MÁSODIK OLDAL
A parancsképernyő térképén nem látszik azonnal az összes ellenfél, először észre kell venni őket. Az ellenfél felfedezése után az megjelenik a térképen is, és amíg a játékos egységeinek látóterében van ott is marad, mozgása nyomon követhető.
A pillanatnyilag mozgatott egység és azon ellenfelek közt, melyek pozíciója ismert, egy összekötő vonal jelenik meg a képernyőn, akárcsak a Final Fantasy XII-ben. Az összekötő vonal irányából megállapítható az ellenfél helyzete, színéből pedig állapota: nem vett észre; észrevett, de lőtávolán kívül vagyunk; lőtávolán belül vagyunk, de nem támad; támad, stb.
A játékban alapvetően 3 féle egység jelenik meg (a valkűrt leszámítva), ezek:
- A gyalogos egységek
- Harckocsik
- Tankelhárítók (egyébként szintén gyalogosok)
Gyalogos egységből 4-féle áll rendelkezésre:
- Felderítő (könnyen mozgatható egység)
- Rohamosztagos (közepes mozgás, nagy tűzerő)
- Mesterlövész
- Ellátó technikus (gyógyításra, aknák, egyebek hatástalanítására)
A harckocsik támadó és védekezőereje nagy, azonban egyszeri használatuk azonnal két CP-t emészt fel.
A tankelhárító lassan mozog, de a gyalogos egységek közül neki van konkrét esélye az ellenséges páncélosok megsemmisítésére.
A kő, papír, olló analógiáját követve elmondható, hogy a gyalogos egységek ütik a tankelhárítókat, a tankelhárítók a harckocsit, a harckocsi pedig a gyalogosokat.
Célzáskor az idő megáll. Az eddig bemutatott videókból kiderül, hogy a különböző fegyverek különböző célzási módszerekkel és pontossággal használhatók, az is, hogy a hatalmas páncéljárműveknek érdemes a gyenge pontját megkeresni és arra célozva támadni. Az emberi ellenfelekre is igaz mindez, a becserkészett áldozatoknál az egyszerű találatokkal összehasonlítva a fejlövések kritikus mértékű sebzést okoznak.
Bázispontok
A harctéren egyidejűleg 2 harckocsi és 8 egyéb, vagyis összesen 10 egység vethető be, de ezek a bázisokon bármikor cserélhetők a tartalékos listán lévő más egységekkel.
A bázispontok fontos stratégiai elemei a játéktérnek, játékmenetnek. Mindkét oldalnak van egy kiinduló alapbázisa, a többit ugyanúgy kell elfoglalni, kapaszkodóként használni az előrejutásban, mint a multiplayer fps-ekben. Megszerzésükhöz sem kell semmi újat tenni, elég befutni középre a zászlóhoz és megvárni, hogy aktiválódjon.
A küldetések döntő többségében az alapbázis vagy főhadiszállás elvesztése / elfoglalása dönti majd el a harcot, de ezek mellett, az ígéretek szerint bossfight-ok is lesznek a játékban, hatalmas gépszörnyekkel.
A már elfoglalt és rendelkezésre álló bázispontokra visszahívhatók a harctéren lévő egységek, melyek a zászló közelében körönként nagy mértékben gyógyulnak, lőszer- és egyéb készleteik feltöltődnek és a már fent is említetteknek megfelelően, cseréletők a tartaléklistán lévő egységekkel. (Ez a tartaléklista körülbelül 50 egységet fog tartalmazni.)
Ha valamely katona életereje (HP-je) nullára csökken, összeesik és harcképtelenné válik. A Final Fantasy Tactics-hoz hasonlóan, 3 kör áll rendelkezésre a megmentésükhöz. Ha 3 kör letelte előtt egy csapattag eléri a harcképtelent, akkor automatikusan behívásra kerül egy felcser, aki ellátja és elszállítja a sebesültet. Ezzel az visszakerül a tartalékos listára, helye megüresedik és így egy újabb egység válik behívhatóvá a harcmezőre. Azonban ha 3 körön belül nem történik vele semmi vagy egy ellenséges egység éri el, akkor véglegesen meghal. (Helye természetesen ekkor is megüresedik.) A halál végleges, ez alól kivételt csak néhány, a sztori szempontjából nélkülözhetetlen karakter élvez.
