For Honor teszt (Xbox One)

A multiplayer

A játék lényege egyértelműen a többjátékos (maximum nyolcfős) mód, amely egy jól átgondolt rendszerre épül. A multiplayer gerincét a karakterek adják. Mindhárom kasztból négy-négy, tehát összesen tizenkét harcosunk lehet, akiket külön fejleszthetünk szintekkel, új kinézettel, felszereléssel és fegyverekkel. A tizenkét szereplő négy, viszonylag jól elkülöníthető kategóriába sorolható. Az első a tipikus kezdő, „mindenes” karakter, átlagos sebességgel és támadási képességekkel. Aztán van a nagydarab, lassú, erős figura, a gyors bérgyilkos típus, végül a specializált, amolyan legyőzhetetlen bajnokfajta harcos. Minden szereplő egyedi fegyverzettel és képességekkel száll harcba, értelemszerűen minél magasabb szintet érünk el velük, annál jobb cuccokat kaphatunk hozzájuk.

For Honor Xbox One

A multiplayer csaták egy világtérképen zajlanak, ahol véget nem érően zajlik a háború. A játékosok aktivitásától függően a három kaszt területeket vehet vagy veszíthet el, és az egyes körök végén a játékosok különböző jutalmakat kapnak. A legjobb az egészben, hogy ez a War of Factions nevű háború cross-platform, tehát az Xbox One, a PC és a PS4 játékosok ugyanazt a térképet látják, és együtt tudják befolyásolni a hatalmi harcot (a különböző platformok tulajdonosai viszont közvetlenül csak egymással játszhatnak).

A világtérképen választhatunk a játékmódok közül is. A Duel és a Brawl 1v1 és 2v2 párbajokat jelentenek, a Skirmish és az Elimination csoport 4v4 csatákat kínál. A legnagyobb szabású a területfoglalós Dominion játékmód, ahol a négyfős csapatok mellett katonák egész csoportjai is küzdenek. Itt a cél három stratégiai pont elfoglalása, majd ha megvan az 1000 pont, a másik csapat teljes egészében kiirtható. Szerencsére az összes játékmód játszható gépi karakterek ellen is, és ne gondoljuk, hogy ők feltétlenül rosszabbak lennének az embereknél. Bár könnyebb, illetve kiszámíthatóbb a gép ellen párbajozni, azért a botok is tudnak komoly meglepetést okozni.

For Honor Xbox One

Végül azok az apróságok teszik igazán addiktívvá a multiplayert, amik már sok játék szavatosságát garantálták. A szintlépésekkel megnyitható különböző csecsebecsék és díszítő elemek, a karakterünk tulajdonságain módosító fegyverek és páncélok, a virtuális pénzzel kinyitható ládák, jutalmak, napi kihívások, globális események, különleges öltözékek, animációk, és sok minden más. Acélt (a játékban használt valutát) a kampány során is szerezhetünk, és valódi pénzért is vehetünk, az pedig biztos, hogy a kiadó számára a türelmetlen játékosoknak köszönhetően ez a játék is egy pénztermelő gépezet lesz. A technikai részre kitérve: sajnos a Ubisoft rákfenéje, a folyamatos szerver problémák itt is jelen vannak. Széteső meccsek, hibaüzenetek, meghiúsult matchmaking – a tipikus online hibák jellemzik ezt a megjelenést is. Reméljük, ezeket hamarosan orvosolni tudják.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények