatjuk a harc közbeni kamerarázkódást, valamint a HUD részletességét és elhelyezését is. A rejtvények rásegítése szintén állítható: a PlayStationre megjelent eredeti változatot sokan kritizálták amiatt, hogy Atreus nem bír csendben maradni és tíz másodperc után lelövi a megoldásokat, viszont szerencsére itt ezt ki lehet kapcsolni. Emellett a kisegítő lehetőségek érthető alkategóriákra vannak bontva és van lehetőség ezeket nem csak individuálisan, de fejlesztők által meghatározott előbeállítások alapján is finomhangolni – pl. nagyjából annak fényében, hogy siketek, vagy nagyothallóak vagyunk.


[A billentyűzet, egér, és kontrollergombokat is lehet szerkeszteni]

A hangokat is van lehetőség több fronton állítani, beleértve a zene és a speciális effektek hangerejét, illetve lehet dedikált fejhallgató módot is kiválasztani. Sajnálatos módon azonban valamit elrontottak a térhangzás sztereóra való lekeverése kapcsán, emiatt pedig a dialógusok rendkívül erőtlennek és tompának érződnek. Igaz ez még akkor is, ha egy két csatornás Onkyo hangszóróval felszerelt TV-t (pl. TCL 85C735) használunk, és bekapcsoljuk a beszédhang-kiemelés opciót, valamint lejjebb állítjuk a környezeti zajok intenzitását. Furcsa, mert efféle jelenség inkább csak a filmek világában szokott előfordulni, egyes Blu-Ray megjelenések esetében, továbbá PlayStation 5-ön nem volt gond a középtartományba eső hangokkal. Szerencsére egy kellő dinamikával rendelkező fejhallgatót (jelen esetben egy Beyerdynamic DT1770 Prót) használva a probléma nagyrészt megoldható, bár így valószínűleg le kell mondanunk arról, hogy többedmagunkkal együtt álljunk neki a játéknak.


[3840x1600, Ultra, DLAA]

Ami az irányítást illeti, itt is próbálta odatenni magát a fejlesztőcsapat: akár klaviatúrát, akár kontrollert ragadunk, mindkettő esetében lehetőségünk van a játékbeli funkciókat eltérő gombokhoz rendelni, a program pedig megbírkózik az Xbox, illetve a DualShock 4 és DualSense irányítókkal is (az általános Steam kontroller API támogatása mellett). A billentyűzetes használat egyébként egészen természetesnek érződik, viszont egeret ragadva elsőre kicsit furcsa lesz, hogy vertikálisan többnyire nem, vagy csak alig kell majd mozdítanunk a kamerán, a játék alapvető dizájnjából adódóan (ez kontrollerrel a kézben valahogy nem volt észrevehető). Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a szokásos két oldalsó, programozható gombot leszámítva a többit alapértelmezetten nem fogja látni a játék az egerünkön, így amennyiben azokat is használni akarjuk, kénytelenek leszünk először egy billentyűzetgomb funkcióját emulálni velük.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények