Massive Chalice
2013 tavaszán a Double Fine Productions (olyan játékok fejlesztői mint a Broken Age vagy az Iron Brigade) új Kickstarter kampányba kezdett. A közösségtől ezúttal egy körökre osztott harcrendszerű, ízig-vérig stratégiai játékra kértek pénzt. A lelkes adományozók meghálálták Tim Schafer csapatának korábbi munkáit, a kívánt pénzmennyiség összejött, és megkezdődhetett a Massive Chalice lényegi fejlesztése. A játék eredetileg tavaly ősszel jelent volna meg, ám végül mostanáig várni kellett rá. Ennek az Xbox One tulajdonosok örülhetnek igazán, hiszen a játék a számítógépes változatokkal ellentétben itt ingyen lesz.
A Massive Chalice egy különleges látványvilágú, és még különlegesebb játékmenetű fantasy stratégiai játék, amelyben a Nemzet vezetőjeként egy többszáz éves háború sikeres levezénylése lesz a feladatunk. Ez pedig nem kizárólag harcokból fog állni. A Cadence névre keresztelt ellenség legyőzése érdekében a Nemzet hőseinek képességeit és életét is irányítanunk kell majd. Mi döntünk életről és halálról, a szereplők házasságáról, hogy vérvonalunk minél erősebb legyen, és hosszú távon is hatékonyan léphessünk fel a királyságra törő seregek ellen.
Ez az úgynevezett Bloodline (Vérvonal) rendszer a játék egyik legfőbb újdonsága. A hősök házasításával új nemzedékek születnek, akiknek képességeit a szülők genetikája határozza meg. A gyerekek a szülőktől öröklik a legjobb, vagy adott esetben a legrosszabb tulajdonságokat, amik a harctéren jelentősen befolyásolják majd a játékmenetet. Érdekesség egyébként, hogy a támogatók kérésére az egynemű házasságok lehetősége is bekerült a játékba, de az még nem tisztázott, hogy ez az új nemzedékek születését hogyan befolyásolja. Elvégre mégiscsak egy játékról beszélünk...
Ha egy hős komoly eredményeket ér el a harctéren, akkor fegyvere ereklyévé, vagyis legendás, jóval erősebb eszközzé válik. Ezt az ereklyét aztán leszármazottai megkapják, így több generációra is szállhat egyazon fegyver. Hasonlóképp érdekes módon történik majd a halálozás: az egyes szereplők folyamatosan öregednek a játék során (ne feledjük, egy 300 éves háborúról beszélünk), idővel pedig meg is halnak majd, így a harcok során használt csapat mindig változik, frissül, és sosem lesz tökéletes. Ezzel az életszerű megoldással kell együtt élnünk döntéseink során.
A fentiek miatt éppen ezért a Massive Chalice-ben nemcsak a körökre osztott, felülnézetes harcokban, de egyéb döntésekben is stratégiai gondolkodásra lesz szükség. Jónéhány dologról évtizedekkel az eredménye előtt kell dönteni, nem mindegy, milyen szerepre predesztinálunk bizonyos hősöket vagy azok gyerekeit, unokáit. A Double Fine játéka tehát első látásra kisszerű indie bolondozásnak tűnhet, de nem kevésbé különleges és egyedi alkotás mint a csapat többi játéka. Érdemes lesz rá odafigyelni, különösen úgy, hogy a Gold előfizetőknek ráadásul ingyen lesz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!