A karakterek fejlődésük során szert tehetnek speciális képzettségekre (zárótűz, stb), a csapatvezérnek pedig van egy különleges képessége, az ”Order” amivel extra segítségeket tud "berendelni" és ezzel nagy mértékben befolyásolni a harc kimenetelét. Ezek már komolyabb stratégiai képességek, használatuk CP-be kerül. (ágyú támadás kérése, max lőszer növelése, gyógyítás, egyebek)
Fejlesztés
Két küldetés között, a megszerzett tapasztalati pontoktól függően lehetőség van a karakterek erősítésére, új fegyverek kifejlesztésére és a harckocsik módosítására, páncélzatuk / lőerejük javítására.
Karakterdizájn egy pornómanga-rajzolótól
Nem tévedés, a játék karakterdizájnjának megalkotását a Sega a (többek között) erotikus képregényekre szakosodott, RAITA kódnevű grafikusra bízta. Az interneten fellelhető képek alapján ez nem volt annyira rossz döntés: RAITA munkái az esetek többségében bonyolult harci gépeket és fegyvereket vonultatnak fel a lányok mellett, az akció pedig csöppet sem nyögvenyelős, sokkal inkább nyögős-nyelős. A hardcore japán játékfórumok azonban kettészakadtak, akárcsak Európa a játékban: az egyik oldalon Selvaria kebleiért, Isara ártatlanságáért és Alicia helyes pofijáért sóvárognak az otakuk, a másikon pedig csatarendbe áltak az őket és a játékot is végletekig perverznek tituláló, PS3 ellenes fanboyok. A játék természetesen nem lesz perverz, a 12 éven felülieknek kategóriába tartozik.A történetet mélységének meghatározásához több támpontra lenne szükség, mint amire eddig fény derült, de ha lehet hinni a Segának, akkor drámai és megható jelenetekben lesz része azoknak, akik beszerzik a játékot. A japán fórumok jelenleg izzanak, az otakuk már most imádják a játék női karaktereit, elsősorban a harctéri kebelcsodát, Servariát, akitől persze azt várják, hogy a sztori előrehaladta közben átáll majd a jó oldalra.
A marketing gépezete is zakatol már rég: a játék karaktereivel díszített telefonkártyával kezdve, a képregényen keresztül a műanyag figurákig minden be van jelentve, a limitált kiadásához pedig töbek között egy motoros, működő harckocsimodell is jár.
A japán fejlesztésekre jellemző módon félő, hogy a multiplayer opció kimarad. Erről egyelőre semmit sem tudni még, annak ellenére, hogy a játék rendszere üvöltve kéri, hogy benne legyen.
Nehéz lenne megjósolni, mennyire lesz sikeres a Valkűr, vagy hogy egyáltalán sikeres lesz-e. Mindez kijelenthető annak ellenére, hogy a MGS4 megjelenéséig nem kell szembenéznie új, hazai fejlesztésű PS3-as címekkel a japán videojátékpiacon. A játékstílus a nem túl nagy eladásokat produkáló csoportba tartozik, a megjelenítés és rendszer ezzel szemben figyelemfelkeltő, újszerű. Mégis a legvalószínűbb az, hogy vízfestékkel készült festmények ide vagy oda, SRPG-ktől eddig ódzkodók számára csalogató harcrendszer vagy sem, a Sega olyan címmel jön ki az eladott hardvereket tekintve szűk PlayStation3 játékpiacra, amely csak egy bizonyos réteg megszólítására képes.
A sikerről többet fogunk tudni az április 24-én esedékes megjelenés utáni hetekben, az angol nyelvterületre szánt kiadásról pedig már most tudni, hogy idén ősszel esedékes. Pontos dátum azonban jelenleg még nincs.