Forza Horizon 3 Hot Wheels bemutató

Játékból (majdnem) valóság

Az utóbbi években érdekesen változott meg az autós játékok piaca. Míg korábban az árkád típusú autóversenyek voltak túlsúlyban, és konzolon nagyítóval kellett keresni a komolyabb szimulátorokat, addig manapság a trend megfordulni látszik. Egyre több komoly cím jelenik meg, a könnyedebb produkciók pedig szinte kivétel nélkül eltűntek. A Forza sorozat sajátos helyzetben van, mert mindkét szegmensben megvetette a lábát. Jelenleg a Forza Horizon 3 tarol, mint a (szinte) egyetlen talpon maradt minőségi árkád autós játék. Ezért sem meglepő, hogy a videojátékok piacán egyre aktívabb Hot Wheels a Microsofttal lépett együttműködésre, hogy elvigyenek minket egy őrült virtuális kalandra.

A játék utolsó tartalmi bővítése tehát az eddigi legvadabb: Ausztrália partjai mentén a Horizon fesztivál szervezői mesterséges szigeteket hoztak létre, amire rikító narancssárga és kék műanyag elemekből hatalmas Hot Wheels pályát építettek. Hurkok, döntött kanyarok, szédítő dugóhúzók, hatalmas ugratók, és a pálya mellett itt-ott üvöltő, mechanikus T-Rexek tanúskodnak róla, hogy ez messze nem a megszokott Forza élmény. Ennyire extrém körülményeket még soha nem kaptunk egyik játékban sem, ugyanakkor az is hamar nyilvánvalóvá válik, hogy a felszín alatt a játékmenet és az új kampány felépítése egy cseppet sem változott.

Aki játszott a Forza Horizon 3 előző kiegészítőjével, a Blizzard Mountain DLC-vel, az rögtön látni fogja, hogy most is minden ugyanúgy zajlik. A bevezető verseny után elkezdődik a kampány, aminek versenyein és kaszkadőr mutatványain (traffipaxok, ugratók, drift- és sebesség zónák) csillagokat gyűjtve jutunk egyre előbbre, hogy végül a finálét is megnyerjük. A DLC új autókat (köztük néhány ikonikus Hot Wheels járgány életnagyságú mását), 27 versenyt, 5 „bakancslista” eseményt, egy sufnikincset és 25 széttörhető XP táblát tartalmaz, vagyis az új terület elég kicsi, és ennek nagy részét is a kesze-kusza, szűk műanyag utak teszik ki. Tulajdonképpen annyi történt, hogy a fejlesztők fogták az első kiegészítőt, alá tettek egy új térképet, és megszórták néhány új jelenettel és szöveggel.

Forza Horizon 3 Xbox One

Az egyébként gyönyörű, színes, a valódihoz megtévesztésig hasonlító műanyag utak nem kínálnak merőben eltérő vezetési élményt. A tapadás az aszfaltéhoz hasonló, a legtöbb autóval pedig nem gond áthajtani bármelyik ugratón vagy hurkon, mindössze a megfelelő sebességre kell figyelni. Az utak nagy része a levegőben lóg, és sok helyen le lehet esni róluk, ami multiplayerben okoz vicces (vagy épp frusztráló) pillanatokat, de ezt leszámítva a megszokott élményt kapjuk. Ami nem feltétlenül baj: a Forza Horizon 3 a mai napig a létező egyik legszórakoztatóbb autós játék.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények